Bieganie zimą na dworze – pożytki i szkody

bieganie zimą na dworze pożyteczność i szkodliwość

Dbać o swoje zdrowie, to nie tylko aktualne i „modne”. Energicznym ludziom o zgrabnej i wysportowanej sylwetce łatwiej otrzymać nową pracę i zawrzeć znajomość z człowiekiem, który go interesuje. Piękna figura cieszy oko i świadczy o tym, że człowiek ma doskonałe zdrowie. Osiągać dobre rezultaty w tym kierunku można za pomocą biegania zimą na dworze, chociaż ten trening może przynieść nie tylko pożytek, ale i wyrządzić szkodę.

Korzyści biegania zimą

Taki trening pozytywnie zaznacza się na pracy mięśni i układu oddechowego. Wszystkim wiadomo, że mroźne powietrze jest czystsze niż gorące, w nim o wiele więcej tlenu, natomiast ilość zarazków, bakterii i innych elementów jest w dużej mierze niższa, ponieważ one giną przy niskich temperaturach. Otrzymując przy oddychaniu więcej tlenu, szanse organizmu pozbyć się zbędnego tłuszczu zwiększają się, ponieważ właśnie z jego udziałem uruchamia się ten proces. Zimowe powietrze daje organizmowi poczucie rześkości, podwyższa aktywność życiową, wzmacnia skórę i uodparnia organizm.

Bieg po śliskiej powierzchni, włącza w działalność większą liczbę mięśni w porównaniu z analogicznym treningiem w letniej porze roku. Mięśnie łydek i pośladków oraz staw skokowy pracują we wzmocnionym trybie, a biodra zmuszone podnosić się zbyt wysoko, co jest szczególnie charakterystyczne dla treningu w śnieżną pogodę. Korzyść porannego biegania zimą polega na tym, że w czasie między godziną 6 i 8 rano, organizm najbardziej jest skłonny pozbyć się zbędnego tłuszczu. To objaśnia się tym, że w porannych godzinach zawiera on najmniejszą ilość glukozy. A ponieważ właśnie ona spala się przy treningu jako pierwsza, organizm będzie aktywniej spalać tłuszcze dla otrzymania energii.

Tym, którzy chcą utrzymywać swoje serce w dobrej formie, lepiej biegać wiecbieganie zimą pożyteczność  zorem.

Szkodliwość biegu zimą

Korzyść biegania zimą na dworze może być mniejsza niż szkodliwość, jeśli nieprawidłowo się ubierzesz. Bardzo ważnie ubierać się niezbyt ciepło, ale i nie dopuścić do przechłodzenia w przemarzaniu w lekkiej kurtce. Obniżyć ryzyko urazów i przełomów pomogą wygodne wysokie buty z amortyzującą podeszwą, a w czasie gołoledzi specjalne podeszwy z protektorem.

Wada wrodzona serca, naruszenie krwiobiegu, hipotonia i wiele innych chorób są ograniczeniem do podobnych treningów. Bardzo ważnie jest umieć prawidłowo oddychać, inaczej to może skutkować chorobą oskrzeli i płuc. Ale i długość treningu też ma duże znaczenie.

 
Powiązane artykuły:
Jakie korzyści przynosi basen?
O korzyściach przebywania w basenie wie wiele osób, ale w czym konkretnie są korzyści pływania dla naszego organizmu, wiadomo nie wszystkim. Ten artykuł opowie o wpływie pływania w basenie, w tym i dla figury.
Ćwiczenia  w basenie - rzeźbimy wspaniałą sylwetkę
Dziś na pewno nie ma takiej kobiety, która nie słyszałaby o ćwiczeniach w basenie. Więcej tego, te ćwiczenia pomagają nie tylko tym, którzy chcą zrzucić zbędną wagę, ale i pozbywają się problemów z grzbietem i stawami.
Treningi na spalanie tłuszczu - treningi aerobowe i siłowe
Jedno z głównych celów ćwiczeń w sali sportowej jest spalanie tłuszczu. Niektórym się wydaje, że tylko przestąpiwszy próg sali, tłuszcz od razu zaczyna się ulatniać. Jednak to wymaga napiętej pracy i srogiej diety, dokładniej o tym - w artykule.
Jak poprawnie pływać w basenie, żeby schudnąć?
Często chcąc pozbyć się zbędnej wagi kobiety wypierają się tego wszczynania, ponieważ nie chcą przesiadywać na dietach. W tym artykule potraficie znaleźć rady, które pomogą schudnąć do 5 kg bez poważnych ograniczeń w pokarmie.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty