10 sekretów Coca-Coli, o których nie chce, byś wiedział

Większość z nas postrzega Coca-Colę jako orzeźwiający napój, który można kupić w każdym sklepie. Każdy z nas doskonale zna jej niepowtarzalny smak i może rozpoznać kształt butelki. Jednak jakie tajemnice skrywa w sobie napój i koncern?

Tak, popularna na całym świecie Coca-Cola ma niektóre mroczne tajemnice, o których producent woli nie opowiadać. Dziś ujawnimy niektóre z nich.

1. Kształt butelki jako sposób na odróżnienie się od konkurencji.

butelki

Na początku wieku XX producent Coca-Coli zaproponował producentom opakowań ze szkła stworzyć butelkę o unikalnym kształcie, aby konsumenci byli pewni, że piją oryginalną Coca-Colę. Wygląda na to, że udało im się to zrobić. Dziś oryginalny kształt butelki pozwala na jej zidentyfikowanie nawet w ciemności.

2. Stworzenie kanciastej butelki zaczęło się od pomyłki.

ziarna

Kompania-producent, która zajmowała się tworzeniem unikalnego opakowania, czerpała inspirację z ilustracji ziarna kakao. Wspaniale, przecież się udało, jednak Coca-Cola nie ma nic wspólnego z kakao, ponieważ nazwa Coca-Cola to zestawienie dwóch składników: napoju kokainy i orzeszków koli.

3. Napój ze szczyptą kokainy.

coca

Chociaż Coca-Cola oficjalnie zaprzecza, że ich napój kiedykolwiek zawierał w sobie narkotyk, jednak rzeczywiście kiedyś do Coca-Coli dodawano kokainę, która była legalnym narkotykiem. Kokaina była jednym ze składników orzeźwiającego napoju aż do roku 1929. Chociaż receptura Coca-Coli jest dziś ściśle strzeżonym sekretem firmy, istnieją dowody, że napój wciąż zawiera nieduże ilości ekstraktu z liści koki, z których usuwa się podczas wytwarzania ekstraktu składniki psychoaktywne.

4. Coca-Cola jako lek.

leczenie

W latach 90. XIX wieku Coca-Colę pozycjonowano jako orzeźwiający syrop na ból głowy i zmęczenie fizyczne i psychiczne.

5. Coca-Cola stwarzała napoje specjalnie dla przywódców ZSRR.

woda

Gieorgij Żukow podczas II wojny światowej zakochał się w smaku Coca-Coli. W ZSRR nie mógł kupić ulubionego napoju, a dodatkowo, jeśliby Stalin zobaczył w rękach zastępcy naczelnego wodza jeden z symboli USA, mogłoby mieć to tragiczne następstwa. Wtedy Coca-Cola, aby pozyskać sobie nowego klienta, jakim była armia radziecka, zaczęła produkować biały napój, przelany do butelki z czerwoną gwiazdą.

6. Coca-Cola jest pomysłodawcą sześciopaków.

cola

Dziś być może niektórzy z nas myślą, że popularne sześciopaki wprowadziła jakaś browar. Jednak tak naprawdę to Coca-Cola w 1923 roku wprowadziła innowacyjny sześciopak, aby w taki sposób zachęcić konsumentów, którzy w swoim domu mieli lodówki, do zakupu większej ilości butelek ulubionego napoju.

7. Grubego Mikołaja z białą brodą wymyślono nie na potrzeby reklamowe Coca-Coli.

santa

Wielu miłośników Coca-Coli uważa, że grubego Mikołaja z białą brodą, który często pojawia się w reklamach orzeźwiającego napoju, stworzyli przedstawiciele Coca-Coli. Niestety, nie. Gruby dziadek w czerwonym stroju został stworzony długo przed pojawieniem się reklamy. Jednak warto przyznać, że Mikołaj w kampanii reklamowej Coca-Coli jest bardziej uroczy i sympatyczny.

8. Coca-Cola zużywa dużo wody, co doprowadza do suszy, na skutek której cierpią lokalni rolnicy.

produkcja

Do produkcji napoju potrzebna jest ogromna ilość wody, dlatego gospodarstwa rolnicze, które znajdują się w pobliżu fabryk, często cierpią z powodu niedoboru wody i suszy.

9. Drugi co do popularności napój koncernu Coca-Coli, to nie Diet Coke i nie Sprite.

fanta

Po Coca-Coli koncern zaczął produkować Fantę. Na początku pojawił się na półkach sklepowych w Neapolu (1955), a dopiero w roku 1960 w USA.

10. Przodek dietetycznej Coca-Coli.

tab

Napój nazywał się TaB i pojawił się w sklepach 20 lat przed wyprodukowaniem pierwszej Diet Coke.

źródło:RD
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty