11 owoców i jagód, które naukowcy zalecają jeść z pestkami

Naukowcy udowodnili, że niektóre nawyki żywieniowe okazuje się są szkodliwe i lepiej je jak najszybciej zwalczyć. Prezentujemy listę owoców i jagód, które można jeść z pestkami.

Nas uczono od dzieciństwa, że jedząc owoce i jagody, pestki trzeba wyrzucać. Jak udowodnili naukowcy, pestki niektórych owoców zawierają wiele witamin i innych składników odżywczych korzystnych dla organizmu. Będziesz musieć zmienić swoje przyzwyczajenia i jeść owoce w nowy sposób.

1. Owoce cytrusowe

cytrusowe

Jeśli kupujesz odmiany, w których jest mało pestek, przestań to robić. Dla wielu wielbicieli cytrusów odkryciem będzie informacja o tym, że pestki cytryny lub limonki mogą stać się substytutem aspiryny i pomóc pozbyć się bólu głowy. Tłumaczy się to zawartością w ich składzie kwasu salicylowego, więc jeśli rozbolała ci się głowa, rozgryź kilka pestek i problem zniknie. Co do pestek pomarańczy, to one mieszczą dużo witaminy W17, która jest ważna w walce z rakiem i chorobami grzybiczymi.

2. Oliwki

oliwa

Jeśli kupujesz oliwki bez pestek, wtedy powinieneś wiedzieć, że pozbawiasz siebie dobrego środka żółciopędnego, który pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego układu pokarmowego. Do tego oliwki z pestkami uważane są za dobre sorbenty, które oczyszczają organizm z toksyn. Eksperci zalecają w ciągu miesiąca jeść około 15 oliwek z pestkami, i to będzie świetna profilaktyka powstawania kamieni w nerkach i pęcherzyku żółciowym.

3. Granat

granat

Czasami rezygnujemy z granatu ze względu na obecność w nim małych pestek, lub po prostu wypluwamy je odruchowo. Naukowcy udowodnili, że w składzie nasion jest wiele polifenoli i garbników, które są ważne dla zdrowia serca i leczenia raka. Badania pokazują, że wchodzące w skład pestek granatu antyoksydanty zwiększają przeżywalność zdrowych komórek i zabijają komórki nowotworowe.

4. Dereń

Dereń

Właściwości pestek dereniu są bardzo podobne do oliwek, ale wykorzystują się również w medycynie ludowej do leczenia hemoroidów. Aby to zrobić, trzeba w ciągu tygodnia jeść 15 owoców, nie wypluwająć pestek.

5. Winogrona

winogrono

Ludzi można podzielić na tych, którzy jedzą winogrona i wypluwają pestki i na tych, którzy tego nie czynią. W miąższu winogron mieści się duża ilość resweratrolu – substancji pomagającej w walce z rakiem, pozytywnie wpływającej na pracę układu krążenia i zmniejszającej ryzyko rozwoju choroby Alzheimera. Otóż warto wiedzieć, że jeszcze więcej tego związku jest w pestkach.

6. Kalina

kalina

W miarę możliwości należy jeść kilka jagód kaliny, nie wypluwając pestek, ponieważ są uważane za doskonały naturalny środek oczyszczający organizm. Pestki kaliny nasyciają organizm w składniki odżywcze, normalizują mikroflorę jelit i korzystnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego. Ponadto, zmniejszają obrzęk, oczyszczają nerki i pęcherz z kamieni i piasku. Zaleca się codziennie jeść po 10 jagód kaliny.

7. Melon

melon

Pierwsze, co robimy po rozcięciu melona – wybierami pestki, lecz można je wykorzystać na swoją korzyść. Jeśli jeść pestki dyni, nie żując ich, będą miały tylko efekt przeczyszczający, a jeśli je wszystkie rozgryźć, to do organizmu dostaną się cenne enzymy spożywcze pomocne przy niestrawności. Ponadto pestki zawierają białko, potas, witaminy A i fosfor.

8. Jabłka

jabłka

Jeszcze jednym nieprawidłowym nawykiem, zdaniem naukowców, jest jedzenie tylko miąższy jabłek i wyrzucanie reszty. Chodzi o to, że pestki dojrzałych owoców zawierają dużą ilość witaminy E i jodu: wystarczy zjeść 6-7 ziarenek, aby zapewnić dzienną dawkę. Oprócz tego, pestki jabłek pozytywnie wpływają na aktywność mózgu i zwiększają witalność organizmu. Nadużywać, oczywiście, nie warto, gdyż w dużych ilościach pestki jabłek mogą doprowadzić do zatrucia.

9. Kiwi

kiwi

Chyba mało komu przyjdzie do głowy wybierać drobne czarne nasiona kiwi, więc krótko opowiemy o ich korzyściach. W składzie nasion kiwi est dużo witaminy E i kwasów tłuszczowych omega-3. Udowodniono, że eśli regularne spożywać kiwi z nasionami, można zapomnieć o takim problemie, obrzęk oczu.

10. Daktyle

Daktyle

Kochasz te suszone owoce? Zacznij jeść je w nowy sposób, czyli razem z pestkami. Badania wykazały, że w pestkach jest więcej białka i tłuszczu niż w miąższu. Do tego pestki zawierają dużą ilość minerałów, na przykład, selenu, miedzi, potasu i magnezu. W medycynie ludowej proszek z pestek daktyli jest stosowany w leczeniu zaburzeń przewodu pokarmowego i różnych stanów zapalnych.

11. Arbuz

arbuz

Trudno znaleźć człowieka, który je arbuz razem z pestkami, a to duży błąd. Naukowcy udowodnili, że pestki arbuza zawierają dużo żelaza i cynku, z nich 85-90% jest przyswajane. A jeszcze w pestkach jest błonnik i białko. Badania wykazały, że pestki są korzystne dla regulacji poziomu cukru we krwi i poprawy stanu skóry.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty