16 prostych trików zdrowotnych, które przydadzą Ci się na co dzień

Cieszyć się zdrowiem, urodą i humorem można bez wydawania kupy pieniędzy na leki, suplementy i kosmetyki. Natura zadbała o to. Najważniejsze wiedzieć, jak wykorzystać wszystko to, co daje nam natura. W niniejszym artykule proste i skuteczne triki zdrowotne.

1. Masz zły humor? Powąchaj skórkę pomarańczową.

pomarańcza

Na podstawie badań, naukowcy doszli do wniosku, że skórka pomarańczowa zawiera olejki eteryczne, które podnoszą humor i skutecznie zwalczają objawy stresu.

2. Olejki eteryczne do poduszki.

olej

Chusteczka z kilkoma kropelkami olejku lawendowego, włożona do poszewki poduszki, pomoże szybko zasnąć.

3. Zasada 20-20-20 dla Twoich oczu.

oczy

Podczas długiej pracy przy ekranie komputera zastosuj następującą zasadę: zrób sobie 20-sekundową przerwę. Popatrz na coś oddalonego o przynajmniej 20 stóp. Rób taką przerwę, co 20 minut.

4. Poświęć codziennie kilka minut na medytację.

joga

Wystarczy nawet 10 minut, by się zrelaksować, zapomnieć o wszystkim i później wrócić na pełnych obrotach do codziennych obowiązków i pracy.

5. Rozciąganie.

sport

Twoje ciało na pewno ci podziękuje, jeśli codziennie będziesz przynajmniej przez 10 minut wykonywać ćwiczenia na rozciąganie się.

6. Jeśli jeździsz do pracy autobusem, to wysiadaj jeden przystanek wcześniej, by się dotlenić przed pracą.

autobus

Świeże powietrze i ruch to zdrowie.

7. Włącz do swojej diety ziołowe herbatki.

herbata

Herbaty ziołowe to remedium na różne choroby. Masz problemy z zasypianiem? Pij codziennie herbatę rumiankową. Cierpisz z powodu chorób układu pokarmowego? Wtedy włącz do swojej diety herbatę z fenkułem i miętą. Zielona herbata natomiast jest dobra na orzeźwienie i pobudzenie.

8. Ogranicz korzystanie z gadżetów.

foto

Po wyjściu z biura postaraj się jak najmniej korzystać z telefonu, laptopa, czy tabletu.

9. Połóż się spać godzinę wcześniej niż zwykle.

ranek

Brak snu może mieć poważne skutki zdrowotne. Zacznij się kłaść godzinę wcześniej niż zwykle, a niebawem zobaczysz pozytywne efekty.

10. Chodzenie po schodach.

schody

Chodzenie po schodach działa jak sport, a jak wiadomo, sport to zdrowie.

11. Przerwa obiadowa na świeżym powietrzu.

randka

Jeśli dopisuje pogoda, możesz zjeść obiad na świeżym powietrzu, jednocześnie dotleniając mózg, dzięki czemu zwiększysz wydajność i poprawisz koncentrację.

12. Nie nadużywaj alkoholu i fast foodów.

wino

Zrezygnuj z kolejnego hamburgera lub lampki wina, a zobaczysz, jak poprawi się twoje samopoczucie.

13. Jak najmniej soli i cukru.

cukier

Najlepiej całkowicie zrezygnować ze spożywania soli i cukru.

14. Jak najwięcej soków i smoothie.

soki

Świeże owoce i warzywa to prawdziwa skarbnica witamin i cennych substancji, na niedobór których cierpi większość z nas.

15. Postaw na domowe jedzenie.

jedzenie

Owszem, od czasu do czasu można się wybrać na obiad lub kolację do restauracji, ale zawsze warto pamiętać o tym, że najzdrowsze jest właśnie domowe jedzenie.

16. Zawsze zabieraj ze sobą małą butelkę wody.

woda

Woda jest źródłem energii i życia, które należy ciągle uzupełniać, aby cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Miej zawsze przy sobie butelkę wody, aby nie doszło do odwodnienia i zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej.

źródło:Buzzfeed
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty