10 niewiarogodnych faktów o wizjach sennych i śnie

Jak wiele wiemy o snach i o samym procesie snu? Zgódź się, że mało. Żyjemy w czasach, kiedy nauka dużo wie o zdolnościach poznawczych człowieka.

Mało tego, nasz świat doskonali się z zawrotną prędkością, roboty stają się coraz bardziej podobne do ludzi. Ale wraz z tym do tej pory trwają badania w dziedzinie snu, śnienia i wszystkiego, co z tym związane.

Każdego roku ludzkość poznaje coraz więcej nowych faktów o tym temacie. W ciągu ostatnich 25 lat naukowcy osiągnęli większy postęp w kwestii badania procesów snu, ale to nie znaczy, że badania zostały przerwane. Będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się, że nie wszyscy naukowcy ze 100% pewnością mogą odpowiedzieć na pytanie o to, dlaczego śpimy.

1. Brak snu może stać się nie tylko przyczyną przyrostu masy ciała, ale jest w stanie skrócić nasze życie.

waga

Jeśli codziennie śpisz mniej niż 6 godzin, należy pamiętać, że to negatywnie wpływa na twój organizm. Już tydzień później po zmierzeniu się na wagach okaże się, że zyskałeś 1 kg nadwagi! Mało tego, brak snu powoduje stałe poczucie głodu. Sam tego nie wiedząc, zwiększasz ilość spożytych potraw słodkich i słonych.

2. Nigdy nie przyśni ci się człowiek, którego nigdy w życiu nie widziałeś

ludzie

Nie jest wykluczone, że wcześniej tego nie widziałeś. Istnieje szereg badań, które wykazały, że nam śnią się osoby, które już widzieliśmy. Mogą to być postacie z jakiegoś filmu, bohaterowie telewizyjnych wiadomości, lub ci, których widziałeś na żywo.

3. Jeśli teraz czujesz senność, to jest to wyraźny znak, że śpisz za mało.

dziewczynka

Specjaliści w dziedzinie snu twierdzą, że jeśli człowiek w ciągu dnia czuje senność, to świadczy o tym, że śpi nie wystarczającą ilość czasu. Mało tego, jeśli zasypiasz od razu po położeniu się do łóżka, musisz wiedzieć, że cierpisz na ostry brak snu. Jest normą, jeśli po pójściu do łóżka i jeszcze przez 10-15 minut liczysz owce, aby szybciej zasnąć.

4. Sen to najlepsze witaminy dla dobrej pamięci.

budzik

Znowu i znowu badania naukowe dowodzą, że nowa informacja, którą poznałeś przed snem, dłużej utrzyma się w twoim mózgu, w przeciwieństwie do tej, która weszła do niego podczas pracowitego dnia

5. Zasnąć i obudzić się w tym samym czasie.

delfin

Myślisz, że to fikcja? Nie w przypadku wielorybów i delfinów. Jak się okazało, te ssaki śpią tylko jedną półkula. A za pomocą drugiej obserwują rekiny, mają na baczności. I jeśli po ciągłym czuwaniu w ciągu wielu godzin człowiek i inne zwierzęta zmuszeni są przerwać wszelką aktywność i zasnąć, delfiny i wieloryby nie mają takich ograniczeń. A nawet gdyby miały, to najprawdopodobniej utonęłyby lub stałyby się łatwym łupem.

6. Rekord czuwania wynosi 19 dni.

kawa

Tak, znalazł się śmiałek, który postanowił wypróbować na sobie brak snu. Dla większej precyzji, jego rekord wyniósł 18 dni 21 godzin i 40 minut czuwania. W końcu pod koniec eksperymentu miał niewyraźną mowę, doznawał halucynacji, była odserwowana paranoja, zaburzenia widzenia, utrata pamięci i koncentracji. Więc nie należy powtarzać tego wyczynu.

7. Koty śpią 70% swojego życia.

kot

Idziesz do pracy, a one śpią. Przychodzisz z pracy, a one już kładą się spać. Znajomo? I, jeśli człowiek śpi jedną trzecią część całego życia, 8 godzin na dobę i w ogóle 25 lat w ciągu całego życia, koty mają inaczej.

8. Różne rodzaje produktów mają pewny wpływ na sen.

jedzenie

Oto lista produktów, które zawierają składniki odżywcze, dzięki którym twój sen będzie zdrowy: banany, jajka, migdały, zielona herbata, szklanka ciepłego mleka. I nie zapominaj o tym, co jest w stanie odstraszyć słodkie sny: alkohol, czekolada, suplementy żywnościowe, napoje energetyczne i tłuste jedzenie.

9. Koszmary mogą stać się przyczyną chorób psychicznych.

choroba

Częste występowanie tego samego koszmarnego snu wskazuje na istnienie podświadomego bloku. Mózg próbuje wskazać na problem, ale ty tego nie rozumiesz. Do tego częste koszmary świadczą o obecności nierozwiązanego problemu wewnętrznego, urazu z dzieciństwa, kompleksu.

10. Seks ma korzystny wpływ na sen.

seks

Seks stymuluje wytwarzanie "koktajlu biochemicznego", który charakteryzuje się wysoką zawartością takich hormonów, jak oksytocyna, prolaktyna i obniżenie poziomu hormonu stresu kortyzolu. Właśnie to połączenie pojawia się u człowieka w czasie spokoju i relaksu.

źródło:Ranker
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty