20 powodów, dlaczego nie możesz schudnąć

Jednym z największych problemów w życiu każdego człowieka jest odchudzanie. Ludzie stosują różnorodne metody, aby pozbyć się zbędnej wagi.

Nieskończone diety, treningi 7 razy w tygodniu – człowiek stosuje dowolne sposoby, aby pozbyć się znienawidzonych kilogramów. Jednak z czasem człowiek uświadamia sobie, że jemu to się nie udaje zrobić. Zawsze należy pamiętać, że każdy człowiek jest indywidualny i potrzebuje szczególnych warunków, aby schudnąć. Dlatego Nasza Redakcja przeprowadziła szereg badań, na podstawie których można zrobić wniosek, że czasami diety i ćwiczeń jest za mało, aby schudnąć.

1. Poprawne odżywianie – to nie głodówka i niskokaloryczny pokarm.

Poprawne odżywianie

Pierwsza zasada dowolnego odchudzania – odpowiedni dobór odżywania, który przewiduje spożywanie pokarmu w mniejszych ilościach. To wcale nie oznacza, że musisz rezygnować z posiłków albo się ograniczać. Taka metoda powoduje to, że w pewnym momencie zaczniesz rzucać się na jedzenie, czyli "ulegać". Oprócz tego gwałtowne zmniejszenie ilości kalorii doprowadza do tego, że twój organizm reaguje na takiego typu agresję, blokując utratę wagi. Zaczyna działać swoisty mechanizm ochronny.

Co robić w takich sytuacjach? Określ, ile codziennie kalorii potrzebuje twój organizm za pomocą online kalkulatora. Początkowo nie zauważysz żadnych zmian, ale z czasem zrozumiesz, jaka ilość kalorii pozwala twojemu organizmowi pozbywać się zbędnych kilogramów, nie odczuwając przy tym głodu. Jeśli nie możesz samodzielnie sobie poradzić, udaj się do dietetyka, który pomoże ci schudnąć.

2. Spożywasz "niepoprawny" pokarm.

odżywianie

Niektórzy twierdzą, że jedną z najskuteczniejszych diet jest dieta, która przewiduje codzienne spożywanie 40% białek, 30% węglowodanów, 30% tłuszczy. Taka współzależność wspaniale sprzyja pozbyciu się zbędnych kilogramów. Jeśli chcesz policzyć wartość odżywczą, możesz skorzystać ze specjalnego kalkulatora makroelementów.

3. Weekend – największy wróg twojego odchudzania.

Weekend

Cały problem tkwi w tym, że większość ludzi przestrzega diety od poniedziałku do piątku, jednak w czasie weekendu zaczyna spożywać zbyt dużo szkodliwego pokarmu. Dowolne odchudzanie powinno przebiegać poprawnie, bez przejadania się. Staraj się w ciągu tygodnia przestrzegać planu diety. Jeśli jednak wydaje ci się, że w czasie weekendu nie wytrzymasz, to staraj się spożywać różnorodny pokarm.

4. Za mało trenujesz.

trening

Każdy z nas doskonale wie, że odchudzanie – to wielostopniowy proces, który potrzebuje nie tylko zmniejszenia ilości spożywanych kalorii, ale również intensywnych treningów. Poprawna dieta sprzyja szybkiemu pozbyciu się zbędnych kilogramów. Jednak bez uprawiania sportu nie będziesz mogła osiągnąć maksymalnych wyników. Oprócz tego ćwiczenia fizyczne dają możliwość zapomnieć nam o uczuciu głodu.

Tygodniowo musisz ćwiczyć 150 minut, ale najlepiej – 240. Również nie warto zapominać o intensywności treningów. Aby zobaczyć efekt, musisz ciągle zwiększać obciążenie i trenować na całego.

5. Trenujesz na podstawie jednego systemu w ciągu dłuższego odcinku czasu.

Za mało trenujesz

Organizm człowieka adaptuje się do zmieniających się warunków środowiska i treningów. Dlatego, gdy wykonujesz ciągle te same ćwiczenia, przestajesz pozbywać się kalorii. Jak już mówiliśmy wcześniej, musisz ciągle zwiększać obciążenia i intensywność treningów.

Spróbuj połączyć różne ćwiczenia. Na przykład, ćwiczenia cardio (wytrzymałościowe) z ćwiczeniami siłowymi – natychmiastowy wynik.

6. Przeceniasz ilość spalonych kalorii podczas ćwiczeń.

ilość spalonych kalorii

Bez wątpienia treningi pomogą spalić kalorie, ale nie myśl, że spalisz dużo kalorii podczas jednego treningu, tylko dlatego, że się bardzo zmęczyłaś i spociłaś. Pamiętaj, nawet w czasie intensywnego 30-minutowego treningu spalasz nie więcej niż 200 kalorii. Więc nie warto przejadać się przed i po treningu, myśląc, że bez problemu spalisz zbędne kalorie podczas ćwiczeń. Każde ćwiczenie fizyczne stwarza komfortowe warunki do pozbycia się zbędnych kilogramów, jednak niestworzone są po to, abyś mogła się przejadać.

7. Większość kalorii spożywasz wieczorem lub nocą.

Większość kalorii

Na pewno każdy z nas wie, że wieczorny posiłek – to tłuszcz na naszej talii. Więc nie warto się przejadać wieczorem, ponieważ w nocy nasz metabolizm zwalnia. Zjedz wieczorem sałatkę lub wypij szklankę kefiru.

8. Dosyć często wprowadzasz do menu cheat meal, czyli posiłek oszukany.

cheat meal

Cheat meal to posiłek, na jaki aktualnie mamy ochotę. Główną funkcją cheat meal jest odciążenie psychiczne. Posiłek oszukany to świetny sposób na jednoczesny relaks połączony z pobudzeniem hormonów do lepszej pracy, co w rezultacie przekłada się na lepsze wyniki. Jednak musisz uważać i pamiętać, że przejadaniu się towarzyszy zbędna waga. Stosuj cheat meal tylko wtedy, gdy jesteś pewna własnych sił.

9. Sypiasz mniej niż 7 godzin dziennie.

sen

Każdy z nas doskonale wie, że sen pozytywne wpływa na cały organizm. Niedosypianie, zwłaszcza przewlekły niedobór snu powoduje stres i zwiększa uczucie głodu. Przy czym masz ochotę właśnie na pokarm wysokokaloryczny. Staraj się maksymalnie wysypiać i dać swojemu organizmowi możliwość odpocząć. Najlepiej spać 7-9 godzin dziennie w wywietrzonym pokoju.

10. Dosyć często zamawiasz jedzenie na wynos (na dowóz).

jedzenie

Jeśli nawet zamawiasz zdrowe jedzenie, spożywasz o wiele więcej azotanów, tłuszczy i kalorii. Lepiej gotować posiłki w domu. Zamawiasz jedzenie z dowozem, więc siedzisz na kanapie i spalasz 0 kalorii. Pójdź do sklepu, kup wszystko niezbędne i przygotuj obiad.

11. Jesz, gdy oglądasz telewizję lub rozmawiasz przez telefon.

rodzina

Pamiętaj, gdy spożywasz pokarm podczas oglądania telewizji lub rozmów telefonicznych, zaczynasz jeść mechanicznie, a to z kolei oznacza, że przestajesz kontrolować ilość spożytego pokarmu. Badania udowodniły, że człowiek może spożywać kilkakrotnie więcej kalorii, jeśli jest czymś zajęty. Postaraj się zajmować jakąś jedną sprawą, jeśli chcesz schudnąć.

12. Jesz bardzo szybko.

obiad

Jeszcze jeden rozpowszechniony problem wielu ludzi – zbyt szybko jedzą. Naukowcy udowodnili, że nasz organizm potrzebuje 20 minut, aby poczuć się sytym. Więc jeśli za szybko jesz, to prawdopodobnie się przejadasz.

Musisz nauczyć się dokładnie żuć pokarm. Twój posiłek powinien trwać 10-20 minut. Możesz rozmawiać z przyjaciółmi w czasie spożywania pokarmu lub popijać wodą.

13. Spożywasz za dużo produktów beztłuszczowych (light).

light

Takiego typu produkty zawierają zazwyczaj dużą ilość cukru, a jak już wspominaliśmy wcześniej cukier – to niepotrzebny węglowodan, który przemienia się w tłuszcz. Dlatego zawsze czytaj, z czego się składa dany produkt i szczególną uwagę zwracaj na zawartość cukru.

14. Dosyć często stosujesz różnorodne diety.

diety

Dieta może jak pomóc ci się pozbyć zbędnych kilogramów, tak i zaszkodzić twojemu organizmowi. Nie warto stosować różne współczesne diety odchudzające. Najlepiej stworzyć własny plan odchudzania. Częsta zmiana diet negatywnie wpływa na nasz organizm i odchudzanie.

15. Pijesz za dużo alkoholu.

alcohol

Alkohol nie pomaga schudnąć. Oprócz tego alkohol zawiera dużo kalorii i zwalnia metabolizm. To wcale nie oznacza, że musisz zrezygnować ze spożywania alkoholu, ale należy zmniejszyć jego ilość albo pić wino.

16. Zazwyczaj spożywasz żywność przetworzoną.

Zazwyczaj spożywasz żywność

Żywność przetworzona – to produkty spożywcze poddane obróbce technologicznej. Dzięki takim produktom spożywczym dosyć szybko zaspokajamy uczucie głodu. Taki pokarm maksymalnie jest podobny do naturalnego, aby w taki sposób można było oszukać nasz organizm. Staraj się łączyć zdrowy pokarm z żywnością przetworzoną.

17. Twój styl życia zmusza cię do jedzenia w biegu i pośpiechu.

Twój styl życia

Jeśli gdzieś się śpieszysz, to zazwyczaj nie zastanawiasz się nad tym, co ty jesz – wybierasz to, co masz pod ręką. Dlatego w większości wypadków się przejadasz. Najlepiej zawczasu zaplanować własny obiad, przygotować zdrowe przekąski albo przynajmniej wiedzieć, gdzie znajduje się najbliższa restauracja, w której oferują zdrowe posiłki.

18. Nieustannie dążysz do swego celu.

Większość ludzi popełnia jeden i ten sam błąd – przed dietą określają ilość kilogramów, których chcą się pozbyć albo konkretną wagę ciała. Człowiek, aby zobaczyć na wadze wymarzoną cyfrę, rezygnuje ze spożywania deserów, słodyczy, ulubionego pokarmu, kolacji.

Każde odchudzanie zaczyna się do optymistycznego nastawienia i w takiej atmosferze powinno przebiegać. Po pierwsze, przygnębienie i zniechęcenie nie sprzyja pozbyciu się zbędnych kilogramów. Po drugie, ustal taką wagę swego ciała, w której będziesz się czuć komfortowo, uwzględniając własny tryb życia i możliwości organizmu.

19. Zapominasz o kontrolowaniu samopoczucia i zdrowia.

ciastko

Z czasem zdrowe odżywianie i treningi przemienią się w przyzwyczajenie. Z jednej strony to jest bardzo dobrze. Jednak pamiętaj o własnym zdrowiu, ilości spożytego pokarmu i intensywności ćwiczeń.

20. Szybki wynik – niepoprawne podejście, jeśli chodzi o odchudzanie.

zdrowie

Odchudzanie – to dosyć długi i męczący proces. Pozbyć się 2-3 kilogramów tygodniowo – to realne marzenie, które może się spełnić. Bez wątpienia ciało każdego człowieka indywidualnie reaguje na proces odchudzania i zmiany trybu życia. Ktoś bardzo szybko się przyzwyczaja, ktoś potrzebuje więcej czasu. Najgłówniejsze, musisz pamiętać, że obowiązkowo schudniesz, więc nie warto rezygnować w połowie drogi.

Każdy z nas może schudnąć. Musisz jedynie określić cel i realizować go!

źródło:Buzzfeed
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty