25 przykładów sklepów, w których wykorzystywany jest serwis z przyszłości
Wózki z tabletami, grzyby rosnące tuż przy ladzie, aparat do szybkiego schładzania produktów... Myślisz, że to wszystko pomysły z przyszłości? Ale nie, te narzędzia są już stosowane w niektórych zagranicznych sklepach.
Aby przyciągnąć klientów i stworzyć dla nich maksymalnie komfortowe warunki, wiele sklepów stale doskonali się, oferując nowe usługi. Na widok niektórych z nich odnosisz wrażenie, jakby znalazłeś się w przyszłości. Teraz zrozumiesz, o co chodzi.
1. Aby zagwarantować klientowi szybką obsługę, w supermarkecie działa zasada: jeśli w kolejce stoją cztery osoby, to ostatnia otrzymuje wszystkie produkty za darmo.

2. Często klienci długo stoją u skrzynek z jabłkami, aby wybrać słodszą lub bardziej kwaśną odmianę. W tym supermarkecie istnieje specjalna skala, gdzie są oznaczone wszystkie odmiany słodkości.

3. Aby klienci nie błądzili po centrum handlowym w poszukiwaniu odpowiedniego towaru, na wózkach umieszczono specjalne znaki opisujące miejsce, w którym znajduje się produkt.

4. Klienci mogą mieć pewność, że warzywa na półkach naprawdę są świeże, ponieważ są uprawiane bezpośrednio na dachu sklepu. Wszystko to pokazuje kamera.

5. W supermarkecie produkty pakowane w worki o różnych kolorach, więc do produktów mrożonych i zimnych przeznaczone są niebieskie opakowania. Jest to konieczne, aby klient po powrocie do domu natychmiast włożył je do zamrażarki, nie marnując czasu.

6. Dla wielu z nas znana jest sytuacja, gdy w nowych butach trudno chodzić po płytce lub kostce brukowej. W tym sklepie można przed zakupem przeprowadzić test wybranej pary.

7. W holenderskim supermarkecie można przetestować papier toaletowy, aby wybrać dla siebie najlepszy wariant.

8. Sklep z elektroniką oferuje swoim klientom możliwość zrobienia kilku zdjęć przedmiotów miniaturowego rozmiaru, aby podjąć decyzję, jaki aparat najlepiej oddaje kolor i inne parametry.

9. Na niektórych produktach skład i inne informacje napisane drobnym drukiem, bardzo trudnym do przeczytania. W takich sytuacjach na wózkach zainstalowane są szkła powiększające.

10. Przyjemna drobnostka dla zwiedzających – dobry rabat na parasole w deszczowy dzień.

11. Przed sklepem znajdują się specjalne budki dla psów, w których jest światło i wentylacja. W nich klienci mogą zostawić swoje zwierzęta, kiedy będą wędrować po sali handlowej.

12. W włoskim sklepie spożywczym są specjalne wózki z oddziałem dla psów, aby można było zabrać pupila ze sobą, nie pozostawiając go smutnego na ulicy.

13. Aby klienci kupowali tylko świeże grzyby, w tym sklepie uprawia się je w regałach z ziemią.

14. Jeśli nie wiesz, jakie napoje należy zmieszać, aby uzyskać pyszny koktajl, wtedy można od razu kupić dopasowaną parę.

15. W sklepie zainstalowano specjalną maszynę do chłodzenia produktów spożywczych. Można ją wykorzystywać zupełnie za darmo.

16. Gdy odwiedzający zobaczą, że ich wózek się zepsuł, mogą powiesić na nim specjalny znak z napisem "Proszę, napraw mnie".

17. Aby klienci nie rozrzucali niepotrzebne im przedmioty na różnych półkach, w tym supermarkecie zostały zainstalowane specjalne półki.

18. Właściciele sklepu mięsnego zadbali o swoich klientów, dlatego postawili na ulicy automat z najbardziej popularnymi towarami, aby mogli je kupić wszyscy chętni po zamknięciu sklepu.

19. Jeśli nie chcesz chodzić na zakupy z partnerem, można posiedzieć w barze, który mieści się bezpośrednio w supermarkecie.

20. Aby nie dostać szoku przy kasie dowiedziawszy się, że na wybrane produkty nie ma wystarczająco dużo pieniędzy, w tym supermarkecie na wózkach zainstalowane są kalkulatory do obliczeń.

21. W pobliżu kas większości sklepów ustawione są półki z różnymi smakołykami, a w tym supermarkecie przy kasie ich nie ma, aby nie kusić klientów słodyczami, i nie walczyć z kaprysami dzieci.

22. W jednym z angielskich supermarketów papierowe cenniki zastąpione elektronicznymi.

23. W kompleksach handlowych zainstalowano lady, w których dzieci mogą wziąć darmowy owoc na przekąskę.

24. Są ludzie, którzy nie zamierzają kupować dużo, więc nie biorą wózka przy wejściu, a w rezultacie nabierają towar w cztery ręce. Dla nich zostały zainstalowane dodatkowe wózki sklepowe.

25. Kolejną innowacją dla wózków – instalacja tabletów, na których można uzyskać informacje na temat lokalizacji towarów, ich ceny i zniżki.
