Profilaktyka grypy i przeziębienia – 18 pożytecznych nawyków

Na wypracowanie korzystnych nawyków nigdy nie jest za późno! W oczekiwaniu na jesienne deszcze i zimno przygotowaliśmy porady, które pomogą maksymalnie uchronić przed szkodliwym działaniem chorobotwórczych bakterii i infekcji wirusowych.

Czas urlopów skończył się i nadszedł czas, aby pomyśleć o skutecznej profilaktyce przeziębień i grypy. Dobrze, jeśli twoja rodzina spędziła wakacje z maksymalną korzyścią dla organizmu, spożywała produkty sezonowe, dużo czasu spędzała na świeżym powietrzu — pierwsze przeziębienia ominą ją. Ale nawet uzyskaną po lecie odporność trzeba utrzymać i przedłużyć! Zapraszamy do zapoznania się z pożytecznymi nawykami, które pomogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby wirusowe.

1. Zrób sobie szczepionkę

lekarz

Pierwszym i najbardziej skutecznym sposobem na walkę z grypą i infekcjami wirusowymi jest szczepionka. Gdy sprawdzisz dokumenty, upewnisz się w jakości szczepionki i przejdziesz badania lekarskie, śmiało można robić szczepionkę. Szczególnie lekarze zalecają przeprowadzenie szczepień ochronnych wszystkim, którzy pracują z ludźmi, i dzieciom, którzy uczęszczają do szkoły.

2. Należy skonsultować się z lekarzem

konsultacja

Wielu z nas stara się siebie i swoich bliskich zabezpieczyć przed potencjalnymi infekcjami wirusowymi. Trudno wszystko przewidzieć, ale konsultacja z doświadczonym terapeutą i pediatrą nie zaszkodzi na pewno! Lekarz zaproponuje kompleksy witamin i poleci środki przeciwwirusowe dla każdego członka rodziny. Jesteśmy pewni, że nasze rady w dużym stopniu będą zgodne z jego zaleceniami.

3. Przestrzegaj higieny

mycie

Taki banalny nawyk, jak regularne mycie rąk, pomoże uniknąć wielu problemów. Dodatkową ochroną będzie przecieranie na wilgotno, wietrzenie mieszkania i miejsca pracy, użycie indywidualnych naczyń, które uratują przed niewidzialną inwazją wirusów chorobotwórczych.

4. Odkaź powierzchnie publiczne

sprzątanie

W pracy nie można zapewnić pełnej ochrony przed wirusami. Jeśli istnieje możliwość dodatkowego zdezynfekowania miejsca pracy, użyj specjalnego środka i wytrzyj klawiaturę, telefon i biurko. Taki drobny zabieg pomoże Ci pozbyć się nadmiaru brudu w miejscach publicznych.

Kiedy bierzesz w sklepie wózek do produktów, można wytrzeć go wilgotną szmatką. Uwierz, że zbędnym ten zabieg nie będzie!

5. Trzymaj ręce z dala od twarzy

stres

Bezwiednie często zapominamy i dotykamy rękami twarzy. Kontrolować ten gest trudno, więc zawsze musisz mieć czyste ręce. Po kontakcie z potencjalnie zanieczyszczonymi powierzchniami, przypadkowy kontakt z błonami śluzowymi nosa, oczu i ust, wielokrotnie zwiększa ryzyko zakażenia chorobami wirusowymi.

6. Ogranicz kontakty z potencjalnie chorymi ludźmi

choroba

Ludziom, którzy w pracy stale komunikują się i biorą dział w imprezach masowych, ten wariant wydaje się nierealny. Jeśli istnieje możliwość rezygnacji, przeniesienia spotkania lub rozwiązania pytania za pomocą Skype lub Messengera, to śmiało skorzystaj z tej opcji i nie ryzykuj swojego zdrowia. Jeśli nie udaje się uniknąć kontaktu, a wirus powala z nóg najbardziej trwałych kolegów, to skorzystaj z maseczki ochronnej higienicznej na twarz i nie zapomnij o środkach dezynfekcyjnych.

7. Obejrzyj mecz w domu, a nie w pracy

chora

Nie przeprowadzaj eksperymentów nad sobą i swoimi kolegami, kiedy jesteś chory. Twojego wyczynu nikt nie doceni! Przeciążając osłabiony organizm, człowiek trudniej znosi chorobę i dłużej zdrowieje. Zrób sobie przerwę i pozbądź się niebezpiecznych objawów, takich jak gorączka i osłabienie. Dopiero potem można myśleć o podboju kolejnych stopni kariery!

8. Zakrywaj usta i nos

cchoroby

Jeśli nie jesteś w stanie uchronić się przed wirusem i stałym się źródłem choroby, ale "świat trzeba ratować" i bez twojego udziału "wszystko się wali", to weź opaskę, zasłaniaj nos i usta podczas kichania i kaszlu. Oszczędź swoich bliskich i kolegów, uchroń ich przed rozprzestrzenianiem się zakażenia.

9. Nie dziel się jedzeniem i napojami

kawa

Niezależnie od sezonu, dzielenie się wodą w butelce lub podawanie herbaty w swojej filiżance jest najgorszym pomysłem! Wypicie jedynego łyku przez chorego człowieka znacznie zwiększy szansę złapania wirusa.

10. Należy przyjmować probiotyki podczas leczenia i dla profilaktyki

herbata

Można różnie odnosić się do skuteczności probiotyków, ale fakt pozostaje faktem, że mikroflora jelit potrzebuje pomocy podczas choroby. Pożyteczne bakterie przyspieszają proces leczenia i łagodzą objawy przeziębienia.

11. Uzupełnij menu i wprowadź produkty z cynku i kwasów omega-3

jedzenie

Prawidłowe odżywianie to idealna opcja dla każdego, kto dba o swoje zdrowie. Jesienią można wzmocnić odporność za pomocą pokarmów bogatych w cynk. Włącz do diety orzechy nerkowca i pestki dyni, a także potrawy ze szpinaka, wołowiny, kurczaka i jagnięciny.

Lekarze nie ominęły także korzyści z produktów z zawartością kwasów tłuszczowych omega-3 i lipidów. To zmniejszy objawy grypy.

12. Dodaj do diety czosnek

czosnek

Specyficzny zapach czosnku jest w stanie odstraszyć nie tylko wampirów, ale także wirusy. Związki fitochemiczne mają działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Kilka ząbków domowego czosnku pomoże wypełnić organizm odpowiednią ilością użytecznych substancji.

13. Zrezygnuj z alkoholu i papierosów

wino

Alkohol i papierosy zawsze były na liście najbardziej niebezpiecznych i szkodliwych nawyków. Rezygnując z nich nie tylko zwiększysz odporność, ale także znacznie przedłużysz swoje życie. Narażenie na dym tytoniowy tłumi reakcje antywirusowe i przeciwbakteryjne organizmu. E-papierosy lub palenie fajki nie rozwiążą problemu. Aktywnie wciągając dym, palacz podrażnia drogi oddechowe i wdycha chorobotwórcze wirusy znajdujące się w pomieszczeniu.

14. Przyjmuj echinaceę

napój

Dobrze, jeśli możesz kupić kompleksowy zestaw witamin, a jeśli nie? Wtedy przydadzą się biologiczne dodatki i nalewki. Jesienią szczególnie popularna jest echinacea, zawierająca witaminę B4 i przyspieszająca regenerację uszkodzonych przed wirusy komórek i tkanek.

15. Odpoczywaj i zwróć uwagę na jakość snu

sen

Może to brzmi dziwnie, ale odporność zależy od ilości i jakości snu! Dorosły człowiek powinien spać nie mniej niż 6 godzin, robić przerwy na odpoczynek w czasie pracy i nauki. Pozbawienie siebie snu powoduje stres i obniżenie wydajności pracy mózgu.

16. Częściej przebywaj na świeżym powietrzu

spacer

Jesienią nie tak wiele jest podobnych słonecznych dni, nadających się do spacerów, dlatego koniecznie zarezerwuj czas i dbaj o zażywanie kąpieli słonecznych. Promienie ultrafioletowe sprzyjają wytwarzaniu witaminy D i zmniejszają o 50% ryzyko wystąpienia infekcji dróg oddechowych.

17. Wyeliminuj wpływ stresu

kąpiel

Nie sposób pozbyć się rozdrażnienia i stresu, ale można zacząć uprawianie jogi i kupić zestaw aromatycznych dodatków do kąpieli. Po co takie zamieszanie właśnie teraz? Wszystko jest proste: stres mocno obniża odporność i od ciebie zależy doprowadzenie swojego stanu emocjonalnego do normy! Niezależnie od wybranej opcji najważniejsze, aby zabezpieczał dobry wynik i sprawiał radość.

18. Zacznij regularne ćwiczenia

trening

To trudne, wymaga siły woli i poważnej motywacji. Zdaniem naukowców wystarczy 21 dni i organizm przyzwyczai się do regularnych ćwiczeń. Uprawianie sportu nie tylko doprowadzi ciało do dobrej kondycji, poprawi wydolność płuc i oskrzeli, ale także wzmocni odporność. Przy okazji, sportowcy rzadziej chorują na choroby układu oddechowego!

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty