8 objawów, które świadczą o tym, że znienawidzona praca niszczy Twoje zdrowie

Każdy z nas poświęca swojej pracy większość swego czasu. Czasem nawet stanowczo za dużo, więc nie możemy sobie pozwolić na to, by stres i zmęczenie przejęły nad nami kontrolę. Spójrzmy, co się dzieje z naszym zdrowiem, kiedy znienawidzona praca zmienia nasz tryb życia i zastanówmy się, czy jest ona warta zachodu.

Wielu z nas dla wysokiego wynagrodzenia chodzi każdego dnia do pracy, której nie lubi. Pod presją niezależnych od nas okoliczności, znosimy prostackie zachowanie szefa, niemiłą atmosferę w pracy, nadgodziny. W konsekwencji stres niszczy nasze zdrowie tak bardzo, że czasami nawet może spowodować śmierć. Przypomnij sobie, ilu japońskich pracowników biurowych umarło z przepracowania. Karoshi to japońskie słowo, oznaczające "śmierć z przepracowania". Nie warto jednak dramatyzować, wystarczy po prostu uważać na swoje zdrowie i znać objawy, które świadczą o tym, że praca powoli niszczy zdrowie.

1. Zaburzenie snu

sen

Zdenerwowanie i poczucie odpowiedzialności zazwyczaj jest powodem bezsenności. Często się wybudzamy w nocy, mamy koszmary, sen trwa zbyt krótko i nieprawidłowo przebiega. Budzimy się w środku nocy i z przerażeniem zaczynamy myśleć o tym, ile jeszcze projektów mamy do zrealizowania, zastanawiamy się, czy wszystko zdążymy na czas.

2. Napięciowy ból głowy

ból

Główną przyczyną napięciowego bólu głowy jest stres i negatywne emocje, pod wpływem których dochodzi do dużego napięcia mięśni czaszki, które powoduje skurcz. Później pojawia się wzmożone napięcie mięśni karku, co jest podstawową przyczyną bólu głowy. Przewlekły ból głowy może powodować wypadanie włosów.

3. Ból mięśni

szyja

Jeśli nasza podświadomość odbiera miejsce pracy jako coś negatywnego i niemiłego, to automatycznie dochodzi do wzmożonej produkcji hormonu stresu – kortyzolu. Mięśnie, broniąc się przed atakiem, napinają się, powodując ból.

4. Chorobliwość

choroba

Przewlekły stres i napięcie nerwowe powodują obniżenie odporności, na skutek czego często się przeziębiamy i chorujemy. Dodatkowo nasz organizm, aby się chronić przed przemęczeniem, ulega chorobom, aby dać możliwość przynajmniej kilka dni odpocząć w domu.

5. Obniżenie popędu płciowego

libido

Kiedy nasz organizm jest zmęczony i zestresowany, na pewno nie mamy ochoty na seks. Nie można po ciężkim dniu pracy na zawołanie się rozluźnić i o wszystkim zapomnieć. Zmęczenie i stres powodują obniżenie poziomu testosteronu u mężczyzn, co negatywnie wpływa na popęd seksualny. Kobiety również nie mogą w mgnieniu oka zapomnieć o wszystkich problemach i ze zmęczonej zapracowanej kobiety zmienić się w seksowną kocicę.

6. Zaburzenia psychiczne

emocja

Osoby, borykające się z nerwicą, powinny na co dzień unikać stresujących sytuacji. Nerwica się nasila, więc w tym przypadku konieczna jest pomoc lekarska. Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, kiedy pracownik czuje się potraktowany niesprawiedliwie. Niesprawiedliwość niszczy poczucie własnej wartości, co destrukcyjnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne.

7. Przewlekłe zmęczenie

praca

Śpisz, odpoczywasz, wyjeżdżasz na wakacje, ale ciągle jesteś zmęczony i nie masz na nic sił. Przyczyna: podświadomie rozumiesz, że niebawem wakacje czy weekend się skończy i znowu musisz wracać do znienawidzonej pracy. Uświadamiasz sobie, że wszystko, co cię przygnębia, nigdzie nie zniknęło i znowu powróci.

8. Problemy z trawieniem

dieta

Wzdęcia brzucha, brak apetytu, bóle brzucha, zaparcia często spowodowane są przewlekłym stresem i zmęczeniem. Kiedy człowiek się stresuje, organizm zaczyna produkować duże ilości adrenaliny, która zaburza produkcję enzymów trawiennych. W przypadku przewlekłego stresu nasz organizm zaczyna produkować duże ilości hormonu stresu, jakim jest kortyzol, który powoduje wilczy apetyt i przejadanie się.

Co robić?

Zmienić podejście do pracy tu i teraz!

1. Wziąć time-out.

odpoczynek

Jeśli jesteś wyczerpany i padnięty, nadeszła właściwa pora na chwilę wytchnienia. Twój organizm potrzebuje regeneracji i odpoczynku. Jeśli tego nie zrobisz, to wszystkie pieniądze, które zarobiłeś, wydasz na leki i terapię.

2. Kierowanie myślami

joga

Jeśli nie możesz lub nie chcesz zmienić pracy, to możesz zmienić swój sposób myślenia. Po pierwsze, przestań cały czas myśleć o tym, co się wydarzyło w ciągu minionego dnia, przypominać sobie nieprzyjemne sceny lub słowa, wypowiedziane przez szefa lub kolegów. To błędne koło, które jest drogą donikąd. Praca to nie sens życia, lecz sposób na zarabianie pieniędzy. Przestań się porównywać do innych. Ludzie sukcesu nigdy się z nikim nie porównują.

3. Zmień pracę

odpoczywa

Poszukaj pracy, która będzie dawać ci satysfakcję, nawet jeśli jest mniej płatna niż poprzednia. Nie będziesz codziennie iść do pracy jak na katorgę. Pamiętaj, że życie i zdrowie jest bezcenne. Owszem, niektórzy z nas utrzymują całą rodzinę, jednak nasi bliscy chcą, abyśmy byli zawsze zdrowi i szczęśliwi.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty