Co i kiedy pić? 7 napojów, zalecanych przez dietetyków

Wygląda na to, że zaspokojenie pragnienia to nie lada zadanie. Dietetycy przekonują, że o różnej porze dnia należy pić określony napój. Zapraszamy do lektury niniejszego artykułu, aby wiedzieć, co i kiedy pić.

1. Woda

woda

Jeśli cierpisz z powodu przewlekłego zmęczenia, bólu głowy, masz obniżoną koncentrację, zły humor, wygląda na to, że masz odwodniony organizm. Magazyn Nutrion opublikował najnowsze badania, na podstawie których naukowcy doszli do wniosku, że niektóre neurony w mózgu wykrywają sygnały odwodnienia i przekazują tę informację do tych części mózgu, które odpowiedzialne są za nastrój i funkcje poznawcze.

Właśnie dlatego musisz pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Jeśli chcesz pozbyć się zbędnej wagi, to musisz wypijać przed każdym posiłkiem 1-2 szklanki wody. 1,5 h przed treningiem należy spożyć około 400-500 g wody, by nawodnić organizm i zapewnić stawom maź.

2. Herbata

herbata

Jeśli chcesz całkowicie zrezygnować z picia kawy, to herbata czarna jest wspaniałą alternatywą. Zawiera dwa razy mniej kofeiny niż kawa, na dodatek poprawia trawienie, neutralizuje kwas żołądkowy. Podczas przeprowadzania detoksu organizmu, jak przekonują dietetycy, najlepiej postawić na ulung czy Earl Grey.

3. Soki

sok

Soki naturalne łagodzą objawy niestrawności, a także są bogatym źródłem błonnika, witaminy C, wapnia i żelaza. Soki najlepiej pić rano razem z białkiem i złożonymi węglowodanymi na podkręcenie metabolizmu. Przed zakupem soku, zawsze czytaj etykietę i uważaj na to, by sok nie zawierał cukru. Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez tłustego pokarmu, to koniecznie musisz po jego spożyciu wypić szklankę soku pomarańczowego, by zneutralizować negatywne działanie tłuszczy. Na dodatek ma działanie antyoksydacyjne i zapobiega zapaleniu naczyń krwionośnych.

4. Kawa

kawa

Kawa zawiera chrom oraz magnez, które pobudzają produkcję insuliny, więc jej picie jest wskazane cukrzykom. Jeśli kawa cię nie pobudza, to możesz po prostu pić ją dla przyjemności, czerpiąc zadowolenie z aromatu oraz smaku. Oczywiście bez dodawania cukru, śmietanki i innych dodatków. Kofeina zmniejsza ryzyko zachorowania na raka i ma działanie antydepresyjne.

5. Mleko

mleko

Mleko jest dobre na kości i co najważniejsze – pomaga spalać tkankę tłuszczową. 3 szklanki mleka dziennie dostarczą twemu organizmowi 10 g białka i 300-350 g wapnia. Jeśli cierpisz z powodu nietolerancji laktozy, to oczywiście musisz wyłączyć mleko ze swojej diety.

6. Piwo

piwo

Okazuje, że piwo, ale w umiarkowanych ilościach, może być zdrowe. Piwo ciemne zawiera żelazo, które odpowiada za transport tlenu przez czerwone krwinki. Im więcej tlenu, tym większa wytrwałość. Na dodatek piwo ma działanie antyoksydacyjne. Dietetycy przekonują, że można wypić jeden kufel piwa do obiadu, natomiast należy zrezygnować z jego spożywania 1-2 godziny przed snem.

7. Lemoniada i smoothie

smoothie

Lemoniada jest bogatym źródłem witaminy C, więc wspomaga naszą odporność. Jeśli przeprowadzasz detoks organizmu, to napój przyrządzony ze świeżych cytryn i wody, bez dodawania cukru, doskonale wymiata toksyny oraz złogi z organizmu. Pamiętaj także o tym, że jedynie lemoniada domowa jest zdrowa, jeśli chodzi natomiast o napój sklepowy, to jest bardzo kaloryczny, więc lepiej z niego zrezygnować. Jeśli jesteś miłośnikiem smoothie, to postaw na zielone koktajle ze świeżymi owocami. Możesz dodawać do smoothie mleko kokosowe lub siemię lniane.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty