25 logotypów znanych marek, które zmieniły się z czasem
Aby pozostać popularnymi, znane firmy muszą być zgodne ze światowymi tendencjami. Aby to zrobić, okresowo przeprowadzają rebranding, który niekiedy wpływa na główny emblemat. Teraz zobaczymy, jak działa czas.
Sława i rozpoznawalność marki w dużej mierze zależy od prawidłowego logo. Firmy, które istnieją na rynku już kilkanaście lat, okresowo prowadzają aktualizację, ulepszają i modernizują swoje symbole. Proponujemy porównać i zobaczyć, jak wyglądały znaki znanych marek wcześniej, i jak my ich widzimy dzisiaj.
1. Trudno sobie wyobrazić, że kiedyś Mcdonald's nie miał na logotypie znanych żółtych łuków.
2. Japońska firma Canon najpierw przemądrzała z logo, ale modernizowała je, czyniąc bardziej prostym i nowoczesnym.
3. Drobne detale – to może i dobrze, ale nie dla logotypu, który w większości przypadków jest mały. Logo Playboy jest doskonałym tego dowodem.
4. Trudno sobie wyobrazić taką kompozycję na małych telefonach Apple. Dzięki Jobsowi, który wymyślił to urocze jabłko.
5. Najwyraźniej twórcy Instagram postanowili dodać do swojego znaku jasnych kolorów, i pozbyć się drobnych szczegółów.
6. Aby napój był widoczny na półkach w sklepie, etykieta powinna być zauważalna. Drużyna Coca Cola wybrała dla siebie kolor czerwony i miała rację.
7. Czytać może nie każdy, ale kolorową kulkę Pepsi rozpozna każdy.
8. Nowy i jaskrawy symbol klocków Lego zdecydowanie bardziej nadaje się do dziecięcych zabawek.
9. Nie jest jasne, pierwsza opcja jest muszlą czy bochenkiem chleba, dobrze, że Shell przeprowadził rebranding.
10. Najpierw na emblemacie Mozilla Firefox był czerwony ptaszek, a póżniej jego zastąpiła śliczny lisa.
11. Podobno początkowo przy tworzeniu swojego znaku Kodak inspirował się celtyckimi znakami, ale póżniej uświadomił sobie, że symbol jest nieczytelny.
12. Założyciel słynnej sieci restauracji KFC z czasem zwrócił większą uwagę na logo.
13. Początkowo twórcy marki Volkswagen wyraźnie przesadzili z symbolem, ale póżniej zrozumieli swój błąd.
14. Król na burgerze – to oczywiste i prymitywne, a nowy wariant jest idealny dla popularnej sieci Burger King.
15. Syrenę na głównym symbolu Starbucks często zmieniano, i teraz wygląda nowocześnie.
16. Piękny błękitny ptaszek Twittera jest znany milionom, a te zielone litery są trochę dziwnym wyborem.
17. Wcześniej podobno była moda na dużą liczbę drobnych szczegółów w logotypach, co widać u Adidas, ale po pewnym czasie trendy się zmieniły.
18. Lakoniczność jest siostrą talentu i logo Nokia jest tego przykładem.
19. Logotyp dla marki samochodowej ma wielkie znaczenie, dlatego projektanci opracowali nowy emblemat do Mazdy.
20. Dobrze, że popularna amerykańska firma Amazon zmieniła logo, a to stare wyglądało przygnębiająco.
21. Na pierwszy rzut oka trudno zrozumieć, co jest przedstawione na początkowym symbolu Nestle, dobrze, że nie przetrwał długo.
22. Może, Audi i jest numerem pierwszym, ale trudno sobie wyobrazić taki znaczek na samochodzie.
23. Google postanowił pójść drogą uproszczenia, usuwając większość swoich znanych liter.
24. Zmiana czcionki i dodanie zwykłego słoneczka, i Pampers udało się zrobić swój znak bardziej atrakcyjnym.
25. Nie jest jasne, na co liczyli założyciele Procter And Gamble, wybierając dla siebie taki dziwny symbol.
źródło:List25