15 oryginalnych kanapek bez chleba

W świecie, gdzie dieta bezglutenowa nabiera szczególnego znaczenia, każda gospodyni musi mieć w zanadrzu kilka przepisów na zwykłe kanapki bez zawartości mąki i glutenu.

Na pierwszy rzut oka to może wydawać się głupie i dość trudne – wymyślić kanapkę bez użycia chleba, prawda!? Nie martw się! Istnieje uniwersalny zbiór przepisów na kanapki, które spodobają się wszystkim, a co najważniejsze, nie trzeba używać chleba do ich przygotowania.

1. Kanapka Caprese

Kanapka Caprese

Składniki:

  • średnie pomidory pokrojone w plastry – 4 szt.;
  • oliwa z oliwek lub olej roślinny - 1/4 szklanki;
  • posiekane świeże liście bazylii (można użyć suszonej bazylii) - 1 łyżka;
  • czerwony ocet winny- 3 łyżki;
  • woda - 1 łyżka;
  • sól i pieprz - 1/8 łyżeczki;
  • ostry sos - 1/5 łyżeczki;
  • duże ząbki czosnku drobno posiekane – 2 szt.;
  • ser Mozzarella posiekany - 240 g;
  • szparagi według uznania;
  • ocet balsamiczny według uznania.

Sposób przygotowania:

  1. Ułóż plasterki pomidorów na płaskiej powierzchni naczynia.
  2. Wymieszaj pozostałe składniki oprócz sera i szparagów. Obficie polej pomidory.
  3. Przykryj i umieść w lodówce na co najmniej 3 godziny, czas od czasu przewracając, aby wymieszać zapachy. Ułóż na plasterkach pomidorów ser, na wierzchu ułóż warstwę szparagów. Następnie powtórz: pomidory, ser, szparagi.
  4. Spryskaj octem winnym według uznania. Kanapka jest gotowa.

2. Kanapka mięsna z bakłażanem

Kanapka mięsna

Składniki:

Do wierzchołków kanapki:

  • duże plastry bakłażana – 2 szt.;
  • olej roślinny - 1 łyżka;
  • sól do smaku;
  • świeżo zmielony czarny pieprz.

Do przyprawy:

  • czerwony pieprz - 1⁄2 łyżeczki;
  • czarny pieprz - 1⁄2 łyżeczki;
  • sól - 1 łyżeczka;
  • papryka - 1⁄4 szklanki;
  • suszone oregano - 1 łyżeczka;
  • suszony tymianek - 1 łyżeczka;
  • czosnek w proszku - 1 łyżka;
  • cebula w proszku według uznania - 1 łyżeczka.

Do mięsa:

  • cienkie plasterki wołowiny (można użyć boczku lub cielęciny) - 150 g;
  • masło roztopione - 30 g;
  • przyprawy (składniki podane wyżej) – 1/2 szklanki.

Do sosu Chipotle:

  • majonez - 1 szklanka;
  • drobno posiekany szczypiorek - 2 łyżki;
  • czosnek posiekany - 2 ząbki;
  • świeży sok z limonki - 2 łyżeczki;
  • papryka chili drobno posiekana – 2 szt.;
  • sól i pieprz według uznania.

Do nadziewania:

  • czerwona cebula pokrojona w krążki – 1/2 szt.;
  • pomidor – 1/2 szt.;
  • zioła według uznania.

Sposób przygotowania:

  1. W dużym garnku rozgrzej olej roślinny. Dodaj bakłażany i smaż przez 5 minut, aż utworzy się brązowa skórka. Wyjmij i ostudź. Przypraw solą i pieprzem. Powtórz to samo z pomidorem, uprzednio przetnij go wzdłuż. Ostudź.
  2. Wymieszaj czerwony pieprz, czarny pieprz, sól, paprykę, oregano, tymianek, czosnek w proszku, cebulę w proszku do jednorodnej mieszaniny. Odłóż na bok.
  3. Każdy kawałek mięsa zanurz w masło, a następnie dokładnie posyp suchą przyprawą. Pozostałe masło wlaj na patelnię, rozgrzej i ułóż mięso. Gotuj do średniej stopnia wysmażenia.
  4. Wymieszaj wszystkie niezbędne składniki do sosu Chipotle do uzyskania jednolitej konsystencji.
  5. Zacznij układać swoje kanapki warstwami: plastry bakłażanów, 2 łyżki sosu Chipotle, plastry mięsa, pomidor, krążki cebuli, zioła, 1 łyżeczka sosu Chipotle i przykryj drugim plastrem bakłażanów. Gotowe.

3. Kanapki grzybowe z kurczakiem i boczkiem

Kanapki grzybowe

Składniki:

  • duże pieczarki (najlepiej grzyby odmiany Portobello) – 4 szt.;
  • olej kokosowy (można zastąpić oliwą z oliwek z dodatkiem suchych wiórek kokosowych) - 2 łyżki;
  • filet z piersi kurczaka (przecięty na pół i uprzednio ugotowany) – 1 szt.;
  • plasterki pomidora – 2 szt.;
  • świeże liście szpinaku - 1/2 szklanki;
  • boczek (przygotowany) - 2 plasterki;
  • sos guacamole (według uznania) - 3 łyżki.

Sposób przygotowania:

  1. Delikatnie wytnij nóżki i przegródki z kapeluszy pieczarek.
  2. Rozgrzej olej na patelni, ułóż pieczarki i gotuj przez 3-5 minut z każdej strony do powstania złocistego koloru. Zdejmij z patelni i odstaw.
  3. Na jeden grzyb ułóż warstwami kurczaka, boczek, pomidory, szpinak i 1 ½ łyżki sosu guacamole. Przykryj kapeluszem innego grzyba. Kanapka jest gotowa.

4. Tacos śródziemnomorskie

Tacos śródziemnomorskie

Składniki:

  • piersi z kurczaka pokrojone na małe kawałki - 360 g;
  • przyprawy śródziemnomorskie (składniki przyprawy: trybula, cebula, oregano, czosnek, papryka, kolendra, bazylia, tymianek) - 2 łyżeczki;
  • ocet balsamiczny - 1/4 szklanki;
  • duże liście sałaty drobno posiekane – 4 szt.;
  • drobno posiekana czerwona cebula - 1 łyżka;
  • ocet winny - 1/4 szklanki;
  • sos z ogórków małosolnych (można użyć sosu "Astoria") - 1/4 szklanki;
  • liści sałaty – 12 szt.;
  • pomidory pokrojone w kostkę – 4 szt.;
  • ser Feta - 45 g;
  • oliwki bez pestek posiekane - 12;
  • posiekane natki pietruszki - 1 łyżeczka;
  • suszona bazylia - 1/2 łyżeczki;
  • suszone oregano - 1/2 łyżeczki.

Sposób przygotowania:

  1. Rozgrzej patelnię na dużym ogniu. Posyp kawałki kurczaka przyprawą śródziemnomorską i ułóż na patelni. Piec przez 2 minuty z każdej strony, polewając sosem balsamicznym i czas od czasu przewracając. Wyłącz ogień pod patelnią, posyp kawałki 1 łyżeczką przyprawy śródziemnomorskiej i odłóż na bok.
  2. Ułóż rozdrobnione liście sałaty i czerwoną cebulę w misce. Dokładnie spryskaj octem winnym i wymieszaj. Podziel mieszaninę równomiernie między 12 liśćmi sałaty i polej każdy tacos sałatowy sosem z ogórków małosolnych.
  3. Ułóż w taco po 1 kawałku kurczaka i udekoruj plastrami pomidorami, serem Feta i oliwkami. Posyp pietruszką, bazylią i oregano. Gotowe.

5. Oryginalne kanapki na szpadkach

Oryginalne kanapki na szpadkach

Składniki:

  • szynka do smaku;
  • pomidory Cherry;
  • ser do smaku;
  • oliwki;
  • ogórek;
  • żółte pomidory śliwki.

Sposób przygotowania:

  1. Uprzednio pokrój ogórek w plasterki. Ser i szynkę pokrój w małe cienkie plasterki.
  2. Weź małe szpadki i natknij na każdą kanapki. Liczbę warstw i ich różnorodność można zmieniać według własnego uznania. Na przykład, czerwony pomidor, ogórek, szynka, ser, oliwki, szynka, żółty pomidor.

6. Słodkie kanapki z jabłkami i orzechami

Słodkie kanapki

Składniki:

  • jabłko schłodzone – 1 szt.;
  • masło (można użyć w razie potrzeby masło orzechowe);
  • wiórki czekoladowe - 1 łyżeczka;
  • żółte rodzynki - 2 łyżeczki;
  • orzeszki ziemne (na życzenie).

Sposób przygotowania:

  1. Pokrój jabłka na kilka płaskich kawałków. Delikatnie wytnij środek. Weź 2 plastry i obficie posmaruj masłem.
  2. Na maśle ułóż wiórki czekoladowe i rodzynki. Jeśli chcesz, dodaj orzeszki ziemne. Przykryj drugim plasterkiem. Kanapka jest gotowa.

7. Bananowa kanapka z pastą czekoladową

Bananowa kanapka

Składniki:

  • banany;
  • nutella;
  • wiórki kokosowe do smaku.

Sposób przygotowania:

  1. Obierz banany i pokrój w grube plastry. W razie potrzeby można pokroić banany wzdłuż, aby uzyskać dłuższą kanapkę.
  2. Weź połówki banana i posmaruj pastą czekoladową. Z góry przykryj drugą częścią. Posmaruj pastą czekoladową i posyp wiórkami kokosowymi. Prosta kanapka gotowa.

8. Kanapka z serem Tofu z szynką i ogórkiem

Kanapka z serem

Składniki:

  • ser Tofu;
  • ogórek – 1 szt.;
  • szynka - 30 g;
  • majonez - 1 łyżka;
  • przyprawa do rosołu - 1 kostka;
  • oliwa z oliwek - 1 łyżka

Sposób przygotowania:

  1. Przed użyciem ser Tofu wymocz w zimnej wodzie przez 5-10 minut, aby trochę zmiękczyć.
  2. Podgrzej trochę wody w garnku na małym ogniu. Rzuć tam kostkę przyprawy i umieść ser. Gotuj na małym ogniu przez kilka minut. Wyjmij i osusz na papierowych ręcznikach.
  3. Podgrzej olej na patelni na średnim ogniu. Podsmaż kawałki Tofu z obu stron do powstania złoto-brązowej skórki. Odstaw na papierowe ręczniki, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Pokrój każdy kawałek na pół.
  4. Posmaruj każdą połówkę majonezem i ułóż uprzednio pokrojone plasterki ogórka i szynkę. Z góry przykryj drugą częścią sera. Gotowe.

9. Kanapka jarzynowa.

Kanapka jarzynowa

Składniki:

  • ocet balsamiczny (można zastąpić jabłkowym) - 1/3 szklanki;
  • czosnek mielony - 2 ząbki;
  • oliwa z oliwek - 2/3 szklanki;
  • drobno posiekane świeże liście mięty - 1/3 szklanki;
  • ser Tofu pokrojony w kostkę - 130 g;
  • cukinia pokrojona w długie plastry – 1 szt.;
  • czerwona papryka pokrojona wzdłuż na 4 części – 1 szt.;
  • bakłażan pokrojony w długie plastry – 1 szt.;
  • duże pieczarki – 4 szt.;
  • sałata (najlepiej użyć sałaty cykoriowej) - 1 mała główka.

Sposób przygotowania:

  1. Umieść ocet i czosnek w dużej misce. Stopniowo dodawaj oliwę z oliwek i dokładnie wymieszaj. Dodaj posiekaną miętę. Dopraw do smaku solą i pieprzem.
  2. Dodaj powstałą mieszankę tofu i odłóż na bok. Rozgrzej patelnię na średnim ogniu. Wyjmij tofu i przypraw solą i pieprzem. Gotuj aż do powstania brązowej skórki. Ostudź.
  3. Dodaj cukinię, paprykę, bakłażan, grzyby i sałatę w czosnkowo-octową mieszaninę i dokładnie wymieszaj.
  4. Wyłóż cukinie, paprykę, bakłażan i pieczarki na patelnię. Przypraw solą i pieprzem. Gotuj przez 6 minut, czas od czasu przewracając. Ułóż.
  5. Na patelni smaż sałatę w ciągu 2 minut z każdej strony do powstania brązowej skórki.
  6. Układaj kanapkę na talerzu warstwami: papryka, grzyby, ser, cukinia, bakłażan i sałata. Gotowe.

10. Kanapka bakłażanowa z granatem, sosem i jogurtem

Kanapka bakłażanowa

Składniki:

Do jogurtu:

  • jogurt grecki (można zastąpić zwykłym naturalnym) - 100 g;
  • nasiona sezamowe - 1/3 szklanki ;
  • olej roślinny (można użyć sezamowego) - 3 łyżki;
  • czosnek zgnieciony - 1 mały ząbek;
  • mielony kminek - 1/2 łyżeczki;
  • sok z cytryny;
  • sól do smaku.

Do bakłażana:

  • średni bakłażan – 1 szt.;
  • oliwa z oliwek;
  • sól do smaku.

Do dekoracji:

  • syrop z granatów na życzenie;
  • granat oczyszczony – 1 szt.;
  • podsmażone orzechy cedrowe (można użyć rozdrobnionych orzechów włoskich) - 3 łyżki;
  • garść świeżej mięty.

Sposób przygotowania:

  1. Ułóż sezam na blasze do pieczenia i równomiernie rozprowadź. Piec przez 15 minut w temperaturze 110-120 stopni. Ostudź. Za pomocą blendera posiekaj sezam, aż ziarna zaczną kleić się między sobą. Dodaj olej i ponownie dokładnie wymieszaj. Domowa pasta tahini gotowa.
  2. Dokładnie wymieszaj w misce wszystkie składniki do jogurtu i pastę tahini do jednorodnej masy, dodając sól do smaku. Schłódź w lodówce.
  3. Obierz bakłażan (na życzenie można wyczyścić bakłażan nie w pełni, a w paseczki). Pokroić bakłażan w plastry 2 cm grubości.
  4. Ułóż plastry bakłażana w jednej warstwie na blasze, uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu posmaruj każdy plaster oliwą z oliwek. Przypraw solą i włóż do piekarnika na 7-10 minut. Gotuj do powstania złoto-brązowej skórki. Wyjmij blachę, odwróć wszystkie plastry i piec ponownie. Ostudż.
  5. Ułóż na talerzu 5-6 plasterków bakłażanów. Między każdą warstwę bakłażana dodaj 1 łyżeczkę sosu jogurtowego. Na wierzchu polej sosem według uznania, dodaj sos jogurtowy i ziarna granatu. Można również udekorować z wierzchu orzechami. Kanapka jest gotowa.

11. Kanapka ziemniaczana z serem

Kanapka ziemniaczana

Składniki:

  • duże ziemniaki, drobno pokrojone w plasterki (najlepiej użyć słodkich ziemniaków) – 2 szt.;
  • starty ser do smaku - 2 szklanki;
  • śmietana 20% - 3/4 szklanki;
  • posiekany czosnek - 2 ząbki;
  • liście tymianku - 2 łyżki;
  • gałka muszkatołowa - 1/2 łyżeczki;
  • sół - 1 szczypta;
  • mielony pieprz - 1 szczypta.

Sposób przygotowania:

  1. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni.
  2. W małym garnku wymieszaj śmietanę, czosnek, tymianek, gałkę muszkatołową, sól i pieprz. Gotuj na małym ogniu przez 5 minut, często mieszając.
  3. Spryskaj foremki (można użyć garnuszków ceramicznych) olejem. W każdą foremkę ułóż po 6 plasterków ziemniaków. Między plastrami dodaj trochę startego sera. Z góry też lekko posyp serem.
  4. W każdą miseczkę dodaj 2 łyżki mlecznej mieszanki.
  5. Owiń lub przykryj folią każdą foremkę. Piec w piekarniku przez 45 minut.
  6. Następnie wyjmij foremki i zdejmij folię. Włóż do piekarnika i piec przez kolejne 7-10 minut do powstania rumianej skórki na serze. Wyjmij. Wyłóż gotowe kanapki na talerze i podawaj do stołu.

12. Kanapki z serem

Kanapki z serem

Składniki:

  • rukola - 2 łyżki;
  • ser (opcjonalnie można użyć różnych odmian sera) - 85 g;
  • szynka - 45 g;
  • kwaśna śmietana - 2 łyżki;
  • mielona papryka - 1 łyżeczka;
  • suszone oregano - 1 łyżeczka;
  • sól do smaku.

Sposób przygotowania:

  1. Wymieszaj w małej misce śmietanę, pieprz i oregano.
  2. Wyłóż warstwami kanapkę. Najpierw połóż kawałek sera, na górę dodaj szynkę, rukolę. Obficie posmaruj sosem. W jednej kanapce może być 2-3 podobne warstwę.

13. Kanapka z ogórkiem i mięsem

Kanapka z ogórkiem

Składniki:

  • suszona wołowina (można użyć dowolnego mięsa do smaku) - 45 g;
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki;
  • mielony tymianek - 1 łyżeczka;
  • kminek - 1 łyżeczka;
  • czosnek w proszku - 1 łyżeczka;
  • duży ogórek – 1 szt.;
  • kilka liści sałaty;
  • marchewka pociętą w podłużne kawałki - 1/3 szt.;
  • papryka pokrojona w długie plasterki – 1/2 szt;
  • pomidory koktajlowe pocięte na pół - 2-3 szt.;
  • sól do smaku;
  • pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:

  1. Pokrój wołowinę w cienkie plasterki lub użyj wędliny. Wymieszaj olej, tymianek, kminek i czosnek w proszku i dokładnie zwiń każdy kawałek mięsa. Chłodź w lodówce przez 1 godzinę.
  2. Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. W razie potrzeby można użyć patelni. Ułóż mięso na wstępnie wyłożonej papierem do pieczenia blasze i piec przez 10-15 minut, aż uzyska on pożądany stopień wysmażenia.
  3. Obierz ogórek (na życzenie). Pokrój go wzdłuż. Delikatnie usuń miąższ z pestkami.
  4. Ułóż kanapkę. Między dwoma kawałkami ogórka połóż mięso, sałatkę, gotowaną marchewkę, pieprz. Przykryj drugą częścią ogórka. W razie potrzeby można dodać ser. Gotowe.

14. Włoska kanapka rolka

Włoska kanapka

Składniki:

  • szynka do smaku;
  • filet z kurczaka lub szynka;
  • salami;
  • pomidor pokrojony w cienkie plasterki;
  • mała żółta papryka pokrojona w plasterki;
  • szpinak (można użyć dowolnej sałaty);
  • suszone oregano - 1 łyżeczka;
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki;
  • majonez - 1 łyżka;
  • musztardy - 1 łyżka.

Sposób przygotowania:

  1. Weź mały arkusz pergaminu i zacznij wykładać na niego warstwami kanapkę.
  2. Najpierw połóż szynkę. Staraj się wykładać kawałki tak, aby one zachodziły na siebie. Następnie dodaj kurczaka z salami i szynkę.
  3. Następnie na wierch dodaj trochę majonezu i musztardy.
  4. Ułóż warstwami pomidory, paprykę, szpinak. Dopraw oregano i polej oliwą z oliwek. Można dodać dowolny składnik do smaku.
  5. Delikatnie zwinąć rolki z otrzymanych składników. Gotowe.

15. Kanapka z papryką i indykiem.

Kanapka z papryką

Składniki:

  • duża papryka – 1 szt.;
  • oliwki do smaku - 2-3 szt.;
  • szynka z indyka pokrojona w cienkie plasterki (można użyć gotowego fileta z indyka) - 60 g;
  • ser do smaku - 30 g;
  • awokado obrane i pokrojone w cienkie poziome plastry - 1/2;
  • wodorosty Nori - 1 arkusz;
  • nasiona sezamowe - 2 łyżki;
  • sól do smaku;
  • pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:

  1. Pokrój paprykę wzdłuż i dokładnie oczyść wewnątrz z pestek.
  2. Ułóż na jedną część papryki filet indyka, ser, glony, awokado. Dodaj oliwki. Przypraw solą i pieprzem. Z góry posyp nasionami sezamowymi i przykryj drugą częścią papryki. Kanapka gotowa.
źródło:Buzzfeed
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty