Duch korporacyjny, czyli kultura korporacyjna w kompanii

duch korporacyjny

Zwartość w kolektywie – gwarancja sukcesywnej działalności całej organizacji. Bez wątpienia w każdym kolektywie powstają konflikty i to jest normalne. Ludzie są różni i gdy spotykają się dwa odmienne zdania, dochodzi do problemów. Trzeba umieć poprawnie rozwiązywać konflikty i umieć podtrzymywać sprzyjającą atmosferę w kolektywie. Kształtowanie duchu korporacyjnego kompanii – to jeden z podstawowych momentów skutecznego zarządzania.

Od czego zacząć?

Jeśli jesteś kierownikiem i masz podległych to jesteś odpowiedzialny za kulturę korporacyjną w przedsiębiorstwie. Musisz przede wszystkim ocenić siebie samego. Co możesz przekazać ludziom? Jak się odnosisz do pracowników? Jak oni się do ciebie odnoszą? Wszystkie te pytania muszą pomóc ci opracować obiektywną ocenę siebie samego jako kierownika. To jest sprawą trudną, ale konieczną. Faktycznie kolektyw w pracy – to odzwierciedlenie kierownika i twarz kompanii.

Jeśli jesteś porządnym, odpowiedzialnym, dobrym człowiekiem nie będziesz miał problemów z tym, aby stworzyć sprzyjający klimat w kolektywie. Szczególną uwagę należy poświęcić następującym szczegółom:

  1. Kompatybilność pracowników. Każdy człowiek – osobowość, nosiciel określonych, indywidualnych cech. Różny temperament, charakter, styl życia powodują to, że ludziom trudno się jest porozumieć. Więc ważne, aby w jednym dziale pracowali ludzie, którzy są podobni do siebie, jeśli chodzi o cechy lub ci, którzy uzupełniają jeden drugiego. Aby rozwiązać dany problem pomoże ci psychologiczny portret osobistości . Zasięgnij pomocy fachowców, którzy się tym zajmują. Ułożą portret każdego pracownika.
  2. Nieformalne komunikowanie. Obowiązkowo przeprowadzaj imprezy korporacyjne, obchodzenie urodzin pracowników, wybieraj się na biwak z podległymi. Jest bardzo ważne, aby pracownicy w nieformalnej atmosferze mogli poznać jeden drugiego i również kierownika. Najgłówniejsza zasada: uważaj, aby nie przesadzić z alkoholem.
  3. duch korporacyjny do góry
  4. Poparcie. Każdy pracownik to przede wszystkim człowiek. Na podstawie własnego przykładu pokaż jak należy traktować innych ludzi. Uczestnicz w życiu podległych, bądź cierpliwym, ale sprawiedliwym. Bądź obok, ale przestrzegaj dystansu. Bądź szczery, jednak nie przesadzaj.

Podniesienie i utrwalenie duchu korporacyjnego organizacji potrzebuje udziału każdego współpracownika. Jeśli owe życzenie jest wspólne to wszystko ci się uda. Jeśli natomiast są ludzie, którzy dostają zadowolenie z rozpuszczania plotek, z ciągłych konfliktów to będziesz miał trudności. Najlepsze wyjście z danej sytuacji – zwolnić takiego pracownika i na zawsze pożegnać się z nim.

 
Powiązane artykuły:
Zasady przetrwania w męskim kolektywie
Na pierwszy rzut oka może okazać się, że być jedyną kobietą w "męskim" kolektywie to już godne pozazdroszczenia położenie. Jednak to niezupełnie tak. Przecież tak jak i w innej sytuacji tu są swoje plusy (które można zepsuć) i minusy (które pomożemy podołać).
Skuteczne porady  psychologa, jak postawić na miejsce kierownika?
Na żal, lecz nierzadko zdarza się tak, że kierownik nie zawsze życzliwie jest uregulowany, a czasem i po prostu agresywny względem podległych. Ten artykuł opowie o sposobach postawić takiego bossa na miejsce.
12 podstawowych zasad jak kierować  kolektywem
Kierować kolektywem łatwo tylko na pierwszy rzut oka. Naprawdę umiejętność naprawiać z ludźmi główną regułę, której musi dotrzymywać się kierownik - jednak ono jest niejedyne. Których reguł lepiej dotrzymywać się? O tym dowiadujecie się dalej.
Klimat psychologiczny w  kolektywie oraz podstawowa rola kierownika
Od psychologicznego klimatu w kolektywie zależy bardzo dużo. Można pracować jakościowo i owocnie, a można zawieruszyć każde pragnienie i pracować "na automacie". Dokładniej o roli mikroklimatu opowiemy w tym artykule.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty