5 zimowych owoców, które pomogą Ci schudnąć i wzmocnić odporność

Zimą trudno o świeże warzywa i owoce. Na szczęście w sklepach i na straganach można kupić bardzo zdrowe i smaczne okazy, które dostarczają niezbędnych dla organizmu witamin i makroelementów.

Dietetycy zalecają, zamiast śniadania spożywać sezonowe owoce. Jeśli natomiast nie chcesz rezygnować z najważniejszego posiłku dnia, to możesz zamiast drobnych przekąsek w postaci kanapek i czekoladek spożywać świeże owoce. Niebawem będziesz się cieszyć smukłą sylwetką, zdrową skórą i dobrym samopoczuciem.

1. Grejpfrut

greypfrut

Idealny owoc na śniadanie. Grejpfruty przyśpieszają przemianę materii, ułatwiają spalanie tłuszczów i oczyszczają organizm. Są bogatym źródłem witaminy C, która jest prawdziwą pogromcą tłuszczu. Hamuje produkcję tłuszczu, przyspiesza jego spalanie, pomaga się uporać z zapasami tłuszczu na udach, pośladkach, brzuchu.

2. Jabłka

jabłka

Okazuję się, że jabłka zawierają najwięcej błonnika pokarmowego, który zapewnia uczucie sytości. Jabłka są niskokaloryczne, bogate w żelazo, na którego niedobór skazani są wegetarianie, więc jeśli świadomie i celowo wyłączyłeś z diety mięso, w tym ryby i owoce morza, możesz śmiało spożywać jabłka. Jednak nie możesz spożywać surowych jabłek w dużych ilościach, ponieważ powodują wzdęcia. Najlepiej spożywać pieczone jabłka.

3. Kiwi

kiwi

Wiesz, że zielone owoce i warzywa, najlepiej sprzyjają utracie wagi? Kiwi jest bogate w różne mikroelementy (żelazo, cynk, jod, mangan, potas, wapń, fosfor) i przeciwutleniacze, które przyspieszają metabolizm i naładowują energią. Kiwi jest wspaniałą zimową przekąską, która jest niskokaloryczna i w dodatku jest prawdziwą witaminową bombą (B6, B9, C, E). Uwaga: kiwi jest przeciwwskazane alergikom i astmatykom.

4. Hurma

hurma

Hurma jest bogata w białko, które odpowiada za budowanie mięśni, odporność, metabolizm. Również dzięki niezwykłemu cierpkiemu smakowi zapewnia uczucie sytości. Według koncepcji 6 smaków w ajurwedzie cierpki smak jest jednym z 6 podstawowych smaków: słodki, słony, kwaśny, ostry, gorzki, dlatego koniecznie musi się znaleźć w twoim jadłospisie. Hurma jest bogata w witaminę C i E, które są naturalnymi substancjami pobudzającymi i jod, który jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania tarczycy.

5. Granat

granat

Granat jest niezbędnym składnikiem wszystkich potraw kuchni Południowego Kaukazu. Oprócz tego z niego robią niesamowite wino i zdrowy sok. Owoc ten zwiększa stężenie hemoglobiny we krwi i wspomaga krążenie. Często troskliwe mamusie podają dziecku ziarna granatu, sok z granatów. Granat jest bogaty w przeciwutleniacze, które przyspieszają metabolizm, oczyszczają organizm z toksyn, pomagają pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Jeśli zjadłaś za dużo smakołyków, to koniecznie musisz zjeść kilka ziaren granatu, aby rano nie mieć obrzęków i wzdęć.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty