Jak zorganizować swój czas?

jak zorganizować swój czas

Każda kobieta pragnie zdążyć jak najwięcej, przerobić za dzień maksymalną ilość spraw nie tylko w pracy, ale i w domu. Przy czym należy jeszcze udzielić czas mężowi i dzieciom i nieźle by było– sobie, ukochanej. Zdążyć to wszystko za 24 godziny w dobę jest dość skomplikowano. Toż niezbędnym będzie dać kilka przydatnych wskazówek, jak zorganizować swoje życie.

W pierwszej kolejności należy zatrzymać się na czymś mniej globalnym, na przykład na tym jak poprawnie zorganizować swój dzień. Dwie podstawowe zasady: rzetelnie planuj, zapisując wszystkie zaplanowane zadania, a także podsumowuj, przekonując się, co zdążyłaś zrobić, a co nie i dlaczego. Porozmawiamy dokładniej o tym, jak stać się bardziej zorganizowaną w życiu.

Jak poprawnie zorganizować pracę?

Właściwa organizacja roboczego czasu pozwoli ci wykonać całkowicie zaplanowaną pracę, a także stać się sumiennym pracownikiem, otrzymać szacunek szefa albo i podwyższenie. Pomóc w pytaniu, jak poprawnie zorganizować pracę, mogą następujące zalecenia.

  1. Sporządź plan na roboczy tydzień. Najważniejsze i skomplikowane sprawy zaplanuj na pierwsze dni tygodnia. Wykonując zadanie wykreślaj go z listy, żeby widzieć ile czasu u ciebie pozostało na resztę.
  2. Również ważnym będzie znać, jak poprawnie zorganizować miejsce pracy. Doprowadź go do porządku, nie trzymaj na stole nie zbędnych rzeczy i nic odwracającego uwagę. Obowiązkowym na biurku będzie organizator spraw.
  3. Planuj zawczasu, jak zorganizować dzień pracy. Uwzględnij również obiadowe przerwy i przerwy na kawę. Cała reszta czasu musi być w pełni udzielona zaplanowanej prace.
  4. Wyznacz terminy wykonania tych, czy innych zadań i staraj się do nich dopasowywać. Jeśli sprawisz się szybciej, wolny czas, co pozostał wykorzystaj dla odpoczynku, czy przerwy.
  5. Naucz się mówić "nie". Jeśli przyzwyczaiłaś się pomagać w pracy twoim współpracownikom, to dobrze. Ale spróbuj to zrobić bez narażania swoich potrzeb, a także i czasu wolnego.

Wszystkie te zasady podpowiedzą ci, jak zorganizować czas pracy najbardziej efektywnie i prawidłowo.

Jak poprawnie zorganizować domowe sprawy?

W pracy możesz poprosić współpracowników nie odwracać twojej uwagi, ale w domu tego nie powiesz mężowi, czy dziecku. Tu też należy dać kilka pożytecznych porad, które nauczą cię, jak stanąć bardziej zorganizowaną i pomogą zyskać wolny czas dla odpoczynku.

  1. I znów planowanie. Wydziel najbardziej pilne i niezwłoczne zadania. Przed snem postaraj się przemyśleć o tym, co trzeba zrobić jutro.
  2. jak zorganizować swoje życie
  3. Rozdzielaj globalne zadania. Na przykład, generalne sprzątanie może łatwo podzielić na części – sprzątanie w łazience, kuchni, na balkonie. Za dzień można sprawić się z którąś z tych części.
  4. Przyciągaj domowników. Nie bierz na siebie dużo, nie należy myśleć, że lepiej zrobić wszystko samej. Rozdzielaj zadania między mężem i dziećmi, oni nie odmówią ci w pomocy.
  5. Nie chwytaj się za wszystko od razu. Tak ryzykujesz nie ukończyć żadnego z podjętych tobą spraw. Lepiej robić wszystko konsekwentnie.

Stosując się tych wskazówek potrafisz odznaczyć u siebie taką niedostrzegalną przedtem jakość, jak osobista organizacja. Ostatnią, lecz od tego nie mniej ważną rekomendacją, będzie całkiem nie rada, jak stać się zorganizowanym i zebranym, a przeciwległe życzenie: nie zapominaj o odpoczynku i naucz się rozluźniać!

 
Powiązane artykuły:
Zarządzanie czasem dla mam – jak zostać doskonałą mamą?
Ten artykuł opowie o zasadach podziału czasu dla kobiet, na kruche bary których kładzie się opieka nad dziećmi, wszystkie domowe sprawy. Rozprowadziwszy poprawnie czas, dowolna kobieta potrafi wydzielić dla siebie czas i dla samorozwoju.
Jak zmusić siebie coś robić?
Nie zawsze jest humor i pragnienie zająć się czymś pożytecznym. I to, jak walczyć z lenistwem i niechceniem robić to co należy, pożytecznie znać każdemu. Przecież dość często po prostu poprawnie podejść do organizacji spraw.
Jak walczyć z prokrastynacją, czyli jak zacząć pracować?
U was bywały wypadki, kiedy gromadziła się ogromna ilość spraw, a tracicie czas na puste sprawy. I niby sumienie męczy, a zmusić się skrajnie ciężko. To zjawisko w psychologii nazywa się prokrastynacją. Przestudiujmy jego treść dokładniej.
Mapy myśli – przykłady tego, jak stworzyć mind mapping
Naprowadzać tryb w głowie i w swoim życiu - marzenie każdej współczesnej kobiety. Lecz z naszymi sprawami i troskami na to wiecznie brakuje czasu. Jednak jest sposób, co pozwala rozwiązać ten problem. Imię jemu - karty myśli.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty