5 sposobów, jak odróżnić fałszywe opinie w internecie

Dziś, kiedy większość z nas robi zakupy przez internet, to właśnie opinie innych klientów decydują o tym, który sklep internetowy oraz towar wybrać. Jednak nie zawsze warto kupować towar, który ma pozytywną opinię. I zaraz zrozumiesz dlaczego.

70% opinii w internecie są sponsorowane przez producentów lub właścicieli sklepów internetowych, aby zwiększyć sprzedaże, podnieść ranking, wyprzedzić konkurenta. I co najciekawsze, sponsorują nie tylko pozytywne, ale także te negatywne opinie. Otóż w niniejszym zestawieniu pięć niezawodnych sposobów, jak odróżnić fałszywe opinie w internecie.

1. Identyczność oraz podobieństwo

laptop

Zleceniodawca zleca napisanie opinii według przygotowanego zadania technicznego. Na przykład: opisać zalety towaru, wspomnieć o szybkiej dostawie, wysokojakościowej obsłudze etc. Opinie należy pisać w imieniu różnych klientów z różnych miast. Czasami zleceniodawca poleca napisanie pozytywnej opinii, która jednak może się wydawać jednocześnie negatywna. Na przykład: lampka jest cudowna, ale niestety nie pasuje do mojego pokoju. Jeśli więc widzisz podobne opinie, napisane bezbłędnie, ale tylko w imieniu różnych osób, to możesz mieć 100% pewność, że są fałszywe.

2. Długość tekstu

praca

Na portalach, na których zleceniodawca kupuje opinie, długość tekstu zazwyczaj nie przekracza 100-350 znaków. Tego typu krótkie zwięzłe teksty od razu można wyłapać wśród innych często nie takich idealnych pod względem stylistycznym i ortograficznym.

3. Za duże teksty

maski

Mało komu po zakupie jakiegoś towaru w internecie chce się wydawać czas na to, by zakładać konto i pisać opinię o nim. Największe podejrzenia mają wzbudzać teksty na temat zalet jakiejś taniej bluzki lub nisko jakościowego sprzętu. Jeśli chcesz, aby klient był zadowolony, to sprzedawaj dobry towar, a nie sponsoruj opinie. Niestety większość z nas woli coś hejtować, niż chwalić.

4. Standardowe wyrazy: "Teraz to mój ulubiony sklep!"

gwiazdy

Zdanie, które od razu wskazuje na to, że opinia jest fałszywa. Dziś niemalże codziennie w internecie pojawia się jakiś nowy sklep, więc głupio przekonywać kogoś do tego, że teraz będziesz kupować tylko w jednym sklepie. Na pewno nikt nie uwierzy. Również zwracaj uwagę na standardowe wyrazy: najlepsza jakość w niskiej cenie, szybko i jakościowo, doskonałe połączenie jakości i ceny, które chętnie wykorzystują copywriterzy.

5. Bezbłędne teksty

tekst

Pozytywna opinia o towarze często decydująco wpływa na nasz wybór, kiedy nie możemy się do końca zdecydować, czy warto go kupować, bo przecież jak mogą nie przekonać słowa: bombowy odkurzacz, który w mgnieniu oka usuwa kurz. Piękna szminka, która sprawi, że będziesz wyglądać jak super star. Czasami towar jest tak dobry, że klient decyduje się poświęcić mu całe opowiadanie ze szczęśliwą końcówką.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty