5 przyczyn nie spać w nocy

5 przyczyn nie spać w nocy

Jak wszyscy znamy sen – to naturalny fizjologiczny proces. Stany śpiączki różnią się od stanu bez snu nie tylko odczuciem pełnego relaksu mięśni ciała, ale i obniżeniem aktywności mózgu. Podczas snu widzimy sny i formujemy u siebie w wyobraźni symboliczne obrazy.

Ranking najbardziej rozpowszechnionych przyczyn, które nie dają spać w nocy wygląda tak:

  1. Niemowlę.
  2. Bezsenność.
  3. Praca w nocny czas doby.
  4. Seks.
  5. Uzależnienie od internetu.

Czy szkodliwe nie spać w nocy?

Ludzki organizm jest skonstruowany w taki sposób, że wszystkie jego funkcjonalne systemy są podporządkowane rocznym, miesięcznym i dobowym cyklom. Za setki lat rozwoju nasze wewnętrzne mechanizmy stanęły na tyle dokładne, że człowiek w ciągu wielu lat może budzić się w jeden i ten samy czas, z różnicą tylko do kilku minut.

W dzieciństwie często słyszeliśmy od dorosłych frazę "w nocy trzeba spać", czy to jest prawdą, musimy zrozumieć. Z medycznego punktu widzenia brak snu w nocy, może być uzasadniony z kilku powodów:

  1. Naturalne biorytmy człowieka. Jeśli mowa idzie o tym to trzeba ci wyznaczyć do jakiego z 3 głównych typów odnosisz się: sowa, gołąb czy skowronek i planować swoją działalność odpowiednim sposobem. Na przykład jeśli jesteś sową to szczyt twojej aktywności i zdolności do pracy przypada na późny wieczorowy czas, czyli trzeba ci znaleźć odpowiednią pracę, która by odpowiadała takim wymogom, wtedy będziesz zdążać znacznie więcej.
  2. Bezsenność i inne zaburzenia snu. Jeśli przyczyna braku snu kryje się w tym to trzeba ci pójść za pomocą do lekarza, przecież regularne niedosypianie doprowadza do pogorszenia metabolizmu, problemów z układem krążenia, naruszeń układu nerwowego, pogarsza się kolor i elastyczność skóry twarzy, a tym samym prowadzi do przedwczesnego pojawienia się zmarszczek.

Chcę w nocy spać

Jeśli w związku z życiowymi okolicznościami należy ci zrezygnować z pełnowartościowego 8–9 godzinnego snu to pamiętaj kilka sztuczek, które pomogą ci kosztem optymalizacji czasu snuczy szkodliwie nie spać w nocy zdążać robić więcej spraw i przy czym nie wyrządzić szkody zdrowiu:

  1. Czytanie przed snem, pomoże szybciej zasnąć.
  2. Przebudzenie będzie nie takie trudne jeśli budzik zadzwoni na szybkiej fazie snu.
  3. Szybki sen za potrzebą w ciągu dnia nada sił i energii dla wykonania wszystkich zaplanowanych spraw.

Zwróć uwagę, że jeśli nie spać 2 nocy to dowolne metody będą nieskuteczne, ponieważ siły organizmu zakończają się, a człowiek jak i wszystkie żywe istoty potrzebuje regularnego odpoczynku.

 
Powiązane artykuły:
 Jak cofnąć czas, czy to jest w ogóle możliwe?
Jakby było dobrze wrócić wstecz i skorygować wszystkie błędy, żeby polepszyć swoje życie. W tym artykule opowiada się o tym, czy jest możliwość przywrócić czas, toż i którymi magicznymi sposobami to można zrobić.
Przyjazny żeński zespół – jak nawiązać dobre stosunki w pracy?
Mało kto może pochlubić się sukcesami w żeńskim zespole. Daleko nie wszyscy z nich są zadowoleni swoim życiem i dlatego są poirytowani na cały świat. Jak pogodzić się w żeńskim zespole i czy istnieje przyjazny żeński zespół? O tym dowiadujecie się dalej.
Rekomendacje jak sobie radzić ze stresem w pracy
Słowo stres dziś tak często brzmi z ekranów telewizora i z ust ludzi, że zdaje się że on błyskawicznie wchodzi do mody. Naprawdę, powszednie sprawy bądź kogo zdolne zrobić nerwową i drażliwą. Główne źródło stresu – praca stała, nie zawsze ulubiona i nieunikniona.
Oszczędzanie czasu – jak skutecznie zarządzać czasem?
Główna wartość, którą mamy w tym życiu to czas. Lecz właśnie jego większość z nas traci absolutnie bezdarnie. I jeśli chcecie zrobić swoje życie efektywnym, pierwsze z czego należy zacząć to oszczędzanie czasu.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty