Organizacja czasu pracy – jak efektywnie pracować cały dzień?

organizacja czasu pracy

Dość często właśnie od organizacji czasu pracy zależy wydajność twojej pracy. Jeśli nic nie zdążasz, być może problem nie w tym, że powoli pracujesz, a w tym, że nieprawidłowo rozstawiasz priorytety.

Zasady organizacji czasu pracy

Przede wszystkim prawidłowa organizacja czasu polega na umiejętności wyróżnić pilne sprawy od niepilnych i ważne od nieważnych. Właśnie wychodząc z tych czterech kryteriów należy budować dzień pracujący. Optymalny wariant – taki:

  1. W pierwszej kolejności należy wykonać wszystkie pilne i ważne sprawy, to co nie będzie czekać.
  2. Do drugiej kolei postaw wszystkie sprawy, które są pilne, lecz nie ważne. Nawet nie patrząc na to, że w hierarchii ważności one są na niskiej pozycji, jeśli odniosłaś ich do kategorii pilnych, to trzeba zakończyć z nimi tak szybko, jak to możliwe.
  3. Na trzecim miejscu – ważne, lecz nie pilne sprawy. Nie trzeba ich zostawiać na sam koniec dnia, ponieważ o tej porze z reguły uwaga już jest osłabiona i możesz popełnić błąd.
  4. Na ostatnim, czwartym miejscu – nie ważne i nie pilne sprawy. Zazwyczaj do nich odnosi się różnego rodzaju stosowana praca: rozebrać papiery, rozłożyć teki i tak dalej. Ich można robić w końcu dnia pracy, kiedy energii na pracę już nie zostaje.

Nawiasem mówiąc organizacja osobistego czasu całkiem może budować się na tych samych zasadach – tak będziesz zawsze zdążać wszystko, co jest pilne i nie grzęznąć na drobiazgach.

Organizacja przestrzeni

Organizacja czasu i przestrzeni – ważny czynnik efektywnej pracy. Przed tym, jak zacząć dzień pracy, zabezpiecz sobie wolną przestrzeń i dostępność wszystkich niezbędnych ci do pracy dokumentów i przedmiotów kancelarii. Zaoszczędzisz na czasie, jeśli nie będziesz tracić go na poszukiwania potrzebnych przedmiotów w ciągu dnia. Znacznie lepiej udzielić tym pytaniom 5 minut na początku dnia.

 
Powiązane artykuły:
Planowanie dnia – co, kiedy najlepiej robić?
Dla nikogo nie jest tajemnicą, że żyjąc według rozkładu człowiek zdąża więcej, aniżeli chaotycznie wykonując pierwsze sprawy, co trafiło się. W tej sprawie pomaga zawczasu stworzony plan dnia. Jak poprawnie jego planować? O tym czytajcie dalej.
Mapy myśli – przykłady tego, jak stworzyć mind mapping
Naprowadzać tryb w głowie i w swoim życiu - marzenie każdej współczesnej kobiety. Lecz z naszymi sprawami i troskami na to wiecznie brakuje czasu. Jednak jest sposób, co pozwala rozwiązać ten problem. Imię jemu - karty myśli.
Jak walczyć z prokrastynacją, czyli jak zacząć pracować?
U was bywały wypadki, kiedy gromadziła się ogromna ilość spraw, a tracicie czas na puste sprawy. I niby sumienie męczy, a zmusić się skrajnie ciężko. To zjawisko w psychologii nazywa się prokrastynacją. Przestudiujmy jego treść dokładniej.
Jak zmusić siebie coś robić?
Nie zawsze jest humor i pragnienie zająć się czymś pożytecznym. I to, jak walczyć z lenistwem i niechceniem robić to co należy, pożytecznie znać każdemu. Przecież dość często po prostu poprawnie podejść do organizacji spraw.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty