10 pozytywnych śniadań, które ucieszą każdego

Żeby dzień był przyjemny, ranek trzeba rozpocząć od śniadania. Lepszy sposób ładować się energią i zachować dobre samopoczucie na cały dzień – zjeść smaczne i syte śniadanie.

Zebraliśmy tu lepsze warianty śniadań, które mogą stać się doskonałym początkiem dnia.

Jajka Benedykta

jajka

Rozliczenie na 2 porcji.

Składniki:

  • bułeczka – 2 szt.;
  • jajka – 4 szt.;
  • bekon – 8 prążków;
  • sos holenderski;
  • natka do ozdoby.

Sposób przygotowania

Bułeczki należy rozkroić wzdłuż i obsmażyć z boku przekroju na patelni naoliwionej olejem roślinnym.

Bekon smażymy do chrupiącego stanu na suchej patelni, na średnim ogniu (albo w piecyku przy 200 stopniach w ciągu 5 minut).

W rondlu należy udowodnić wodę do wrzenia. Ujmujcie ogień do minimum, żeby wrzenia praktycznie nie było (jeśli macie termometr do płynu – temperatura wody powinna być blisko 85 stopni). Na dół rondla kładziemy talerz.

Jajko rozbijamy do łyżki cedzakowej, czy do sitka – to należy zrobić po to, żeby wyciekła płynna część białka.

Akuratnie opuścicie jajko do wody. Gotujcie blisko 3 minut. Żółtko w ciągu tego czasu nie musi zgęstnieć.

Gotowe jajko wyciągamy łyżką cedzakową i kładziemy na papierowy ręcznik. Powtórzcie to samo ze wszystkimi jajkami.

Zbierzcie potrawę. Na bułeczkę kładziemy bekon, na bekon – jajko, z góry sos.

Rösti

ziemniaki

Rozliczenie na 6 porcji.

Składniki:

  • ziemniak – 1 kg;
  • masło – 120 g;
  • sól według smaku.

Sposób przygotowania

Ziemniaki kroimy na duże dzwonka (na 4-6 części każdy ziemniak). Kładziemy je do rondla.

Zalewamy wrzątkiem, ustawiamy na ogień i gotujemy do półgotowości w ciągu 5-6 minut. Zlewamy wodę i dajemy ziemniakom ochłonąć do takiej miary, żeby jego można było brać rękami.

Aż chłodną ziemniaki, roztopicie połowę masła. Ziemniaki natrzyjcie na dużej tarce.

W patelni rozgrzejcie na średnim ogniu 1 łyżkę oleju roślinnego. Wyłóżcie natarty ziemniak do 3 warstw, każdego osólcie według smaku i dodajcie masło. Z góry rozłożycie pokrojone na kawałeczki masło, co pozostało.

Posmażcie na średnim ogniu do rumianej skórki w ciągu 5-6 minut. Potem przewróćcie i smażcie z innej strony jeszcze 5-6 minut.

Gotowemu ziemniakowi należy dać odpocząć w patelni jeszcze 5-7 minut, potem układamy go na potrawę i smakujemy.

Mini muffiny

muffin

Rozliczenie na 10 porcji – 30 muffinów.

1 porcja = 3 muffin.

Składniki:

  • cukier – 540 g;
  • jajka – 9 szt.;
  • mąka – 660 g;
  • masło – 150 g;
  • olej roślinny – 150 ml;
  • kukurydziany krochmal – 180 g;
  • drożdże do keksu;
  • sól;
  • rozdrobnione leśne orzechy według smaku.

Sposób przygotowania

  • Wariant 1: dodać do mieszanki 200 g ziemniaczanego piure.
  • Wariant 2: dodać do mieszanki 200 g marchwiowego piure.
  • Wariant 3: dodać do mieszanki 200 g rozdrobnionych leśnych orzechów.

Zbijcie jajka z cukrem, dodajcie suche ingredienty, potem olej roślinny i śmietankowy.

Rozdzielcie mieszankę na 3 równe częśсi, dodajcie do każdej odpowiedni ingredient (ziemniak, marchew, orzechy).

Wyłóżcie 3 mieszanki do form i wypiekajcie w piecyku przy temperaturze 180 C° w ciągu 15 minut.

Podawajcie po 3 sztuki, ozdobiwszy każdy rozdrobnionymi leśnymi orzechami.

Croissanty

croissanty

Składniki:

  • gotowe liściowe ciasto – 225 g;
  • ser – 170 g;
  • szynka – 4 kawałki.

Sposób przygotowania

Nagrzewamy piecyk do 220 stopni. Rozmrożone ciasto wałkujemy do pokładu 0,5-0,8 cm; pudrujemy mąką roboczą powierzchnię, kroimy ciasto na 4 trójkąty.

Zetnijcie podstawę trójkątów w środeczku na 1-2 cm i wyłóżcie na niego prążki sera i szynki, zrolujcie w kierunku od podstawy do ostrego kąta, inaczej wyrób może rozwinąć się. Kraje croissantów z lekka rozciągnijcie i zegnijcie, żeby bułeczki nabyły formę półksiężyca. Zapiekajcie 15 minut w rozgrzanym piecyku.

Tak samo można przygotować croissanty z dowolnym nadzieniem.

Powietrzne serniki w piecyku

serniki

Składniki:

  • ser – 400 g;
  • mąka;
  • jajko;
  • cukier – 2 łyżki;
  • rodzynki – 100 g;
  • suszona morela – 100 g;
  • cukier waniliowy;
  • sól według smaku.

Sposób przygotowania

Suchy ser wyłóżcie do miski, dodajcie cukier i wymieszajcie.

Ubijcie białka i żółtko. W białka przy zbijaniu dodajcie szczyptę soli.

Wymieszajcie ser, żółtko, mąkę i waniliowy cukier.

Dodajcie do masy i akuratnie wymieszajcie. W wyniku wyjdzie jednorodna, szczelna, gęsta masa.

Dodajcie pokrojoną suszoną morelę i rodzynki i znów wymieszajcie.

Zaczerpnijcie łyżką ser, obtoczcie go w mące, trochę przydusicie i wyłożycie na pergamin.

Postawcie do piecyka na 15-20 minut przy 180-200 stopniach.

Szybka pizza na śniadanie

pizza

Składniki:

  • świeże pieczarki – 1/2 szklanki;
  • papryka – 1/2 szklanki;
  • ser toffu – 90 g;
  • szczypior – szczypta;
  • czosnku;
  • czarny mielony pieprz;
  • oliwy;
  • pita;
  • ser cheddar – 1/2 szklanki;
  • sos według smaku.

Sposób przygotowania

Włączamy piecyk do 180 stopni.

W dużej patelni na średnim ogniu rozgrzejcie oliwę. Wyłóżcie na rozgrzaną patelnię grzyby i paprykę i gotujcie mieszając 5-8 minut, aż warzywa nie staną się miękkimi. Wyłóżcie do patelni ser toffu, szczypior, czosnek i czarny mielony pieprz.

Pitę kroimy wpół i wyłożymy połówki na deko przekrojami do dołu. Posypujemy placki 1/4 szklanki cheddaru, z góry wyłożymy grzybową mieszankę, posypujemy 1/4 szklanki cheddaru i stawiamy do rozgrzanego piecyka na 8-10 minut.

Gotową pizzę można podawać na stół. A można dać ochłonąć, zawinąć ją do spożywczej błony i pokłaść do zamrażalnika. Przed przedstawieniem nagrzać zamrożoną pizzę w kuchence mikrofalowej w ciągu 4 minut, czy w piecyku.

Podać taką pizzę można z dowolnym sosem.

Smażone rurki lawaszowe z twarogowym nadzieniem

rolki

Składniki:

  • lawasz;
  • ser miękki – 300 g;
  • jajka – 5 szt.;
  • śmietana – 2 łyżki;
  • majonez – 2 łyżki;
  • mleko – 80 ml;
  • sól według smaku;
  • olej roślinny – 80 ml;
  • szczypior według smaku.

Sposób przygotowania

Ugotujecie jajka. Połączcie w misce natarte na dużej tarce jajka, ser, pokrojoną cebulę, śmietanę i majonez.

Lawasz kroimy na jednakowe kwadraty, naoliwcie nadzieniem, zwińcie do rolek.

W misce zmieszajcie jajka, mleko i szczyptę soli. Zanurzamy do tej mieszanki rurki.

Wyłóżcie szwem do dołu i obsmażcie na oleju roślinnym z obu stron, wyłóżcie na serwetkę.

Mini kanapki z truskawką

kanapki

Rozliczenie na 20 kanapek.

1 porcja = 2 kanapki.

Składniki:

  • 20 bułeczek panino;
  • nutella – 150 g;
  • truskawka – 200 g;
  • ricotta – 50 g;
  • puder według smaku.

Sposób przygotowania

Kroimy panino wpół. Smarujemy nutellą. Należy dodać truskawkę i ser, pokłaść z góry inną połowę.

Nagrzewamy panino na patelni.

Przepis panino:

Składniki:

  • mąka – 500 g;
  • cukier – 33 g;
  • sól;
  • masło – 24 g;
  • mleko – 240 ml;
  • woda – 33 ml;
  • drożdże – 17 g.

Sposób przygotowania

Należy zmieszać wszystkie ingredienty, wyrobić jednorodne ciasto.

Oślepiać z ciasta niewielkie kulki wagą 40 g, z lekka przydusić, zostawić na 2 godziny.

Piec w piecyku przy 180 C° w ciągu 15 minut.

Domowa granola na śniadanie

granola

Rozliczenie na 15 porcji.

Składniki:

  • olej roślinny – 2 łyżki;
  • klonowy syrop – 4 łyżki;
  • miód – 2 łyżki;
  • waniliowy ekstrakt – 1 łyżka;
  • owsiany grysik – 300 g;
  • nasienie słonecznika – 50 g;
  • nasienie sezamu – 2 łyżki;
  • nasienie dyni – 50 g;
  • migdał – 100 g;
  • suszone jagody (rodzynki, suszona morela, grusza) – 100 g;
  • kokosowe płatki – 50 g.

Sposób przygotowania

Rozgrzejcie piecyk do 140 stopni.

Zmieszajcie olej, klonowy syrop, miód, wanilię, owsiany grysik, nasienie i migdał (wszystko, oprócz suszonych jagód i kokosu) w dużej pojemności, potem będziesz tłumaczyć na deko. Zapiekajcie w rozgrzanym piecyku 25 minut.

Wyciągnijcie z piecyka i wymieszajcie, dodawszy suszone jagody i kokosową wiórkę. Potem znów postawcie do piecyka i przygotowujcie jeszcze 15 minut, aż granola nie będzie miała złocistego koloru i nie stanie się chrupiącą.

Bliny z nutellą i owocami

bliny

Rozliczenie na 10 porcji.

1 porcja = 1 blin.

Składniki:

  • jajka – 3 sztuki;
  • mąka – 250 g;
  • masło – 30 g;
  • mleko – 500 ml;
  • nutella;
  • świeże owoce według smaku;
  • puder według smaku.

Sposób przygotowania

Dla przygotowania blinów polecamy mieć dwie miski. Wylejcie mleko i wysypcie mąkę do jednej miski, w innej misce zmieszajcie jajka z olejem. Potem zmieszajcie zawartość obu misek między sobą.

Zostawcie ciasto na 15 minut przy pokojowej temperaturze.

Rozgrzejcie patelnię, naoliwcie. Wypiekajcie bliny z obu stron do złocistego koloru.

Podawajcie bliny z nutellą i ulubionymi świeżymi owocami.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty