10 porad, jak zacząć zdrowo żyć

Rzadko kiedy dążymy do tego, aby żyć i działać w zgodzie ze sobą i swoim organizmem, ponieważ nie uświadamiamy sobie, że należy zrobić tylko kilka kroków, aby czerpać radość z życia. Proste porady pomogą nam zmienić nasze życie na lepsze.

Zdrowy tryb życia to wbrew pozorom nie same wyrzeczenia i ograniczenia. Kierując się prostymi i skutecznymi zasadami, można bez wysiłku zdrowo żyć i cieszyć się życiem.

1. Pij jak najwięcej wody.

woda

Cierpisz z powodu obrzęków i suchej skóry? Woda stanowi 60-70 proc. masy dorosłego człowieka, dlatego zawsze musisz pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody każdego dnia. Woda dodaje urody i służy naszemu zdrowiu.

2. Spożywaj 4-5 posiłków dziennie zamiast 2-3.

jedzenie

Brak pokarmu powoduje prawdziwe spustoszenie w ludzkim organizmie. Organizm ukierunkowuje się na tryb oszczędzania energii.

3. Włącz warzywa do swojej diety.

warzywa

Warzywa to zastrzyk energii i prawdziwa bomba witaminowa. Poprawiają kondycję i kolor naszej skóry, włosów, sprawiając, że stają się lśniące i zdrowe, pozytywnie wpływają na pracę całego organizmu.

4. Żadnego podjadania między posiłkami.

przekąski

Musisz spożywać pięć posiłków dziennie w ściśle określonych godzinach.

5. Nie przesadź z węglowodanami prostymi i złożonymi, zwłaszcza uważaj na fruktozę.

frytki

Uważaj na węglowodany zarówno proste, jak i złożone. Niezbędną do życia energię człowiek otrzymuje wraz z pożywieniem, więc nie warto obciążać go niepotrzebną energią. Jedz 1-2 razy dzienne owoce, makaron pełnoziarnisty i kaszy.

6. Nie bój się tłuszczu w diecie.

dieta

Chodzi oczywiście o zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, zawarte w rybach morskich, oleju rzepakowym, oliwy z oliwek, orzechach. Tłuszcze chronią organizm przed chłodem. Dostarczają najwięcej cennych kwasów tłuszczowych oraz witamin A, D i E, które się w nich rozpuszczają. Dzięki tłuszczom przyswajamy z roślin witaminy i składniki mineralne. Kwasy tłuszczowe biorą także udział w syntezie niektórych hormonów tkankowych.

Mózg człowieka do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje odpowiedniej diety bogatej w tłuszcze i glukozę, więc nie odmawiaj mu tego, czego najwięcej potrzebuje. Lepiej zjeść karkówkę pieczoną niż kilka kanapek i frytki.

7. Wyrzuć ze swego życia rafinowane produkty.

stop

Im mniej rafinowanych produktów, tym zdrowsze wątroba, nerki i serce.

8. Słuchaj swojego ciała.

pizza

Nie jedz nałogowo. Jedz tylko wtedy, kiedy jesteś naprawdę głodny. Słuchaj swojego organizmu.

9. Żadnego cukru białego i soli kuchennej.

cukier

Wyeliminuj cukier ze swojej diety! Cukier można zastąpić na wiele sposobów: ksylitol, stewia, cukier kokosowy. Zamienniki cukru białego są zdrowe i bardzo smaczne. Zamiast soli kuchennej czy warzonej, używaj soli himalajskiej lub morskiej.

10. Zdrowy sen i relaks.

sen

Sen to zdrowie. Podczas snu następuje regeneracja całego organizmu. Zdrowy sen zapewni nam dłuższą młodość.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty