Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni szyi. Czyli jak rozluźnić napięty kark?

ćwiczenia na wzmocnienie mięśni szyi

Dziś duża liczba ludzi uprawia sport, ale przy tym mało kto zwraca uwagę na ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi. W rezultacie wiele osób regularnie odczuwa ból w odcinku szyjnym kręgosłupa, a wszystkie problemy są spowodowane siedzącym trybem życia. Aby poradzić sobie z dyskomfortem, wystarczy wykonywać ćwiczenia po 10-15 min dziennie. Warto zauważyć, że ćwiczenia na szyję i „drugą brodę” uwalniają od brzydkich fałdek, a także doskonale łagodzą napięcie.

Zestaw ćwiczeń na wzmocnienie mięśni szyi

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa są proste, dlatego można je wykonywać i w czasie przerwy w pracy, aby rozładować napięcie. Najpierw przeprowadź rozgrzewkę, wykonując skręty, skłony i okrężne ruchy głową, to ważne jest, aby nie dostać kontuzji.

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców i szyi:

  1. Umieść dłoń na czole i naciskaj na niego, jednocześnie wywierając głową opór, kierując ją do przodu. Po tym ręce złóż na zamek za głową i trzymaj je na karku, wywierając nacisk na nią, a głowę skieruj do tyłu. Takie same ruchy należy wykonać wywierając nacisk ręką, umieszczoną na policzku.
  2. Wykonuj ruchy głową do przodu/do tyłu wyłącznie w płaszczyźnie poziomej. Następnie poruszaj głową na przemian w strony.
  3. Technika wykonania następnego ćwiczenia na mięśni szyi w warunkach domowych taka: powoli wciskaj głowę w dół, zmniejszając długość szyi. Następnie dłoni umieść na ramionach i wyciągaj kręgosłup do góry.
  4. Obróć głowę w prawą stronę, a następnie przechyl ją w lewo, starając się dosięgnąć lewym uchem do prawej piersi. Po tym spróbuj wykonać ten ruch w drugą stronę.
  5. Wykonuj ruchy głową w górę/w dół, przy czym amplituda powinna być mała. Jednocześnie staraj się obracać głowę w różne strony. Robić ćwiczenie należy w wolnym tempie.
  6. Do następnego ćwiczenia na wzmocnienie mięśni szyi należy usiąść na krześle, trzymając plecy prosto. Zadanie polega na tym, aby czubkiem nosa w powietrzu rysować różne figury.
  7. Przechyl głowę do tyłu i lekko otwórz usta, a następnie wysuń do przodu dolną szczękę. Wykonaj ruch, jak gdyby starając się dotknąć brodą do czubka nosa.
  8. Połóż się na podłodze z twarzą skierowaną do dołu tak, aby podbródek był zorientowany równolegle do kręgosłupa. Powoli obracaj głowę w różne strony.
  9. Opuść głowę w dół, a następnie pociągnij brodę to do lewego, do prawego barku.
 
Powiązane artykuły:
Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi w mózgu. Czyli jak usprawnić pracę mózgu?
Jeśli często powstają bóle głowy, nudności i podobne problemy ze zdrowiem, wtedy być może są problemy z dostarczaniem krwi do mózgu. W tym artykule potraficie znaleźć informację, która dotyka poprawienia krążenie krwi w mózgu.
Ćwiczenia na poprawienie krążenia krwi. Czyli jak rozpędzić krew?
Na żal, lecz coraz więcej ludzi zderzają się z problemem złego krwiobiegu, co wywołuje wiele problemów ze zdrowiem. W tym artykule potraficie znaleźć przykład ćwiczeń na poprawę krwiobiegu w całym ciele.
Ćwiczenia pobudzające perystaltykę jelit – sposoby na leniwy brzuch
Wiele osób męczą się od problemów w pracy jelita,i sprawić się z nimi można w domowych warunkach wykonując proste ćwiczenia. W tym artykule potraficie znaleźć informację o efektywnych ćwiczeniach i regułach treningów.
Ćwiczenia kształtujące nawyki prawidłowej postawy. Jak pracować nad prostą sylwetką?
Piękne i równe plecy człowiek ma od przyrody, lecz wiele osób nie śledzą za postawą, co doprowadza do wykrzywień i innych problemów. W tym artykule potraficie znaleźć informację o efektywnych ćwiczeniach na prawidłową postawę.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty