5 zdrowych przekąsek, które tuczą

Przekąska – ważna część składowa naszej diety. Chroni nas przed przejadaniem się podczas spożywania głównych posiłków. Niestety większość naszych ulubionych przekąsek, które uważamy za zdrowe i dietetyczne, zawierają dużo cukru, tłuszczu i kalorii.

W niniejszym zestawieniu popularne zdrowe przekąski, które tuczą.

1. Suszone owoce

susze

Każdy z nas doskonale wie, że suszone owoce są bardzo zdrowe, ale mało kto wie, że zawierają dużo cukru, są bardzo kaloryczne i tuczące. Również warto pamiętać o tym, że podczas konserwowania owoce są siarkowane, więc tracą witaminy i korzystne substancje. Przede wszystkim chodzi o błonnik, więc nie są wcale takie zdrowe, jak nas przekonują. Lepiej kupować świeże sezonowe owoce. Jeśli jednak bardzo lubisz suszone owoce, ale przy tym nie chcesz przytyć, to spożywaj je w niewielkich ilościach.

2. Mrożone jogurty

jogurt

W zależności od metody produkcji i dodatków można je podzielić na zdrowe i te, które są prawdziwą bombą kaloryczną. Wyglądają jak lody, ale są zdrowsze i mają mniej tłuszczu. Jednak tak samo, jak w przypadku każdego pokarmu, chodzi tu przede wszystkim o rozmiar porcji. W 100 g mrożonego jogurtu (chociaż w supermarketach sprzedawane są o wiele większe opakowania) znajduje się około 20 g cukru. Nawet jeśli chodzi o jogurt w wersji light, jest tuczący i kaloryczny. I nie zważając na nazwę, jeśli chodzi o skład, to jest bardziej zbliżony do składu lodów niż naturalnego jogurtu.

3. Napoje bezalkoholowe z mlekiem, kawą i czekoladą

mleko

Dobrze się zastanów, zanim zamówisz napój z różnymi dodatkami w barach szybkiej obsługi. Niektóre z nich to prawdziwa bomba kaloryczna. Na przykład, lubiany przez wielu z nas napój frappuccino zawiera 61 g cukru i 270 kcal. To prawie 15 łyżeczek cukru w jednym napoju! Jeśli chcesz się naładować energią i szybko się obudzić, to postaw na zieloną herbatę i owoce, które są najprostszym i najzdrowszym sposobem na nagły słodki głód.

4. Orzechy

orzechy

Nie od dziś wiadomo, że orzechy są bardzo zdrowe, ale jednocześnie są bardzo kaloryczne i tuczące, dlatego zawsze musisz uważać na ilość. Nadmierne spożywanie zarówno zdrowych produktów, jak i tych mniej zdrowych skutkuje tłuszczykiem na udach i brzuszku. Dowiedz się zalecaną dawkę twoich ulubionych orzechów i nie przekraczaj jej. Najczęściej dietetycy zalecają każdego dnia spożywać nie więcej niż 30 g orzechów. Możesz podzielić orzechy na porcje: w jednej torebce 14 orzechów włoskich, w innej 24 migdały.

5. Zdrowe przekąski BIO

sneki

Większość z nas uważa, że przekąski, na etykietach których widniej napis BIO, EKO są zdrowe. Jednak, jak i w przypadku innych produktów, należy czytać przede wszystkim skład. Wiele ekologicznych produktów, na przykład błyskawiczne kaszy lub batony zbożowe, najczęściej zawierają dużo cukru albo soli – o wiele więcej niż w zwyczajnych produktach. Kiedy kupujesz ekologiczne przekąski, wybieraj przekąski pełnoziarniste, o niskiej zawartości soli (mniej niż 140 mg na jedną porcję), cukru (mniej niż 30 g na jedną porcję), tłuszczy i tłuszczy trans.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty