5 najskuteczniejszych diet odchudzających

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO – World Health Organization) otyłość jest jednym z największych problemów współczesnego społeczeństwa. Na świecie żyje ponad 522 mln osób otyłych.

Właśnie dlatego istnieje tyle różnych diet odchudzających, stworzonych po to, by ludzie z nadwagą czy otyłością mogli się pozbyć znienawidzonych kilogramów i rozpocząć nowe zdrowe życie. W niniejszym zestawieniu najskuteczniejsze i najpopularniejsze diety.

1. Dieta Dukana

dukan

Dieta w zależności od tego, ile chcesz schudnąć, trwa od trzech do czterech miesięcy. Przebiega w czterech fazach i zakłada zwiększenie protein w diecie. Jadłospis zmienia się w zależności od tego, w której fazie diety jesteś. Innym ważnym punktem w diecie Dukana są codzienne spacery, aktywność fizyczna (poranna gimnastyka), obowiązkowe włączenie do swego codziennego jadłospisu otrębów owsianych. Dieta proteinowa nie minimalizuje porcji i nie wymaga się głodzenia.

2. Japońska dieta

dieta

Dieta japońska przeznaczona dla tych, którzy chcą schudnąć szybko i skutecznie. Dietetycy przekonują, że w ciągu dwóch tygodni można schudnąć od 8 do 10 kg bez efektu jojo. A to wszystko dzięki temu, że japońska dieta pomaga wpłynąć na przemianę materii przez zmianę nawyków żywieniowych: rezygnacja z alkoholu, słodyczy, cukru, pieczywa oraz soli. Dieta japońska jest dietą niskokaloryczną. Zaczynamy spalać tkankę tłuszczową, a żołądek znacznie się zmniejsza.

3. Dieta kefirowa

kefir

Dieta dla osób o silnej woli, gdyż wymaga wyłączenia ze swego jadłospisu wszystkich produktów, oprócz kefiru i wody. Możesz pić wyłącznie odtłuszczony kefir. Codziennie należy wypijać ponad 1,5 litra czystej wody. Dieta trwa dwa tygodnie. Lekarze radzą nie wydłużać czasu stosowania diety, jeśli nie chcesz cierpieć z powodu dolegliwości żołądkowych. Pozwala zrzucić około 8 kg.

4. Dieta białkowa

białko

Zasady diety: spożywanie małych porcji co trzy godziny. Jadłospis w 85% składa się z białka. Możesz jeść owoce morza, ryby, chude mięso. W małych ilościach dozwolone jest spożywanie produktów zawierających węglowodany: orzechy, owoce cytrusowe, soja, ogórki. Dieta trwa dwa tygodnie i pozwala zrzucić od 4 do 8 kilogramów.

5. Dieta dla leniwych

leniwa

Jeśli nie lubisz liczyć kalorii i nie chcesz rezygnować z ulubionych produktów, to musisz spróbować diety dla leniwych. Przed każdym posiłkiem należy wypijać 250 ml czystej wody i zmniejszyć dwukrotnie rozmiar porcji. Musisz wyłączyć ze swego jadłospisu konserwy, przetwory mięsne, produkty marynowane, tłuste potrawy. Dieta trwa dwa tygodnie i pozwala zrzucić około 10 kg.

Każda dieta, ale pod warunkiem, że będziemy utrzymywać zdrowe zasady w niej, przynosi rewelacyjne efekty: zwiększa się aktywność, wzmacnia się odporność, serce i stawy są mniej obciążone, poprawia się humor.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty