5 sposobów na stres i pracę pod presją czasu

Niegdyś, kiedy ludzie nie wiedzieli, czym jest deadline i praca pod presją czasu, dopadał je najczęściej silny, ale krótkotrwały stres. Dziś natomiast większość z nas boryka się z przewlekłym stresem i zmęczeniem, które są wiernymi towarzyszami naszego życia.

Organizm ludzki nie jest przystosowany do radzenia sobie z przewlekłym stresem. Jakie są objawy stresu? Zawroty głowy, spocone dłonie, zmęczenie, wyczerpanie, zwiększenie lub zmniejszenie masy ciała. Nie warto jednak panikować i zamartwiać się na zapas. Istnieje kilka skutecznych sposobów na stres i wyczerpanie, które pomogą zachować zdrowie i pozytywne nastawienie do pracy.

1. Spacer

spacer

10-minutowy spacer łagodzi stres i poprawia koncentrację. Ruch to sygnał dla mózgu, że już nic nam nie grozi, więc organizm przechodzi z trybu stresu i napięcia w tryb pracy. Regularne bieganie, ćwiczenia, a nawet zwykłe spacery mogą relaksować, a także poprawić naszą pamięć i wydajność mózgu. Po spacerze wracasz do pracy zregenerowany i pełen sił.

2. Sen

sen

Pamiętasz, jak twoja babcia nie raz ci powtarzała, że dzień jest mądrzejszy od nocy? Nie warto o tym zapominać, kiedy dopada cię stres i wyczerpanie. Nie możesz znaleźć wyjścia z trudnej sytuacji? Połóż się spać. Twój mózg w trakcie snu aktywnie pracuje nad tym, by znaleźć rozwiązanie twego problemu. Najlepsze pomysły rodzą się podczas snu.

Pomyśl o swoim problemie, zastanów się, jak możesz go rozwiązać, a później utnij sobie 15-minutową drzemkę. Po obudzeniu się będziesz miał w głowie mnóstwo nowych pomysłów i rozwiązań. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy jedynie przymknąć oczy na chwilę, twój organizm i mózg powinny zapaść w sen właściwy.

3. Zmiana otoczenia

morze

Kiedy już masz dość niewygodnego fotela i pracy przy komputerze, wtedy twój mózg też już ma tego wszystkiego dość, więc odmawia posłuszeństwa. W takiej sytuacji najlepiej jest zmienić otoczenie. Weź laptop i pójdź do najbliższej kawiarenki czy parku, jeśli pogoda dopisuje albo do jakiegoś innego pomieszczenia w biurze. Powinny cię otaczać nowe zapachy, kolory, dźwięki, żebyś mógł się odprężyć, dzięki czemu poprawisz wydajność mózgu oraz kreatywność.

4. Oddychanie

joga

Oddech przyspieszony jest jednym z objawów stresu, który powoduje zmęczenie, wyczerpanie, zawroty głowy, problemy z koncentracją i wydajnością. W takiej sytuacji warto się zatrzymać, wziąć kilka głębokich oddechów i się uspokoić.

5. Ruch

bieganie

Nie od dziś wiadomo, że ruch to zdrowie. Nie masz czasu na to, aby wyjść na spacer? Mamy dla ciebie wspaniały sposób, jak się odprężyć i naładować energią, nie wychodząc z domu. Oderwij się od komputera, wstań i zacznij skakać na palcach. 30 sekund skakania i twoje zakończenia nerwowe są pobudzone, a mięśnie są rozluźnione. Skakanie na palcach ma takie samo działanie relaksujące, co spacer, ale niestety nie poprawia wydajności naszego mózgu.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty