10 wspólnych cech plakatów filmowych

Branża filmowa może się popisać ogromną różnorodnością: oferuje różne gatunki filmów, do koloru, do wyboru. Reżyserzy i scenarzyści nie skupiają się na jakimś jednym gatunku, gdyż dziś panuje kult eklektyzmu, czyli łączenie różnych elementów i treści z różnych gatunków. A jak wygląda sprawa z plakatami filmowymi?

Wygląda na to, że projektanci plakatów nie popisują się pomysłowością oraz kreatywnością i często korzystają z gotowych wzorów.

Owszem, gatunków filmowych jest bardzo dużo, ale każdy z nich potrzebuje reklamy, czyli plakatów filmowych, które według fotografa i projektanta, Christophe’a Courtoisa można podzielić na 10 kategorii.

1. Para

razem

Para, opierająca się o siebie plecami, widziana z boku – najpopularniejszy trend plakatowy. Zwłaszcza jeśli chodzi o komedie czy filmy romantyczne. Przyjaciele, rywale, członkowie rodziny – nieważne, kim są bohaterzy. W pewnym momencie oprą się o siebie plecami na plakacie filmowym, promującym film, w którym zagrali główną rolę.

2. Wielkie oko

oko

Projektanci plakatów filmowych uwielbiają umieszczać na nich wielkie oko. Nie wiadomo, skąd taki pomysł, być może chodzi o to, że oczy są zwierciadłem duszy, a może jednak to sprytne posunięcie marketingowe, zaproponowane przez hollywoodzkich psychologów. W każdym razie wielkie oko zawsze wygląda bombowo.

3. Rozstawione nogi

nogi

Na trzy rzeczy można patrzeć bez końca: jak leci woda, jak płonie ogień i oczywiście na piękne, długie rozstawione nogi. Projektanci plakatów doskonale o tym wiedzą. Tego typu plakat na pewno przyciągnie spojrzenia widzów. Najważniejsze, by film był tak samo dobry, jak plakat.

4. Kolor żółty

żółty

Kolor żółty kojarzy się przede wszystkim z radością, optymizmem, dobrym humorem i jest uważany za kolor energetyzujący, dlatego umieszczenie go na plakacie na pewno jest dobrym posunięciem i rozwiązaniem. Przyciąga spojrzenia widzów, którzy są święcie przekonani, że film, który on reklamuje, jest tak samo energetyzujący i pozytywny, jak i plakat.

5. Chmury

niebo

Symbol tajemniczości i jakiejś zagadki. Niewerbalny komunikat, poprzez który projektant mówi, że film na pewno będzie ciekawy i pełen niespodzianek. Każdy z nas lubi filmy, które są pełne zawikłanych zagadek.

6. Pojedyncza, stojąca tyłem postać

plecy

Plakat łączy w sobie mistyczne i psychologiczne elementy. Widz, który patrzy na niego, za wszelką cenę chce się dowiedzieć, kogo ma przed sobą i rozwikłać zagadkę tajemniczej postaci. I co wtedy robi? Oczywiście kupuje bilet do kina.

7. Czarno-białe zdjęcie z pomarańczowym płomieniem

czyne

Taki plakat to oczywiście zapowiedź filmu akcji, w którym główny bohater ratuje świat przed zagładą. Aby pokonać drogę od białej strony życia do czarnej, musisz przejść przez płomień.

8. Dziwne emocje

emocja

Emocje, które nie da się opisać jednym zdaniem. O wiele ciekawiej obserwować prawdziwe emocje bohaterów, niż te nienaturalne maski, wyklejone emocje na plakacie, które bez przerwy obserwujemy na czerwonym dywanie.

9. Kobieta w czerwonej sukience

czerwone

Chcesz przyciągnąć widza plakatem ? Umieść na nim kobietę w czerwonej sukience, która kojarzy się z kobiecością i seksownością. Plakaty z tym motywem to najliczniej reprezentowana kategoria w tym zestawieniu.

10. Rozmyte niebieskie tło

ultra

Nocne oświetlenie czy rozmyte niebieskie tło – kolejny pomysł, z którego chętnie korzystają twórcy filmów akcji o policjantach i pościgach. Patrząc na taki plakat, widz od razu wyczuwa nerwową atmosferę i rozumie, że na szklanym ekranie będzie się dziać coś niesamowitego.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty