Dieta Montignaca

dieta Montignaca

Michel Montignac – słynny na cały świat diabetolog, który został popularny dzięki temu, że on wymyślił i opracował własny program odchudzania. Podstawę jego diety stanowi nie kontrola ilości kalorii, a indeks glikemiczny produktów. Michel uważał, że pokarm mający wysoki Gi, to znaczy bardzo szkodliwy dla zdrowia człowieka, sprzyja odkładaniu tłuszczu, więc podstawę żywienia muszą stanowić produkty z minimalnym Gi, tzn. najbardziej pożyteczne dla organizmu.

Szkodliwe produkty

Najbardziej szkodliwe produkty:

  • smażony ziemniak;
  • biały chleb;
  • marchew;
  • miód;
  • kukurydza;
  • cukier;
  • biały ryż;
  • mleczna czekolada;
  • olej;
  • makaron;
  • banany;
  • mączne wyroby.
  • Pożyteczne produkty:
  • soja;
  • cytryna;
  • grzyby;
  • zielone warzywa;
  • gorzka czekolada;
  • owoce;
  • ryba;
  • jajka;
  • wyroby mleczarskie;
  • owoce morza.

Dieta Montignaca dosyć łatwo i spokojnie przenosi się, nie będąc ciężkim wypróbowaniem dla tych, kto życzy sobie zrzucić wagę. W trakcie odchudzania nie będą wypróbowywały irytacje, jak to bywa przy innych dietach, przeciwnie odczujecie przypływ sił.

Składa się ten program odchudzania z dwóch faz. Pierwszy etap – bezpośrednie obniżenie wagi i oczyszczenie organizmu. Drugi etap – zachowanie i wsparcie zdobytych wyników pierwszej fazy.

1 faza diety Montignaca

Na pierwszym etapie diety Montignaca można wykorzystać do pokarmu tylko produkty z Gi mniej niż 50. Jeszcze jednym ważnym warunkiem na tej fazie jest rozdzielna konsumpcja lipidów i węglowodanów, tzn. mięsa, jajek, oleju roślinnego.

Używać pokarm, Montignac rekomenduje trzy razy w dniu w jeden i ten czas. Śniadanie należy robić dosyć sytnym, obiad średnim, a kolacja maksymalnie lekką i zazwyczaj niepóźną.

Rozpatrzymy wzorowy jadłospis diety Montignaca na 1 etapie.

Śniadanie:

  • jogurt, czy chudy twaróg;
  • kawałeczek żytniego chleba;
  • dowolne owoce, wyjątek składają banany.

Drugie śniadanie:

  • jajecznica;
  • ser;
  • szynka.

Obiad:

  • mięsna, czy rybna zupa;
  • sałata z zielonych warzyw;
  • ser.

Kolacja:

  • chudy twaróg;
  • warzywna sałata.

Według danych licznych badań dieta Montignaca jest idealna na odchudzanie, przecież nie stosując żadnych szczególnych wysiłków można dosyć łatwo zrzucić niepotrzebne kilogramy. Główna tu cierpliwość, ponieważ zależnie od tego ile kilogramów chcecie zrzucić, ten proces może rozciągnąć się na kilka miesięcy.

2 faza diety Montignaca

Do drugiego etapu trzeba przystępować tylko wtedy, kiedy na pierwszym dosięgliście pożądanego wyniku, tzn. kiedy wasza waga obniżyła się i wyraźnie wyładniało samopoczucie. Lecz oto dotrzymywać się reguł drugiej fazy trzeba całe życie. Srogich ograniczeń tu nie ma, toż możecie używać te produkty, indeks Gi których jest więcej niż 50, jednak lepiej jednoczyć je z pokarmem bogatym błonnikiem, na przykład z jabłkiem, pieprzem, bobami i tak dalej. No, a oto cukier jednak zdarzy się w całości wyłączyć z racji żywienia, albo używać w zamian fruktozę, czy różne zamienniki cukru.

Godność diety Montignaca

  1. Dieta Montignaca jest uznana za najbardziej pożądany, efektywny i pożyteczny dla zdrowia człowieka program odchudzania, ponieważ:
  2. Normalizuje się proces przemiany materii i w skutek stabilizuje się waga.
  3. Dosyć łatwo przenosi się.
  4. Nie ma ograniczeń w ilości soli.
  5. Trzykrotne żywienie.
  6. Obniża się wiarygodność sercowo-naczyniowych chorób, hipertonii.

Montignac napisał dużo prac na temat prawidłowego odżywiania i odchudzania. Dokładniej o diecie Montignaca możecie poznać z jego ksiąg, które jeszcze przy jego życiu stały się bestsellerami i rozeszły się wielomilionowymi nakładami po całym świecie.

 
Powiązane artykuły:
Metodyka Dukana na odchudzanie
Jedną z najpopularniejszych i efektywnych diet współczesności można śmiało nazwać system odchudzania Dukana, o której dokładnie opowiemy w tym artykule.
Dieta Atkinsa – jadłospis na 14 dni
Dieta doktora Atkinsa przewiduje ograniczenie w racji węglowodanowych produktów. Oparcie warto robić na to, co jest bogate tłuszczami i białkami. To pozwoli organizmowi czerpać energię z własnych tłuszczowych zapasów i chudnąć bez szkody dla zdrowia.
Usama Hamdi – dieta jajeczna
W tym artykule opowiemy o jednej z bardzo efektywnych jajecznych diet, którą opracował doktor habilitacyjny Usama Hamdij. Dowiadujecie się o jadłospisie takiej diety na miesiąc i o jej właściwościach.
Dieta jabłkowa na 3 dni – jak stosować?
Na dziś jest znanych dużo różnych diet, co pozwala sprawić się z parą zbędnych kilogramów. W tym artykule potraficie znaleźć informację, która dotyka korzyści i głównych zasad jabłkowej diety na 3 dni.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty