6 powodów, dla których warto jeść melony

Spożywanie melona w upały zmniejsza ryzyko udaru cieplnego. Melon może się pochwalić wieloma właściwościami prozdrowotnymi, więc każdy, kto dba o swoje zdrowie, powinien włączyć go do swojej diety.

Istnieje około 500 uprawnianych odmian melonów. Do najpopularniejszych należy kantalupa – uprawiana odmiana melona cukrowego, który ma wyjątkowo aromatyczny i słodki pomarańczowy miąższ.

Melon jest bogatym źródłem minerałów, witamin B i C, antyoksydantów, zawiera glukozę, fruktozę i sacharozę.

Melon ma także w swoim składzie wapń, potas, żelazo, magnez, selen, które wspomagają naszą odporność, pracę układu sercowo-naczyniowego. Owoc zawiera german – pierwiastek chemiczny, który pomaga zachować młodość. Dlaczego więc warto włączyć melon do swojej diety?

1. Naładowuje energią

energia

Melon jest bogatym źródłem witamin z grupy B, które wspomagają pracę naszego organizmu. Pomagają przekształcać żywność w energię. Są współodpowiedzialne za tworzenie oraz utrzymywanie prawidłowej struktury komórek, biorą udział w metabolizmie węglowodanów, białek oraz tłuszczy.

2. Profilaktyka nowotworów

melon

Melon jest bogatym źródłem likopenu, karetonoidów, które mają działanie antyoksydacyjne. Naukowcy już od dłuższego czasu badają właściwości przeciwnowotworowe melona. Likopen zmniejsza ryzyko rozwoju raka jelita grubego i prostaty.

3. Melon na nadciśnienie

melony

Melon pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi. A to wszystko dzięki wysokiej zawartości wody i potasu, który pomaga kontrolować ciśnienie krwi. Melon zawiera więcej potasu i wapnia niż gruszka, ogórki, kapusta.

4. Profilaktyka cukrzycy

meloniki

Melon zawiera wapń i potas, które pomagają utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi. Dojrzały melon zawiera fruktozę, która jest słodsza od cukru, ale w przeciwieństwie do cukru nie powoduje nagłych skoków stężenia glukozy we krwi, co jest bardzo ważne w przypadku osób, cierpiących na cukrzycę.

5. Planowanie ciąży

smacznie

Melon jest bogatym źródłem kwasu foliowego, dlatego kobiety, które marzą o dziecku, powinny koniecznie włączyć go do swojej diety. 150 g melona pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na kwas foliowy.

6. Na zdrowe i mocne kości

zdrowie

Melon jest bogatym źródłem cennych substancji, które są podstawowymi budulcami naszych kości, w tym też kwasu foliowego, witaminy K i magnezu. Kwas foliowy pomaga obniżyć poziom homocysteiny we krwi, której wysoki poziom może prowadzić do zatrucia, które może być przyczyną osteoporozy (dolegliwość, charakteryzująca się postępującym ubytkiem masy kostnej).

Witamina K uczestniczy w syntezie białek osteokalcyny, więc odgrywa ważną rolę w zdrowiu naszych kości.

Komórki, odpowiedzialne za kształtowanie się tkanki kostnej potrzebują magnezu, który odgrywa ważną rolę w zdrowiu kości.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty