5 sposobów, jak odróżnić fałszywe opinie w internecie
70% opinii w internecie są sponsorowane przez producentów lub właścicieli sklepów internetowych, aby zwiększyć sprzedaże, podnieść ranking, wyprzedzić konkurenta. I co najciekawsze, sponsorują nie tylko pozytywne, ale także te negatywne opinie. Otóż w niniejszym zestawieniu pięć niezawodnych sposobów, jak odróżnić fałszywe opinie w internecie.
1. Identyczność oraz podobieństwo

Zleceniodawca zleca napisanie opinii według przygotowanego zadania technicznego. Na przykład: opisać zalety towaru, wspomnieć o szybkiej dostawie, wysokojakościowej obsłudze etc. Opinie należy pisać w imieniu różnych klientów z różnych miast. Czasami zleceniodawca poleca napisanie pozytywnej opinii, która jednak może się wydawać jednocześnie negatywna. Na przykład: lampka jest cudowna, ale niestety nie pasuje do mojego pokoju. Jeśli więc widzisz podobne opinie, napisane bezbłędnie, ale tylko w imieniu różnych osób, to możesz mieć 100% pewność, że są fałszywe.
2. Długość tekstu

Na portalach, na których zleceniodawca kupuje opinie, długość tekstu zazwyczaj nie przekracza 100-350 znaków. Tego typu krótkie zwięzłe teksty od razu można wyłapać wśród innych często nie takich idealnych pod względem stylistycznym i ortograficznym.
3. Za duże teksty

Mało komu po zakupie jakiegoś towaru w internecie chce się wydawać czas na to, by zakładać konto i pisać opinię o nim. Największe podejrzenia mają wzbudzać teksty na temat zalet jakiejś taniej bluzki lub nisko jakościowego sprzętu. Jeśli chcesz, aby klient był zadowolony, to sprzedawaj dobry towar, a nie sponsoruj opinie. Niestety większość z nas woli coś hejtować, niż chwalić.
4. Standardowe wyrazy: "Teraz to mój ulubiony sklep!"

Zdanie, które od razu wskazuje na to, że opinia jest fałszywa. Dziś niemalże codziennie w internecie pojawia się jakiś nowy sklep, więc głupio przekonywać kogoś do tego, że teraz będziesz kupować tylko w jednym sklepie. Na pewno nikt nie uwierzy. Również zwracaj uwagę na standardowe wyrazy: najlepsza jakość w niskiej cenie, szybko i jakościowo, doskonałe połączenie jakości i ceny, które chętnie wykorzystują copywriterzy.
5. Bezbłędne teksty

Pozytywna opinia o towarze często decydująco wpływa na nasz wybór, kiedy nie możemy się do końca zdecydować, czy warto go kupować, bo przecież jak mogą nie przekonać słowa: bombowy odkurzacz, który w mgnieniu oka usuwa kurz. Piękna szminka, która sprawi, że będziesz wyglądać jak super star. Czasami towar jest tak dobry, że klient decyduje się poświęcić mu całe opowiadanie ze szczęśliwą końcówką.