22 proste sposoby na zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie – gwarancja wyśmienitego zdrowia i smukłej figury. "Jesteśmy tym, co jemy".

Dlatego warto prowadzić zdrowy tryb życia. Na początek należy zacząć spożywać korzystne produkty. Jeśli uważasz, że nigdy nie będziesz mogła zrezygnować ze smażonych ziemniaków i mięsa, to nie martw się. W niniejszym artykule porady, w jaki sposób rozpocząć zdrowo się odżywiać.

1. Jeden raz w tygodniu ugotuj cały garnek kaszy lub bobowatych.

kawa

W ciągu dnia będziesz mogła zastępować niektóre posiłki zdrowym pokarmem. Na przykład, zamiast tostu rano zjedz kaszę z komosy ryżowej. W następnym dniu zamiast tłustego pokarmu zjedz bobowate z warzywami duszonymi. Z czasem organizm się przyzwyczai i będziesz mogła spożywać jedynie zdrowy pokarm.

2. Pij tylko czarną kawę i czarną herbatę.

kawa

Zapomnij o wszystkich dodatkach do kawy lub herbaty: o cukrze i mleku. Jasna rzecz, że będziesz potrzebowała nieco czasu, ale później będziesz mogła czerpać zadowolenie z prawdziwego naturalnego smaku kawy i herbaty.

3. Przestrzegaj zasady idealnej dłoni, odmierzając posiłek ręką.

ręka

Dłoń: kciuk (Olej i masło). Palec wskazujący (gorzka czekolada). Pół palca (cukier). Środek dłoni (porcja jakiegokolwiek mięsa powinna się mieścić na środku dłoni. Zwykle to jest około 100 gr mięsa o wysokości talii kart). Kostki u palców (Ser, wędlina. Cienkie plasterki). 1 paliczek (sól). Rozłożona dłoń (dowolne warzywa: ziemniaki, burak, marchewka, pomidory, ogórki). 2 dłoni (zioła i sałata – dowolna ilość). Zaciśnięta pieść (węglowodany: kasza (kasza gryczana, owsiana, ryż), makaron). Ile makaronu można zjeść za jednym razem, aby nie przytyć. A jakich rozmiarów powinna być porcja mięsa na obiad? Do twojej dyspozycji schemat, za pomocą którego bardzo łatwo będziesz mogła policzyć porcję, bez używania wagi.

Jeśli w czasie spożywania pokarmu będziesz ciągle kontrolować wielkość porcji, to później organizm będzie ci wdzięczny. Spróbuj i tobie na pewno się spodoba.

4. Zastąp szkodliwe i kaloryczne produkty alternatywnymi i pożytecznymi.

jedzenie

Być może słyszałaś o tym, że każdy szkodliwy produkt ma analogiczny produkt, ale zdrowy. Przemień dania w pożyteczne arcydzieła, stosując posiadaną wiedzę o zdrowych zamiennikach. Na przykład zrób puree ziemniaczane z kalafiorem w proporcji 1:1. Nie zauważysz różnicy, natomiast twój posiłek będzie zawierać o wiele mniej skrobi ziemniaczanej.

5. Gotuj dania w piekarniku, zamiast smażyć na patelni.

kapusta

Praktycznie każdy pokarm można ugotować w piekarniku, w taki więc sposób zmniejszysz szkodliwy wpływ oleju na twój organizm.

6. Każdego tygodnia organizuj postne poniedziałki.

dania

Bez wątpienia nowy tydzień pracy najlepiej zaczynać właśnie od postnego dnia, jednak jeśli masz trudności z tym, aby właśnie w poniedziałek zrezygnować z ulubionego pokarmu, możesz to zrobić w jakimś innym dniu. W ciągu tygodnia spożywaj maksymalną ilość warzyw i owoców, zastępując niektóre posiłki właśnie nimi. Stosuj wegetariańską dietę, wsłuchując się w reakcje własnego organizmu.

7. Spożywaj tylko pokarm, który sama przygotowałaś.

smacznie

Dziś jest wiele dietetycznych i niskokalorycznych produktów, ale one nie zawierają korzystnych substancji. Więc ucz się gotować sama. Owszem, twój pokarm może zawierać więcej kalorii, ale również będzie zawierać więcej pożytecznych substancji niż chemicznie obrobiony pokarm.

8. Po wypiciu alkoholu wypij szklankę wody.

wino

Jeśli zaproszono cię do baru na piwo lub do restauracji na lampkę wina, nie obawiaj się tego, że nie utrzymasz rozpisanej diety. Po wypiciu na przykład dużego piwa wypij szklankę wody. W taki sposób zachowasz równowagę wodno-elektrolitową i unikniesz kaca w następnym dniu.

9. Przynajmniej raz w tygodniu bierz do pracy pełnocenny obiad.

obiad

Na drodze ku zdrowemu odżywianiu będzie ci trudno zrezygnować z niektórych rzeczy. Jednak koniecznie musisz zrezygnować z szybkich przekąsek w pracy. Musisz się przyzwyczaić do tego, aby każdego dnia brać ze sobą do pracy pełnocenny obiad. Zacznij od jednego dnia w tygodniu. Z czasem się przyzwyczaisz.

10. Jeśli nie możesz zrezygnować z szybkich przekąsek, to wybieraj niskokaloryczne warianty.

owoce

W danym wypadku nie ma znaczenia, czy przygotujesz przekąskę w domu, czy kupisz w sklepie, czy skomponujesz z różnych produktów. Najgłówniejsze – uważaj na ilość kalorii. Istnieje mnóstwo niskokalorycznych przepisów, z których możesz wybrać coś dla siebie.

11. W pierwszej kolejności jedz warzywa.

sałatka

Jeśli twój posiłek składa się z kilku dań, to obowiązkowo w pierwszej kolejności spożywaj warzywa, a później inne potrawy. W taki sposób twój organizm przyzwyczai się do zdrowego odżywiania.

12. Używaj mąki razowej.

ciastko

Niektórzy z nas nie mogą sobie wyobrazić życia bez słodyczy. Istnieje wspaniały sposób na przygotowanie smacznych niskokalorycznych słodyczy. W tym celu musisz używać mąki razowej, która jest bogata w błonnik i białka. Nie staraj się w jednej chwili zastąpić zwykłą mąkę mąką razową, ponieważ będziesz potrzebowała nieco czasu, aby nauczyć się gotować dania z tego gatunku mąki, która zmienia strukturę pieczywa. Nie bój się eksperymentować!

13. Staraj się kupować owoce i warzywa u ludzi, którzy je samodzielnie uprawiają.

warzywa

Kupuj warzywa i owoce na bazarze u rolników. Najlepiej kupować te, które hodowane są w ekologicznych gospodarstwach.

14. Zamiast wody gazowanej pij wodę niegazowaną.

woda

Powszechnie wiadomo, że woda gazowana jest szkodliwa i najlepiej z niej zrezygnować, spożywając zwykłą wodę. Jednak większość ludzi lubi właśnie smak wody gazowanej, którego nie posiada zwykła woda. Istnieje wspaniałe rozwiązanie: przed spożyciem dodawaj do zwykłej wody cytrynę, miętę, aby miała określony smak i aromat.

15. Na śniadanie spożywaj warzywa i produkty bogate w białka.

ryba

Zrezygnuj z porannego spożywania słodyczy, aby w dzień nie miałaś ochoty na czekoladę w wyniku nagłego spadku cukru. Wielu ludzi na całym świecie zrezygnowało ze spożywania na śniadanie konfitur, cukierków na rzecz zdrowego pokarmu.

16. Używaj małych talerzy.

talerz

Naukowcy udowodnili, że gdy człowiek widzi duży talerz z małą ilością pokarmu, mózg wysyła sygnał o tym, że trzeba jeszcze coś zjeść. Oszukaj własny mózg i zastąp duże talerze mniejszymi. W taki sposób będziesz spożywać mniejszą ilość pokarmu.

17. W dania z jajek dodawaj więcej białek, a nie żółtek.

jaja

Wiadomo, że żółtko jest smaczne, ale szkodliwe w porównaniu z białkiem. Więc jeśli chcesz zdrowo się odżywiać, musisz zmniejszyć ilość spożywanych żółtek. Niezależnie od tego, jakie danie chcesz ugotować, zawsze wykorzystuj białka z żółtkami w proporcji 2:1.

18. Spożywaj jak najwięcej różnokolorowych warzyw i owoców w ciągu dnia.

serce

Zazwyczaj jaskrawy kolor warzyw i owoców świadczy o tym, że zawierają dużą ilość minerałów, witamin, przeciwutleniaczy. Więc im więcej różnokolorowych warzyw i owoców spożywasz, tym więcej pożytecznych substancji otrzymuje twój organizm.

19. Zamień niezdrowe jedzenie na zdrowe.

kanapka

Jak już mówiliśmy wcześniej, każdy produkt spożywczy ma zdrowy zamiennik. To można wykorzystywać nie tylko w trakcie przygotowania jakichś skomplikowanych dań. Zwykłą przekąskę można przemienić w zdrową, jeśli zamienić niezdrowe składniki. Na przykład, robiąc kanapkę, zamiast majonezu wykorzystaj awokado. Do koktajlu mlecznego zamiast cukru dodaj daktyle. Do naleśników zamiast dżemu i syropu wspaniale pasuje miąższ z kompotu owocowego. Kabaczek smażony zamiast frytek, jogurt grecki zamiast majonezu i śmietany etc.

20. Dodawaj do dań korzystne nasiona.

kaszka

Postaraj się przyzwyczaić do tego, aby dodawać do wszystkich potraw korzystne pestki i nasiona. Na przykład nasiona chia (szałwia hiszpańska) bogate są w różne mikroelementy. Pestki dyni zwiększają wartości odżywcze płatków i deserów. Siemię lniane wspaniale nadaje się do dodawania do kasz.

21. Zamiast szklanki soku pomarańczowego na śniadanie spożywaj owoce.

sok

Najzdrowsza i najpożyteczniejsza jest biała skórka w środku pomarańczy. Dlatego zamiast szklanki soku zjedz owoc cytrusowy na śniadanie.

22. Spożywaj dania, które zawierają dużą ilość warzyw.

rybka

Na twoim talerzu powinno się znaleźć jak najwięcej warzyw. To pomoże przyzwyczaić twój organizm do zdrowego odżywiania.

źródło:Buzzfeed
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty