17 zasad hotelowych, o których nie poinformuje Cię personel

Często podróżujesz i zatrzymujesz się w hotelach? Wtedy poniższa informacja bardzo ci się przyda. Pracownicy hotelu odsłaniają niektóre tajemnice hotelowe.

Hotel – nieodłączna część składowa podróży, jeśli cenisz sobie komfort. Podobnie jak każdy inny biznes, biznes hotelowy również ma własne tajemnice, których nie zna przeciętny człowiek. Niektóre triki zostały odsłonięte przez pracowników hotelowych, abyś mógł zaoszczędzić i zabezpieczyć się przed nieprzewidzianą sytuacją.

1. Za co można nie uiszczać opłaty?

ranek

Wiele hoteli oferuje swoim gościom dodatkowe bezpłatne usługi dodatkowe, może być to butelka wody w pokoju, suszarka. Jak tylko się zameldujesz w hotelu, natychmiast zapytaj personel o bezpłatne usługi dodatkowe, aby móc z nich skorzystać.

2. Zasady hotelowe dotyczące ręczników

ręczniki

Jeśli w hotelu jest basen albo on się znajduje nad morzem, nie zabieraj na plażę ręczniki z pokoju hotelowego, personel na recepcji lub w specjalnym do tego wyznaczonym miejscu powinien dać ci ręczniki. Musisz zapytać o tym menadżera. Jeszcze jedna zasada hotelowa dotycząca ręczników – pokojówka wymienia tylko te ręczniki, które leżą na podłodze.

3. Nieodpowiedni doradca

porada

Jeśli chcesz wybrać się do lokalu zjeść obiad czy śniadanie, nigdy nie pytaj recepcjonisty o to, dokąd się wybrać. Ponieważ zazwyczaj różne restauracje i kawiarnie zawierają z nimi umowę ustną, na podstawie której on skierowuje do nich klientów. Jednak może się okazać, że polecona przez niego restauracja może być zbyt droga albo jedzenie będzie niesmaczne. Lepiej zasięgnąć informacji na forach.

4. Pokarm ze sobą

jedzenie

Jeśli wybrany prze z ciebie hotel, oferuję usługę "bezpłatne śniadanie", jednak wiesz, że rano nie zdążysz zjeść śniadanie, ponieważ zaplanowałeś wycieczkę, możesz poprosić personel o to, by zapakował ci jedzenie ze sobą. Musisz zadbać o to zawczasu, czyli wieczorem.

5. Poproś o zniżkę

klucze

Jeśli rezerwujesz pokój w hotelu, który nie należy do sieci hotelowej, możesz prosić o zniżkę. Można to wytłumaczyć w następujący sposób: hotele oddają około 30% systemom rezerwacji pokoi online, więc jeśli bez pośredników rezerwujesz pokój, to możesz liczyć na zniżkę.

6. Nie umieszczaj w sejfie hotelowym swoje kosztowności

rzeczy

W każdym pokoju hotelowym jest mini sejf, ale on nie jest gwarancją tego, że twoje kosztowności nie zostaną skradzione. Jeśli masz jakąś drogą biżuterię, poproś recepcjonistę, aby schował je do sejfu hotelowego i dał ci odpowiedni kwit.

7. Nie kradnij

ptak

Wiele gości hotelowych uważa, że jeśli zapłacili za pokój, to automatycznie stają się właścicielami wszystkiego, co jest w pokoju. Wiele ludzi wymeldowując się, zabiera ze sobą kapcie, szlafroki, ale one nie są bezpłatne. Ze sobą możesz zabrać jedynie miniaturki kosmetyków hotelowych, jednorazowe kapcie.

przejazd

8. Niezaplanowane przeniesienie się

telefon

Czasami się zdarza, że po przyjeździe do hotelu gość słyszy, że jego pokój jest już zajęty. Tak się zdarza, ponieważ hotele praktykują overbooking, nadsprzedaż – to sytuacja, planowana bądź przypadkowa, w której to przedsiębiorstwo sprzedające usługi turystyczne, np. hotel sprzedaje, świadomie bądź nieświadomie, więcej noclegów niż jest dostępnych pokojów.

Jeśli przyjechałaś do hotelu i usłyszałaś, że wszystkie pokoje są zajęte i tobie zaproponowano pokój w innym hotelu, możesz wymagać dodatkowych usług jako rekompensaty.

9. Korzyści płynące z minusów

mycie

Jeśli tobie się coś nie podoba, na przykład hałasują sąsiedzie albo skrzypie łóżko, nie milcz. Zwrócić się do administracji hotelu, która na pewno zaoferuje ci jakieś dodatkowe usługi, ponieważ hotel zawsze dąży do załagodzenia konfliktu.

10. Skuteczny trik, jak zaoszczędzić pieniądze

Zazwyczaj w hotelu jest własna pralnia, która nie zawsze świadczy jakościowe usługi. W dodatku one są bardzo drogie. Znajdź niedaleko hotelu pralnię, w której możesz tanio i jakościowo wyczyścić swoje ubrania.

11. Zaoszczędź na rezerwacji

kartka

Pokoje, które nie zostały zarezerwowane, zazwyczaj są tańsze, ponieważ hotelowi zależy na tym, żeby wyprzedać ostatnie wolne pokoje. Hotel umieszcza je na swojej stronie internetowej, spodziewając się, że ktoś zarezerwuje je. Jeszcze jedna porada: rezerwacji najlepiej dokonywać po 18.00, ponieważ będzie to taniej niż rano.

12. Zasady związane z minibarem

mimi

Minibar to niepozorna chłodziarka w postaci zwykle eleganckiej szafeczki. Napoje (woda, kawa, herbata), które stoją na wierzchu, są za darmo. Wszystko to, co w minibarze – kosztuje. Jeśli jest inaczej, hotel powinien to wyraźnie zaznaczyć. Również przed spożyciem pokarmu z minibaru sprawdź datę ważności na opakowaniu.

13. Szokująca informacja

surprise

W wielu pokojach hotelowych jest wiaderko na lód, jednak pracownicy hotelu radzą używać go z ostrożnością. Zanim wsypiesz do niego lód, włóż do środka ręcznik, ponieważ dosyć często goście używają go jako pojemnika na wymioty.

14. Wybieraj najlepsze

najlepsze

Wiele recepcjonistów zazwyczaj mówi, że wszystkie pokoje są jednakowe, jednak tak naprawdę nie jest. Na przykład w jednym pokoju jest większa wanna, w innym lepszy widok z okna. Jeśli chcesz mieć lepszy pokój, nie oszczędzaj na napiwkach dla recepcjonisty, który na pewno zaproponuje ci wszystko, co najlepsze.

15. Nie ufaj informacjom zawartym na stronie internetowej hotelu

morze

Dosyć często hotele w opisach usług na swoich portalach stosują kilka rozpowszechnionych trików. Na przykład, piszą, że hotel znajduje się blisko morza. Zazwyczaj odległość podają nie w kilometrach, a minutach. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że 10 minut – to mało, jednak później okazuje się, że odległość jest o wiele większa.

16. Szczególna odznaka na ubraniu konsjerża

program

Jeśli zauważyłaś na ubraniu konsjerża odznakę z dwoma skrzyżowanymi złotymi kluczami, to oznacza, że on wykona każdą twoją prośbę, na przykład zarezerwuje bilety do teatru. To znaczy, że on należy do "Les Clefs d'Or" - Stowarzyszenie Konsjerżów.

17. Bądź uczestnikiem programu lojalności

lojalność

Wiele hoteli oferuje swoim gościom taką usługę, dzięki której w przyszłości możesz się spodziewać na lepszy pokój lub jakieś dodatkowe usługi.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty