25 logotypów znanych marek, które zmieniły się z czasem

Aby pozostać popularnymi, znane firmy muszą być zgodne ze światowymi tendencjami. Aby to zrobić, okresowo przeprowadzają rebranding, który niekiedy wpływa na główny emblemat. Teraz zobaczymy, jak działa czas.

Sława i rozpoznawalność marki w dużej mierze zależy od prawidłowego logo. Firmy, które istnieją na rynku już kilkanaście lat, okresowo prowadzają aktualizację, ulepszają i modernizują swoje symbole. Proponujemy porównać i zobaczyć, jak wyglądały znaki znanych marek wcześniej, i jak my ich widzimy dzisiaj.

1. Trudno sobie wyobrazić, że kiedyś Mcdonald's nie miał na logotypie znanych żółtych łuków.

Mcdonald's

2. Japońska firma Canon najpierw przemądrzała z logo, ale modernizowała je, czyniąc bardziej prostym i nowoczesnym.

Canon

3. Drobne detale – to może i dobrze, ale nie dla logotypu, który w większości przypadków jest mały. Logo Playboy jest doskonałym tego dowodem.

Playboy

4. Trudno sobie wyobrazić taką kompozycję na małych telefonach Apple. Dzięki Jobsowi, który wymyślił to urocze jabłko.

Apple

5. Najwyraźniej twórcy Instagram postanowili dodać do swojego znaku jasnych kolorów, i pozbyć się drobnych szczegółów.

Instagram

6. Aby napój był widoczny na półkach w sklepie, etykieta powinna być zauważalna. Drużyna Coca Cola wybrała dla siebie kolor czerwony i miała rację.

Coca Cola

7. Czytać może nie każdy, ale kolorową kulkę Pepsi rozpozna każdy.

Pepsi

8. Nowy i jaskrawy symbol klocków Lego zdecydowanie bardziej nadaje się do dziecięcych zabawek.

Lego

9. Nie jest jasne, pierwsza opcja jest muszlą czy bochenkiem chleba, dobrze, że Shell przeprowadził rebranding.

Shell

10. Najpierw na emblemacie Mozilla Firefox był czerwony ptaszek, a póżniej jego zastąpiła śliczny lisa.

Mozilla Firefox

11. Podobno początkowo przy tworzeniu swojego znaku Kodak inspirował się celtyckimi znakami, ale póżniej uświadomił sobie, że symbol jest nieczytelny.

Kodak

12. Założyciel słynnej sieci restauracji KFC z czasem zwrócił większą uwagę na logo.

KFC

13. Początkowo twórcy marki Volkswagen wyraźnie przesadzili z symbolem, ale póżniej zrozumieli swój błąd.

Volkswagen

14. Król na burgerze – to oczywiste i prymitywne, a nowy wariant jest idealny dla popularnej sieci Burger King.

Burger King

15. Syrenę na głównym symbolu Starbucks często zmieniano, i teraz wygląda nowocześnie.

Starbucks

16. Piękny błękitny ptaszek Twittera jest znany milionom, a te zielone litery są trochę dziwnym wyborem.

Twitter

17. Wcześniej podobno była moda na dużą liczbę drobnych szczegółów w logotypach, co widać u Adidas, ale po pewnym czasie trendy się zmieniły.

Adidas

18. Lakoniczność jest siostrą talentu i logo Nokia jest tego przykładem.

Nokia

19. Logotyp dla marki samochodowej ma wielkie znaczenie, dlatego projektanci opracowali nowy emblemat do Mazdy.

Mazda

20. Dobrze, że popularna amerykańska firma Amazon zmieniła logo, a to stare wyglądało przygnębiająco.

Amazon

21. Na pierwszy rzut oka trudno zrozumieć, co jest przedstawione na początkowym symbolu Nestle, dobrze, że nie przetrwał długo.

Nestle

22. Może, Audi i jest numerem pierwszym, ale trudno sobie wyobrazić taki znaczek na samochodzie.

Audi

23. Google postanowił pójść drogą uproszczenia, usuwając większość swoich znanych liter.

Google

24. Zmiana czcionki i dodanie zwykłego słoneczka, i Pampers udało się zrobić swój znak bardziej atrakcyjnym.

Pampers

25. Nie jest jasne, na co liczyli założyciele Procter And Gamble, wybierając dla siebie taki dziwny symbol.

Procter And Gamble
źródło:List25
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty