12 skutecznych sposobów na sen

Kładziesz się spać i tysiące myśli kłębią się w twojej głowie, więc wydaje ci się, że nie zmrużysz oka przez całą noc, już nie mówiąc o tym, aby zasnąć szybko.

W niniejszym zestawieniu kilka skutecznych sposobów na sen, które nie tylko pomogą ci szybko zasnąć, ale również sprawią, że rano będziesz wyspany i pełen sił.

1. Wyłączyć wszystkie urządzenia.

telefon w łóżku

Nasz mózg pod wpływem ciemności zaczyna produkować hormon snu, którego wysoki poziom w naszym organizmie powoduje senność. Właśnie dlatego wraz z nadejściem nocy rozluźniamy się i zasypiamy. Jeśli natomiast pracujesz przy komputerze, oglądasz telewizję lub grasz na telefonie, twój organizm zaczyna produkować mniej hormonu snu – melatoniny. Jeśli chcesz szybko zasnąć, musisz wyłączyć wszystkie gadżety i świecące się ekrany godzinę przed snem.

Naukowcy na podstawie przeprowadzonych badań doszli do wniosku, że osoby, które grają w gry komputerowe więcej, niż 7 godzin tygodniowo, mają większe problemy z zasypianiem w porównaniu do tych, które nie grają. Jeśli masz problemy z zasypianiem, to musisz przynajmniej na jakiś czas odstawić granie.

Dodatkowo świecące się ekrany komputerów, smartfonów, wiadomości w mediach społecznościowych wywołują stres i napięcie. Odłóż telefon i nie sprawdzaj, co się dzieje na Facebook, Twitter, Instagram przynajmniej na dobre dwie godziny przed snem.

2. Wziąć gorącą kąpiel.

wanna

Gorąca kąpiel wspaniale rozluźnia i pomaga szybciej zasnąć. Weź gorącą kąpiel lub prysznic przed snem, a poczujesz natychmiastowy efekt.

3. Obniżyć temperaturę w pokoju.

temperatura

Gorąca skóra i niska temperatura w pokoju to idealne połączenie na dobry i szybki sen. Temperatura w pokoju powinna wynosić około 19 stopni Celsjusza. Jest to temperatura, która gwarantuje szybkie zaśnięcie i zero pocenia się. Dodatkowo będziesz miała wspaniały pretekst, by się jak najmocniej przytulić do swego partnera, co dodatkowo redukuje stres.

4. Poczytać książkę.

czyta

Czytanie to skuteczny sposób na pozbycie się stresu i uporządkowania swoich myśli. Weź ulubioną książkę i poczytaj sobie przed snem. Nigdy nie czytaj horrorów w łóżku, ponieważ to będzie miało całkiem odwrotny efekt – zamiast szybko zasnąć, będziesz przez całą noc gapić się w sufit.

5. Pisz pamiętnik.

notatki

Jeśli zauważyłaś, że jesteś zestresowana i podenerwowana przed snem, to możesz oczyścić swój umysł, spisując wspomnienia dnia minionego w pamiętniku. Możesz się pożalić, opowiedzieć o wydarzeniach dnia, przypomnieć sobie nie tylko te najgorsze momenty, ale również coś, co się działo dobrego. Przelanie stresu i przemyśleń na papier pomoże ci szybciej zasnąć i ostudzić buszujące po całym dniu emocje.

6. Napij się czegoś gorącego.

herbata

Gorące napoje mają działanie relaksujące i uspokajające. Jednak staraj się unikać kofeiny przed snem. Najlepiej napić się ciepłego mleka z miodem, rumianku lub melisy.

7. Zmień pozycję ciała podczas snu.

sen

Spanie na plecach wytwarza niepotrzebne napięcie i powoduje chrapanie. Pozycja na boku zapobiega chrapaniu, a co tym idzie, lepiej się wysypiamy i nie budzimy się w nocy.

8. Zadbaj o odpowiednią wysokość poduszki.

poduszka

Wybierając poduszkę, pamiętaj o tym, że idealna pozycja podczas snu to taka, kiedy szyja i kręgosłup znajdują się w jednej linii. Jeśli wyniknie taka potrzeba, to możesz umieścić poduszkę między kolanami, aby uda znajdowały się w pozycji neutralnej. Niektórzy lubią spać na dwóch poduszkach. Inni natomiast lubią, kiedy wokół nich jest mnóstwo poduszek. Niech własne ciało i przyzwyczajenia będą podpowiedzią o tym, jaką poduszkę wybrać.

9. Włącz do swojej diety produkty, bogate w melatoninę.

jedzenie

Melatonina nazywana jest hormonem snu i ciemności, ponieważ odpowiada za regulację dobowego cyklu snu i czuwania. Banany, wiśnie, ananasy, pomarańcze i produkty zbożowe są bogatym źródłem melatoniny.

10. Zadbaj o komfort.

komfort

Nie wkładaj za ciasnych ubrań lub skarpetek, mocno uciskających łydki. Przed snem załatw wszystkie potrzeby fizjologiczne, aby w nocy się nie budzić.

11. Aromaterapia.

aroma

Naukowcy, na podstawie przeprowadzonych badań, doszli do wniosku, że olejek lawendowy redukuje stres i pomaga się rozluźnić. Możesz dodać kilka kropelek olejku lawendowego do wieczornej kąpieli albo skropić nim poduszkę.

12. Liczenie baranów.

owcy

Nie koniecznie musisz liczyć akurat baranów, możesz po prostu coś policzyć. Monotonne powtarzanie tej samej czynności pomaga szybciej zasnąć.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty