Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi. Czyli jak rozpędzić krew?

ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi

Wiele osób musi borykać się z dolegliwościami, związanymi z zaburzeniami neuroendokrynnej regulacji układu sercowo-naczyniowego, czyli zakłóconym prawidłowym obiegiem krwi. Przyczyn, powodujących podobny problem, jest bardzo dużo, na przykład siedzący tryb życia, niewłaściwe odżywianie się, częste stresy itp. Aby naprawić sytuację, oprócz leczenia wyznaczonego przez lekarza, można wykonywać specjalne ćwiczenia poprawiające krążenie krwi w całym ciele. W zasadzie wszystkie ćwiczenia są lekkie, więc wykonywać je mogą nawet ludzie w podeszłym wieku. Pamiętaj, że przed tym należy skonsultować się z lekarzem.

Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi

Istniejące ćwiczenia można podzielić na kilka grup w zależności od obszaru oddziaływania.

Naczynia włosowate. Te drobne naczynia potrzebne do odżywiania i oczyszczania komórkowego. Aby poprawić w nich krążenie krwi najlepiej użyć wibracji. Rano po przebudzeniu podnieś ręce i nogi do pozycji pionowej i przez kilka minut po prostu często potrząsaj nimi.

Naczynia krwionośne mózgu. Wiele osób często cierpi na bóle głowy, które są spowodowane przez skurcz naczyń. W takim przypadku ćwiczenia na poprawienie układu krążenia sugerują zmianę pozycji głowy: skłony, obroty i skręty. Należy robić wszystko powoli i bez gwałtownych ruchów. Jeszcze, jeśli to możliwe, wykonuj ćwiczenie ”Jaskółka”, starając się utrzymać równowagę około 5 min.

Naczynia krwionośne nóg. Zastój krwi w naczyniach krwionośnych na nogach pojawia się często u ludzi w różnym wieku, a żeby go się pozbyć należy wykonywać takie ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w nogach:

  1. Usiądź, szeroko rozsuwając nogi na boki i nachylaj się najpierw w jedną, potem w drugą stronę.
  2. Chodź na kolanach do przodu/do tyłu.
  3. Stawaj na palcach u nóg i opadaj z powrotem wiele razy.
  4. Wykonuj ćwiczenie "Rower".

Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w nogach najlepiej wykonywać w wodzie, co pozwala rozluźnić się i poprawić stan naczyń krwionośnych.

Naczynia krwionośne szyi. To właśnie w szyi znajdują się główne arterie, które mogą być uciskane z powodu osłabienia mięśni. Aby zapobiec występowaniu tego problemu, należy wykonywać takie ćwiczenia:

  1. Dłoń połóż na czoło i naciśnij na niego, zmuszając głowę do skłonu do tyłu, jednocześnie dając głową opór.
  2. Obracaj głową od jednego ramienia do drugiego, stopniowo zwiększając amplitudę. Jeszcze wykonuj skłony na boki.

Serce i naczynia krwionośne. Aby poprawić krążenie krwi należy wykonywać ćwiczenia cardio: bieganie, chodzenie, skakanie, pływanie, jazdę na rowerze, itp.

 
Powiązane artykuły:
Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni szyi. Czyli jak rozluźnić napięty kark?
Wiele osób męczą się od bólu w obwodzie szyi, ponieważ prowadzą siedzący sposób życia. W tym artykule potraficie znaleźć informację, która dotyka techniki wykonania prostych, ale i efektywnych ćwiczeń dla umocnienia mięśni szyi.
Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w mózgu. Czyli jak usprawnić pracę mózgu?
Jeśli często powstają bóle głowy, nudności i podobne problemy ze zdrowiem, wtedy być może są problemy z dostarczaniem krwi do mózgu. W tym artykule potraficie znaleźć informację, która dotyka poprawienia krążenie krwi w mózgu.
Ćwiczenia pobudzające perystaltykę jelit – sposoby na leniwy brzuch
Wiele osób męczą się od problemów w pracy jelita,i sprawić się z nimi można w domowych warunkach wykonując proste ćwiczenia. W tym artykule potraficie znaleźć informację o efektywnych ćwiczeniach i regułach treningów.
Ćwiczenia kształtujące nawyki prawidłowej postawy. Jak pracować nad prostą sylwetką?
Piękne i równe plecy człowiek ma od przyrody, lecz wiele osób nie śledzą za postawą, co doprowadza do wykrzywień i innych problemów. W tym artykule potraficie znaleźć informację o efektywnych ćwiczeniach na prawidłową postawę.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty