10 błędów żywieniowych, które popełniasz podczas śniadania

Z pewnością każdy dietetyk ci powie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Opuszczanie śniadania może negatywnie wpłynąć nie tylko na twoje zdrowie, ale także sylwetkę.

Opuszczając śniadanie, narażasz się na zaburzenia metaboliczne, nie otrzymujesz potrzebnego zastrzyku porannej energii, co później może powodować przejadanie się i tycie.

Jeśli chcesz, aby twoje śniadanie było zdrowe i korzystne, musisz go poprawnie skomponować. W niniejszym zestawieniu 10 błędów żywieniowych, które być może popełniasz podczas śniadania.

1. Spożywanie tłustych pokarmów.

rondel

Na przykład, boczek jest jednym z podstawowych składników śniadania w wielu krajach. Niestety nie jest najlepszym wyborem na śniadanie. Jest tłusty i niezdrowy, więc może powodować zaburzenia pracy układu pokarmowego.

Nie tylko boczek, ale także inne tłuste potrawy nie warto włączać do swego porannego jadłospisu.

2. Pijesz za dużo kawy.

kawa

Jedna filiżanka kawy, wypita podczas śniadania to wspaniały kop energetyczny i podkręcenie metabolizmu. Natomiast dwie i więcej filiżanek kawy mogą wyrządzić wiele szkód. Zawsze pamiętaj o tym, że kofeina oraz inne substancje psychoaktywne, które znajdziemy w kawie, są niezdrowe.

U osób spożywających duże dawki kofeiny często obserwuje się objawy zaburzeń nastroju. Próbowałeś przynajmniej na jeden dzień odstawić kawę? Jeśli po tym, jak nie wypiłeś poranną kawę, czujesz się zmęczony, wyczerpany, a w ciągu dnia nie masz siły pracować, jeżeli nie zrobisz sobie przerwy na małą czarną, to zdecydowanie pijesz za dużo kawy. Tego typu objawy świadczą o tym, że jesteś uzależniony fizycznie od kawy i twój organizm nie może normalnie bez niej funkcjonować.

Spróbuj zastąpić poranną kawę zieloną herbatą lub wodą z cytryną.

3. Spożywasz za dużo cukru.

cukier

Odrobina cukru rano to norma. Na przykład możesz wypić świeży sok z dodawaniem cukru lub herbatę zieloną z jedną łyżeczką cukru.

Nie warto jednak na śniadanie jeść słodkie drożdżówki, pączki, cukierki czy ciasteczka i popijać to wszystko słodką wodą gazowaną.

4. Soki owocowe i warzywne.

sok

Jeżeli sądzisz, że wypicie szklanki świeżo wyciskanego soku jest dobrym wyborem na śniadanie, to się bardzo mylisz.

Spożywanie świeżych warzyw i owoców jest doskonałym wyborem na dobry początek dnia. Jeśli natomiast pijesz sok wyciskany z tych samych warzyw i owoców, to nie dostarczasz organizmowi błonnika.

A to właśnie błonnik jest jednym z najcenniejszych substancji odżywczych, na którego niedobór cierpi większość z nas.

5. Zapominasz o piciu wody na czczo.

woda

Jeśli nie zaczynasz dzień od szklanki wody, to pozbawiasz swój organizm możliwości pozbycia się toksyn, które zgromadziły się w nim podczas snu. Woda wymiata z organizmu złogi i toksyny, tym samym przyspieszając metabolizm, poprawiając nastrój i dodając nam energii.

6. Późno wstajesz.

sen

Problem ze wstawaniem skutkuje tym, że nigdy nie masz czasu na to, by zjeść śniadanie na spokojnie. Wstajesz, w pośpiechu myjesz zęby, szybko się ubierasz, robisz kilka łyków kawy, chwytasz kanapkę i lecisz do pracy.

Pośpiech na pewno nie służy ani twojej sylwetce, ani twojemu zdrowiu. Jest stresujący, na dodatek w pośpiechu możesz zrobić sobie krzywdę, na przykład uderzyć małym palcem u nogi w listwę, po czym palec ci spuchnie i będzie boleć.

Oprócz tego nie masz możliwości zjeść zdrowego śniadania w domu, które zastępujesz niezdrowym jedzeniem w biurze.

Wstawaj wcześniej, jedz na spokojnie śniadanie i ciesz się piękną sylwetką oraz dobrym samopoczuciem.

7. Jesz zdecydowanie za mało.

dieta

Owszem, zaczynasz dzień od śniadania, ale jesz zdecydowanie za mało. Zamiast sycącego zdrowego śniadania zjadasz małą miseczkę płatków z mlekiem albo niedużą kanapkę.

Jak już wcześniej wspominaliśmy, śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Właśnie dlatego powinno być nie tylko zdrowe, ale także sycące. Jeśli śniadanie jest poprawnie skomponowane, to nie będziesz się czuć głodny aż do obiadu.

8. Nie gotujesz sam śniadania.

pizza

Pamiętaj o tym, że najzdrowsze jest śniadanie to, które sam sobie przygotujesz. Nie warto jeść na śniadanie kupioną pizzę, drożdżówki czy bułeczki. Jeśli nie masz czasu na poranne gotowanie śniadań, to możesz przyrządzać go wieczorem, wstawić do lodówki, a rano tylko będziesz musiał go odgrzać. Możesz również gotować śniadania na tydzień. Zajmie to, co prawda nieco czasu, ale później będziesz miał w lodówce zawsze zdrowe posiłki.

9. Jesz śniadanie poza domem.

jedzenie

Jeśli codziennie jesz śniadanie w kawiarence czy kupujesz uliczne jedzenie, to wtedy nie masz możliwości policzyć ilość spożytych kalorii, co negatywnie wpływa na twoją sylwetkę. Na dodatek jedzenia śniadania w domu nie wiąże się z takimi wydatkami, co jedzenie śniadań w kawiarni.

10. Jesz śniadanie w łóżku.

śniadanie

Tuż po przebudzeniu się jesz śniadanie? Nie jest to najlepszy pomysł, gdyż nasz układ pokarmowy również potrzebuje czasu na to, by się obudzić. Na początku musisz podkręcić metabolizm, wypijając szklankę czystej wody.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty