6 wskazówek, jak poradzić sobie z multitaskingiem

Praca pod presją czasu, obowiązki rodzinne i milion innych spraw. Jak to wszystko ogarnąć i nad wszystkim zapanować? W niniejszym artykule postaramy się zrozumieć, w czym tkwi sekret wielozadaniowości.

Zabójcze tempo życia dyktuje własne reguły. Rozmawiasz przez telefon, wysyłasz e-mail i pijesz kawę? Gratulacje! Twój mózg potrafi szybko się przełączać między zadaniami, a nie wykonywać na raz kilku zadań.

Niektórzy naukowcy przekonują, że multitasking jest nieefektywny. Owszem, jest w tym trochę prawdy. Wykonywanie kilku zadań naraz zmniejsza efektywność i nie pozwala się skupić na wykonywaniu jednego konkretnego zadania. Ok, ale jak można wytłumaczyć ten fakt, że niektórzy z nas potrafią wykonać wszystkie zadania i nawet więcej? Odpowiedź jest prosta: po prostu potrafią zarządzać czasem, określać zadania, ustalać priorytety i planować. Istnieje kilka wskazówek, które pomogą poradzić ci z wielozadaniowością.

1. Odciąć się od rozpraszaczy

ludzie

Wyłącz telefon, zablokuj konta w mediach społecznościowych. Jedyne, co cię będzie łączyć ze światem zewnętrznym to listy elektroniczne. Niektórzy z nas, aby ukończyć zlecenie w określonym terminie, usuwają gry z komputera i Android. Nic nie powinno cię rozpraszać.

2. Najtrudniejsze zadania na początek dnia

ludzie

Najtrudniejsze zadania, które nas najbardziej dręczą, wykonujemy jako pierwsze. Najlepiej robić je rano, kiedy jesteśmy wypoczęci i mamy najwięcej energii. Wykonasz je i później będzie ci się pracowało o wiele lepiej. Nie będziesz miał możliwości odłożyć to na potem lub nie ukończyć w określonym terminie.

3. Ustal priorytety

ludzie

Planuj. Ustalaj priorytety i harmonogram. Dziel zadania na ważne i mniej ważne. Dzięki temu będziesz każde zadanie wykonywać w określonym terminie i w końcu miesiąca lub roku nie zadziała tzw. efekt kuli śnieżnej.

4. Jeśli zaczynasz jedno zadanie, to staraj się je doprowadzić do końca i dopiero wtedy rozpocząć kolejne

info

Albo przynajmniej spróbuj zmniejszyć liczbę jednocześnie wykonywanych zadań. Dzięki temu uda ci się zakończyć wszystko, co zaplanowałeś, wykonując po kolei każde zadanie.

5. Odpowiednie łączenie zadań

rozmowa

Na przykład, podczas rozmowy telefonicznej, możesz zrobić ksero albo posprzątać na swoim biurku. Jednak nie warto łączyć ważnych, wymagających skupienia zadań.

6. Oderwij się od multitaskingu i odpocznij

odpoczynek

Oderwanie się od pracy i obowiązków pomoże zregenerować siły, dzięki czemu będziesz wykonywać je efektywniej i szybciej. Oczywiście nie możesz zapominać o zdrowym śnie – kluczowy czynnik, który wpływa na każdy nasz dzień. Żadnej pracy w weekendy i na wakacjach!

Spróbuj się zastosować do niniejszych porad, które pomogą ci w zarządzaniu czasem i właściwym zorganizowaniu dnia pracy.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty