Ćwiczymy wytrwałość - program treningów

trening wytrzymałości

Ćwiczenie wytrwałości - bardzo ważna umiejętność o której przypominasz sobie za każdym razem, gdy musisz iść pieszo na wyższe piętro. Jednak to nie jedyna sytuacja, gdy przyda ci się ten nawyk. Również ćwiczenie wytrwałości - to obciążenie aerobowe. Natomiast obciążenie aerobowe - to cudowna możliwość spalania tłuszczu pod skórą i uzyskania ładnej wysportowanej sylwetki.

Program treningów na wytrwałość

Musisz pamiętać, że ćwiczenia na wytrwałość i siłę - to dwa różne ćwiczenia. Więc nie warto rezygnować z ćwiczeń siłowych jeśli chcesz ćwiczyć wytrwałość. Najlepiej wykonywać po kolei jedne i drugie ćwiczenia:

Treningami na wytrwałość może być dowolny rodzaj obciążenia aerobowego:

  • Bieg;
  • Skakanie na skakance;
  • Jazda rowerem lub na trenażerze rowerowym;
  • Trenażer eliptyczny lub chodzenie po schodach do góry;
  • Uprawianie aerobiku, step-aerobiku, slide-aerobiku i innych rodzai analogicznych ćwiczeń.

Jeżdżąc rowerem lub biegając, samodzielnie ustalasz długość treningów, więc taki rodzaj będzie chyba najbardziej odpowiadającym. Chociaż, jeśli masz słabą siłę woli to lepiej chodzić na siłownię, gdzie oprócz trenera będzie cię jeszcze motywować do uprawiania sportu fakt, że wydałeś pieniążki na kupienie karnetu, ale w takim wypadku trudno ćwiczyć wytrwałość. Takie rozwiązanie można wykorzystać na początku, aby się przyzwyczaić do obciążeń fizycznych i będzie służyć jako dodatkowy bodziec dla rozwoju.

Częstotliwość ćwiczeń

Zazwyczaj, aby ćwiczyć wytrwałość wystarczy uprawiać sport trzy razy tygodniowo, ciągle zwiększając długość treningów. Jeśli jednak na przykład wybrałeś bieganie, to możesz biegać każdego ranka, odpoczywając jedynie podczas weekendów. W wypadku, gdy się dobrze czujesz, znaczy to, że twój organizm dobrze reaguje na takie tempo ćwiczeń. Chociaż to nie jest konieczne, jeśli każdego wieczora robisz ćwiczenia fizyczne.

Długość treningu

Jeśli robisz ćwiczenia aerobowe, każdego tygodnia należy zwiększać obciążenia o 10% (najważniejsze kontrolować puls podczas wykonywania ćwiczeń-nie może przekraczać 80% maksimum dla twojego wieku).

Rozpatrzmy na przykładzie biegania. W pierwszym dniu wystarczy dziesięć minut (należy kontrolować puls - powinien przekraczać normalny o 20-30%). Nie trzeba biegać bardzo szybko, najlepiej wybrać spokojne, równomierne tempo. Od czasu od czasu przyspieszaj bieg albo zwalniaj, ale nie zatrzymuj się przed upływem wyznaczonego czasu (jasna rzecz, jeśli dobrze się czujesz).

Następnego tygodnia możesz zwiększyć czas treningu do 11-12 minut i tak każdego tygodnia zwiększać o 10-15%. Ostateczny czas trwania treningu - 40-50 minut.

Ćwiczenie wytrwałości: przeciwwskazania

Podobnie jak każda dyscyplina sportowa, obciążenia aerobowe, które doskonale ćwiczą wytrwałość mają przeciwwskazania. Do nich należą:

trening czas
  • Choroby układu sercowo-naczyniowego;
  • Choroby układu oddechowego;
  • Przeziębienia, choroby wirusowe i okres 2-3 tygodnie po wyzdrowieniu;
  • Nadmiar wagi ( zakazane są dowolne ćwiczenia fizyczne);
  • Choroby kręgosłupa i stawów;
  • Złamane kończyny i inne poważne urazy;
  • Wady wzroku.

Zanim zaczniesz ćwiczyć zasięgnij porady lekarza, a zwłaszcza w tym wypadku, gdy masz jakieś choroby przewlekłe.

 
Powiązane artykuły:
Kiedy lepiej uprawiać sport - rano czy wieczorem?
Wybierając czas na ćwiczenia treningowe, należy uwzględniać fizjologiczne i psychologiczne właściwości swojego organizmu. Ten artykuł opowie, kto powinien dać przewagę porannym treningom, a kto wieczornym.
Czy można schudnąć i mieć piękną talię za pomocą obręcza?
Wiele kobiet, odnosi się do ćwiczeń z obręczą jak do rozrywki i nie wiedzą, że takie ćwiczenia sprzyjają odchudzaniu. Ten artykuł opowie, czy obręcz pomaga pozbyć od nadwagi.
Limfodrenażowy masaż ciała – w jakich miejscach go robić?
Zadaniem układu limfatycznego jest usuwanie z naszego organizmu toksyn, alergenów, bakterii, czyli on przyjmuje aktywny udział w funkcjonowaniu odporności.
Wpływ ćwiczeń fizycznych na organizm człowieka
Regularne wykonanie fizycznych ćwiczeń pozytywnie zaznacza się nie tylko na wyglądzie zewnętrznym człowieka, ale i na jego zdrowiu. W tym artykule opowiadamy o konkretnym wpływie sportu na różne systemy organizmu.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty