7 skutecznych sposobów, jak przestać jeść słodycze

Każdy z nas, jeśli tylko zechce, może zerwać ze słodyczowym nałogiem. Jak to zrobić? Wystarczy dostosować się do kilku prostych porad.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, by wszyscy ograniczali spożycie cukrów prostych do mniej niż 10 proc. dziennego zapotrzebowania. Ograniczenie spożycia cukrów redukuje ryzyko nadwagi, otyłości i próchnicy zębów.

Obecnie większość z nas spożywa około 110 g cukru dziennie, natomiast zalecana dawka wynosi 60 g. Jeśli chcesz ograniczyć spożywanie cukru i słodyczy, musisz dostosować się do kilku prostych, ale skutecznych porad i zasad.

1. Spożywaj węglowodany złożone

jedzenie

Węglowodany złożone są w wielu produktach, takich jak: gryka, kukurydza, skrobia ziemniaczana, owies, makaron. Węglowodany złożone "rozkładają się" dłużej w organizmie, dlatego na dłużej zaspokajają głód i dostarczają energii na dłuższy czas niż węglowodany proste.

2. Ze słodyczy najlepiej rezygnować stopniowo

dieta

Najpierw naucz się dzielić smakołykami z innymi, później zacznij mniej słodzić kawę i herbatę. Najpierw trzy łyżki cukru, później dwie, a w końcu być może wcale zrezygnujesz ze słodzenia napojów.

3. Świadome spożywanie cukru – droga do sukcesu

cukier

Nie warto jeść czekolady lub cukierków, kiedy się ogląda jakiś film czy serial. Nasz organizm dostanie odpowiednią dawkę cukru, natomiast nie będziesz zadowolony z posiłku.

4. Przestań nagradzać się słodyczami

ciastko

Dla niektórych z nas słodycze stają się nagrodą za wykonane zadanie, dla innych pocieszeniem po porażce. Jednak warto się nagradzać czymś mniej kalorycznym.

5. Zrezygnuj ze słodkich napojów

cola

Na pewno każdy z nas wie, że popularne słodkie napoje gazowane (Coca-Cola) zawierają dużo cukru. Szklanka słodkiego gazowanego napoju zawiera od ok. 15 do 32.5 g cukru, dlatego lepiej z nich zrezygnować. Najlepiej spożywać wodę. Wszyscy doskonale wiemy, że dorosły człowiek powinien każdego dnia spożywać około 2 litrów czystej wody.

6. Czytaj skład produktów sklepowych

sklep

Niektóre produkty to prawdziwe pułapki dietetyczne, ponieważ kupujesz je z nadzieją, że schudniesz, ale tak naprawdę zawierają cukier. Dlatego, zanim coś kupisz, zawsze czytaj skład.

7. Rób sama desery w domu

deser

Jeśli będziesz sama piec ciasto w domu lub robić jakiś inny deser, to możesz położyć mniej cukru niż w przepisie, tym samym ograniczając spożywanie cukru.

Na pewno już się przekonałaś, że za pomocą naszych porad z łatwością zerwiesz ze słodyczowym nałogiem. Najważniejsze, to określić cel i dążyć do niego, nie zważając na żadne przeszkody.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty