Nigdy nie odważyłbyś się wypróbować tych 23 apetycznych arcydzieł, ponieważ ...
Trudno sobie wyobrazić coś bardziej apetycznego niż jedzenie w reklamie: pięknie upieczony kurczak, błyszczące truskawki, spienione piwo i tak dalej. Czy zauważyłeś, że w prawdziwym życiu takiego dania nie spotkasz, a sekret jest – nad potrawami w reklamie czarują styliści żywności. Zdradzimy ci kilka sekretów.
1. Sztuczna para do apetytu
W wielu reklamach można zobaczyć wyśmienite potrawy, z których wydobywa się para. Chyba będziesz zaskoczony, ale w większości przypadków ona nawet nie gorąca. Istnieje kilka sztuczek, oprócz photoshopa, które fotografowie wykorzystują do tworzenia sztucznej pary. Aby jedzenie smacznie "parowało", można kilka razy poddać go działaniu pary z prasowacza. Do małych produktów, na przykład, pieczonych ziemniaków zazwyczaj używane są waciki, które zwilżają się w wodzie, podgrzewają się w kuchence mikrofalowej, a następnie wkładają się do żywności. Podgrzewana wata wydziela parę przez kilka minut, czego zupełnie wystarczy, żeby zrobić kilka ujęć. Niektórzy fotografowie mają specjalne urządzenie, które imitujące parę. Przydaje się w przypadku długiego filmowania.
2. Nieprawdziwa egzotyka
W barach wielowarstwowe koktajle robią się na oczach klienta, a goście szybko szybko się upijają. Zupełnie inna rzesz – fotografowanie reklamy, bo trzeba nakręcić materiał, a przy tym nie stracić reprezentacyjności napojów, czyli nie zmieszać ich. Mało kto wie, że do reklamy alkohol nie jest używany, a robią się koktajle z galaretki.
3. Bardzo szkodliwy sos
Jedną z najbardziej popularnych jest reklama majonezu. Wiele osób wie, że jest to najbardziej szkodliwy sos, ale fotografowie czynią go jeszcze bardziej niebezpiecznym. Majonez w kadrze wygląda reprezentacyjne, bo do niego dodaje się wapno, dzięki któremu staje się on jaśniejszy i lepiej się leje.
4. Olśniewający sztuczny połysk
Jak podkreślić piękno owoców w reklamie? Ich nabłyszczają. Z tym zadaniem pomaga poradzić sobie specjalny spray, który wykorzystywany jest do mebli i innych przedmiotów. Jeśli nie ma takiego specjalnego środka, styliści stosują lakier do włosów.
5. Temperatura nie ma znaczenia
Nawet w temperaturze pokojowej lód zaczyna się topić i traci swój reprezentacyjny wygląd. Co już mówić o fotografowaniu pod oświetleniem urządzeń lub znajdowaniu się lodów w wodzie. Biorąc pod uwagę ten problem, do robienia zdjęć fotografowie nigdy nie używają prawdziwego lodu, ponieważ istnieją specjalne zewnętrznie identyczne kostki z akrylu.
6. Nieprzyjemna dekonspiracja
Wielu miłośników kawy zgodzi się z tym, że na widok napoju w reklamie, który wydziela aromatyczną parę, chce się samemu pójść i zaparzyć sobie filiżankę kawy. Właściwie napój w kadrze nie ma nic wspólnego z prawdziwą kawą. Aby na powierzchni nie powstawały tłuste plamy, do filiżanki wlewa się podbarwiony olej roślinny. Aktorzy też nie mogą cały dzień pić kawy, więc im leją colę bez gazu. Jeśli chodzi o parę, to w większości przypadków ona domalowuje się w photoshopie.
7. Takiego syropu nikt nie odważy się spróbować
Aby zrobić piękne i apetyczne naleśniki, do dekoracji używane są owoce i, oczywiście, syrop. Naturalny produkt szybko cieknie i wchłania się, więc czasu na piękne zdjęcia zazwyczaj nie pozostaje. Wyjście było znalezione nieoczekiwanie. Więc wewnętrzne podobieństwo i niezbędne właściwości zostały zauważone (wyobraż sobie!) u oleju silnikowego. Styliści żywności wykorzystują jeszcze jedną sztuczkę: naleśniki obficie pokrywają sprayem do butów, by syrop się nie wchłaniał.
8. Od razu chce się ugasić pragnienie
W reklamie napoje zawsze wyglądają na schłodzone, o czym świadczą piękne kropelki na kieliszku. Zrobić go niełatwo, a teraz poznasz główny sekret. Po pierwsze trzeba stosować ciepły napój, choć jak to dziwnie wygląda. Po drugie, kieliszek najpierw smaruje się kremem matującym, a następnie spryskuje się produktem składającym się z 80% gliceryny i 20% wody.
9. Szron
Do fotografowania różnych napojów, na przykład, wódki, butelka w reklamie jest często pokazywana z pięknym szronem. Oczywiste jest, że taki szron nie utrzymuje się długo, więc robi się sztuczny za pomocą lakieru do włosów i soli.
10. Farbowane kotlety do hamburgerów
Według statystyk, wielu ludzie chodzi w lokale fast-food, aby spróbować pysznego burgera, który widzieli w reklamie w telewizji czy na ulotkach. Jako przykład można przytoczyć najpopularniejszy Mcdonald's. Czy widziałeś ich niesamowite reklamy i porównywałeś je do prawdziwego jedzenia? Praca stylistów jest ogromna, na przykład, do udanego zdjęcia używane są surowe kotlety, które smażą się kilka sekund, aby pozostały duże i soczyste. Aby dodać prawdopodobieństwa, do koloru używany jest krem do butów. Piękne paski z grilla lub rysują, lub robią je rozgrzanymi rożnami. Mało u kogo taki burger wywoła apetyt.
11. Obowiązkowe ręczne lepienie
Aby zrobić piękną reklamę pierogów, trzeba się pomęczyć. Oczywiście, że formowane są pierogi ręcznie, biorąc pod uwagę szereg cech. W przygotowaniu nie jest używane mięso, ponieważ ono będzie widoczne przez ciasto i stworzy brzydkie plamy. Do reklamy pierogi przygotowują się z ciasta i soli, dzięki czemu kolor jest tak piękny.
12. Dwupoziomowa zupa
Nietrudno zauważyć, nalewając zupę do talerzu, że wszystkie składniki "toną" i znajdują się na dnie naczynia. W reklamie jest to niedopuszczalne, więc używane jest niezwykłe podłoże. Najpierw na dnie tworzy się warstwa przezroczystego żelu, a następnie wlewa się bulion lub podbarwiona woda, i uzyskuje się piękną kompozycja z warzyw i innych składników zupy.
13. Nietypowe metody zachowania świeżości
Zdjęcia owoców morza zawsze pięknie wyglądają, ale mają duży mankament – szybko wysychają, i z tą wadą trzeba walczyć. Krewetki i inne owoce morza zachowują świeżość przy pomocy mieszanki ze zwykłej wody i gliceryny. Oto cały sekret.
14. To nie Krzywa Wieża w Pizie
Czasami patrzysz na piętrowe kanapki w reklamie i myślisz, jak się utrzymują? Taka wieżyczka potrzebuje wsparcia, które zazwyczaj znajduje się z tyłu i wspiera kompozycję takiej kanapki. Do tworzenia konstrukcji stosowane są różne elementy: taśma klejąca, karton, wykałaczki i tak dalej.
15. Wieczne pęcherzyki
Pęcherzyki dwutlenku węgla, które widzimy w lemoniadzie i innych podobnych napojach, bardzo szybko znikają. Jest sztuczka, która pozwala ponownie je odzyskać: do napoju dodawany jest leki zobojętniający środek, który prowokuje reakcję chemiczną neutralizacji.
16. Chiński makaron w reklamie
Kuchnia chińska staje się bardzo popularna, a reklama krajowych makaronów wyświetlana jest wszędzie. Wszyscy wiedzą, że przygotowuje się bardzo szybko, ale pod działaniem powietrza szybko wysycha i traci swój reprezentacyjny wygląd. Aby zapobiec problemowi, fotografowie do chińskiej zupki podlewają syrop glukozy.
17. Czy próbowałeś lody ziemniaczane?
Podobnie jak lód, lody pod światłem urządzeń oświetleniowych podczas fotografowania szybko zaczynają się topić, a więc tracą swój kształt i atrakcyjny wygląd. Oczywiście, piękne zdjęcia zrobić się nie uda, i tutaj na pomoc niespodziewanie przychodzi puree z ziemniaków. Byłeś zaskoczony, prawda? W razie potrzeby je malują i nadają pożądany kształt. Poza tym, zamiast zwykłych lodów może być wykorzystana mieszanka mąki i waniliowego kremu.
18. Zewnętrzne podobieństwo jest decydujące
Ulubionym śniadaniem ogromnej ilości ludzi są płatki z mlekiem, ale ten produkt szybko mięknie i opada na dno naczynia. Teraz będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się, jak fotografowie radzą sobie z tym problemem: zamiast mleka używają... kleju PVA.
19. Nieoczekiwane nadzienie do ciast
Aby ciasta wyglądały atrakcyjnie, a placki nie zmiękły od kremu, ich po prostu nie używają. Tylko wyobraź sobie, piękne reklamowe desery nadziewają tekturą i przetykają wykałaczkami. Nawiasem mówiąc, te same sztuczki są używane do reklamy kanapek i hamburgerów, pamiętasz?
20. Niespodziewany zamiennik
Bita śmietana jest produktem, który szybko traci swój zewnętrzny wygląd towarowy. Jeśli trzeba zrobić reklamę deserów, to jej w ogóle nie używają, zastępując (nie uwierzysz!) kremem do golenia, który doskonale trzyma kształt.
21. Apetyczny kurczak – mniam-mniam
Złocista skórka, soczyste mięso – jak to apetycznie wygląda! Zwłaszcza, gdy oglądasz reklamę. W prawdziwym życiu jest inaczej: skórka podpala się, mięso zmniejsza się w objętości i danie okazuje się nie tak apetyczne. Fotografowie w arsenale mają swoje sztuczki, jak zrobić doskonałego kurczaka. Po pierwsze, drób nie gotują, a po prostu smażą skórkę za pomocą suszarki budowlanej. W rezultacie mięso nie przygotowuje się, a skóra wygląda apetycznie. Po drugie, kurczak jest podbarwiony, na przykład za pomocą płynnego dymu. Po trzecie, aby kurczak pozostał duży, do niego za pomocą strzykawki wprowadza się puree z ziemniaków.
22. Nieprawdziwy pienisty napój
Wielu ludzi dziwi się, dlaczego pianka na piwie szybko opada lub w ogóle jej nie ma, a w reklamie – na odwrót. Oto prosty sekret: do piwa dodawane jest (nie do wiary!) mydło w płynie. Po wymieszaniu powstaje stabilna piana, która wygląda naturalnie i trzyma się przez długi czas. Ta sztuczka używana jest też podczas fotografowania mleka, kawy i innych napojów.
23. Co wspólnego mają sosy i świece?
Aby w reklamie sosy wyglądały atrakcyjnie, często wykorzystuje się barwik. Najpierw rozcieńcza się alkoholem, a następnie dodaje się do sosów. Aby nadać sosowi gęstości, styliści używają stopionego wosku.