10 rzeczy, które warto zrobić przed 10 rano

Marek Aureliusz powiedział kiedyś: "Budząc się rano pomyśl, jaki to wspaniały skarb żyć, oddychać i móc się radować".
10 rzeczy

W tym artykule prezentujemy listę porannych zajęć, które pomogą wyznaczyć dobry rytm na cały kolejny dzień.

Pomedytować

Medytacja lub nawet proste ćwiczenie "wdech-wydech" pomoże ci rozpocząć dzień z poczuciem spokoju. Zamiast sięgać się ręką po telefon i sprawdzać poranną pocztę, poświęć kilka minut po prostu na to, aby posiedzieć w ciszy.

W ciągu dnia podejmujemy wiele dużych i trudnych zadań — pozwól sobie zacząć na spokojnej fali. Wszystko inne medytacja pomoże dopasować, staniesz się bardziej skupiony i poczujesz przypływ sił.

Podziękować sobie

"Jeśli jedyną modlitwą twojego życia będzie słowo "dziękuję", to wystarczy". Maester Eckhart.

Zacznij swój dzień z wdzięczności za to, co masz. Ta praktyka nauczy cię bardzo ważnej umiejętności — być wdzięcznym sobie za małe postępy w ciągu najbliższych 24 godzin. To sprawi, że będziesz bardziej odporny na problemy, które pojawiają się w ciągu dnia.

Ustalić, co musisz dzisiaj zrobić

Im wcześniej sporządzisz plan dnia, tym bardziej efektywnie i produktywnie spędzić dzień. Jak tylko to zrobisz, zostaw w harmonogramie czas na to, aby rozwiązywać problemy w miarę ich występowania.

Wypić szklankę wody

Twoje ciało budzi się odwodnione, dlatego bardzo ważne jest, aby najpierw napić się wody. W swojej książce ”The Body Ecology Dieta” dietetyk Donna Gates zaleca ludziom pić połowę dziennego zapotrzebowania wody właśnie w godzinach porannych. To oczyści organizm z toksyn, zmniejszy uczucie głodu i ryzyko wystąpienia bólów głowy w ciągu dnia.

Wykonać ćwiczenia rozciągające

Trudno znaleźć człowieka, który budzi się z poczuciem lekkości w mięśniach i kościach. Lecz nie tak łatwo nauczyć się robić gimnastykę. Badania pokazują, że poranny stretching pomoże zwiększyć twoją elastyczność, poprawić krążenie krwi i zmniejszyć poziom stresu, gromadzącego się w naszym organizmie. Na dodatek świetnie poprawi twoją postawę.

Posłuchać muzyki

Zaczynając dzień od słuchania muzyki, można uzyskać wiele przyjemności, podnieść sobie humor i naładować się pozytywną energią na następny dzień.

Jak pokazują badania, muzyka jest w stanie zwiększyć motywację i wydajność. Więc pociesz siebie!

Uśmiechnąć się

Zacznij dzień od uśmiechu przed lustrem w łazience. On ma pozytywny wpływ na twój ogólny stan zdrowia i nastrój, nawet gdy nie jest ci radośnie. Uśmiech wzbudza u otaczających ludzi zaufanie, do tego pamiętaj — ludzie sukcesu zawsze myślą pozytywnie.

Zrobić porządek po wieczorze

Nasze życie wrze, więc czasami można zapomnieć o małych sprawach z rana. Czasami możemy porozrzucać ubrania w domu, zostawić naczynia w zlewie i nie wynieść po sobie śmieci. Wszystko to może gromadzić się z dnia na dzień, a w końcu przerodzić się w elementarne lenistwo. Ale wyobraź sobie, jak fajnie jest, gdy wrócisz do domu i wszystko jest posprzątane i czyste. Można po prostu odpocząć i zrelaksować się.

Zrobić najcięższą pracę w pierwszej kolejności

Faktycznie może się wydawać, że najlepiej będzie zrobić kilka drobnych spraw z rana, jednak jeśli najpierw wykonasz najtrudniejsze zadanie, to wszystkie inne rozwiążą się jeszcze szybciej i lepiej. Oprócz tego, jest to świetny sposób na walkę z prokrastynacją dla tych, którzy lubią odkładać na później.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty