Zalety regularnego pływania – jakie korzyści przynosi pływanie w basenie?

jakie korzyści przynosi pływanie w basenie

Jeśli trzeba wymienić sport, który pozytywnie wpływa praktycznie na wszystkie układy organizmu i prawie nie ma przeciwwskazań, oczywiście to pływanie. Efekt ćwiczeń jest taki sam zarówno na lądzie jak i w basenie, ale dzięki wodzie nie odczuwa się tak bardzo obciążenia.

Czy korzystne jest pływanie w basenie?

Uprawianie pływania jest dozwolone nawet ludziom, którzy mają urazy i różne problemy z układem mięśniowo-szkieletowym. Wielu lekarzy przepisuje swoim pacjentom taką rehabilitację. Podczas pływania zaangażowane jest wiele grup mięśniowych, które zbytnio nie są obciążone i nie bolą po treningu.

Korzyści jakie przynosi pływanie w basenie:

  1. Pomaga spalić kalorie, przy czym ilość wydatkowanej energii równa się ilości spalanych kalorii podczas biegu i aerobiku. Pływanie poprawia przemianę materii, co przyczynia się do spalania tłuszczu.
  2. Poprawia sprężystość mięśni. Podczas pływania intensywnie pracują mięśnie rąk, nóg, klatki piersiowej, ramion i pleców. Do tego opór wody jest większy niż powietrza, a to znaczy, że mięśnie pracują jeszcze z większą intensywnością.
  3. Rozważając o tym, dlaczego warto pływać, nie można pominąć jego korzystnego wpływu na układ nerwowy. Przy regularnych treningach można pozbyć się bezsenności, stresu, przemęczenia, itp. Woda pomaga uzyskać energię.
  4. Daje możliwość zmniejszenia ryzyka wystąpienia problemów z układem krążenia. Do tego w znacznym stopniu poprawia krążenie i normalizuje ciśnienie.
  5. Pływanie w basenie jest pożyteczne dla osób, które cierpią na bóle w kolanach, mioklonię (zrywanie mięśniowe), itp.
  6. Ponieważ obciążenie na serce jest małe, poprawia się praca układu oddechowego, co zwiększa dopływ tlenu do komórek.
  7. Pływanie jest korzystne nie tylko dla dorosłych, ale i dzieci. Lekarze zalecają koniecznie uczęszczać na basen dzieciom z porażeniem mózgowym i z problemami neurologicznymi. Kontakt z wodą jest pożyteczny i dla nadpobudliwych dzieci.

Jaki styl pływacki jest najbardziej korzystny?

Brass jest idealnym rozwiązaniem pływania uzdrawiającego, dlatego jest zalecany dla uprawiania osobom początkującym w tym sporcie. Pomaga rozwinąć obręcz barkową, mięśnie rąk i nóg. Przy regularnych treningach można poprawić postawę i pozbyć się nadwagi. Brass jest zalecany kobietom w ciąży, a dla mężczyzn może być korzystny podczas gruczołu krokowego.

Kraulem trzeba pływać, gdy mięśnie są już przygotowane. Ten styl pływacki powoduje duże obciążenie mięśniowe, a także poprawia pracę układu oddechowego oraz układu krążenia.

 
Powiązane artykuły:
Chodzenie z kijkami, czyli sztuka Nordic Walking
W tym artykule opowiemy o chodzeniu z kijkami, który nabiera popularność w naszej szerokości, chociaż przyszła ze Skandynawii, gdzie ma ogromną popularność i jest masowym rodzajem sportu.
Zasady zdrowego stylu życia, czyli porady na to, jak żyć długo i aktywne
Zdrowy sposób życia włącza kilka głównych komponentów, które tylko w kompleksie zdolne polepszyć trwanie i jakość życia. Ten artykuł opowie o zasadach zdrowego stylu życia i ich konieczności.
Znaczenie i zasady dobrej rozgrzewki – z jakich części ciała należy rozpocząć rozgrzewkę?
Po to, żeby trening był bezpieczny, rekomenduje się rozpoczynać go od rozgrzewki. W tym artykule opowiadamy o tym, z których części ciała należy zaczynać rozgrzewkę i które ćwiczenia można wykorzystać.
Przeciwwskazania do nordic walking – prawidłowa technika i zalety chodzenia z kijkami
Nie zważając na ogromną korzyść dla organizmu człowieka skandynawskiego chodu, ten rodzaj sportu ma i niektóre przeciwwskazania, o których pójdzie mowa w tym nowym artykule.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty