Rozumienie filozofii jogi
Większość ludzi odbiera jogę jako uprawianie fitnessu, sposób na odchudzanie się, rozwój giętkości, uzdrowienie. W takim stosunku do jogi nie ma nic złego, ale również należy rozumieć, że ogarniasz ją jedynie powierzchownie. Właśnie od rozwoju giętkości i siły mięśni, powinno rozpoczynać się rozumienie filozofii jogi.Jednak około 40 milionów ludzi, którzy uprawiają jogę, nie potrafili osiągnąć „prawdziwego poznania”.
Mentalność i oddychanieJeśli mówić anatomicznie, to następnym poziomem poznania jogi jest mentalność, oddychanie, zmiana trybu życia-to ciało i krew jogi. Polepszamy stan fizyczny,uczymy się odczuwać własne ciało. Podczas takich zmian obowiązkowo zmienia się wyobrażenie o moralności, stylu komunikowania z ludźmi, odpowiedzialności.
Trzon jogiJednak indyjska filozofia jogi sięga jeszcze głębiej, jak to się mówi „sięga duszy”. Jej trzon – głębokie przekształcenie osobistości poprzez uświadomienie natury boskiej, transcendentności natury ludzkiej.
Jednak,aby poznać ową głęboką filozofię jogi należy dokładnie poznać historię Starożytnych Indii.
Termin „joga” tłumaczy się jako „dyscyplina duchowa”. W hinduizmie joga – to jako mistycyzm dla chrześcijanin lub kabała w hinduizmie. W Indiach uważane jest, że świat łącząc wszystkie swoje krańce, tworzy „Brachman” - przejaw transcendentności. Nasza realność, nasz świat – to jedynie jedna z widocznych stron świata.
W Radża joga to związek człowieka i natury. To „ja” i „kosmos” -dwie przeciwległe sobie przyczyny ,pierwotne realności. W zasadzie można uważać, że joga jest drogą duszy, która z powrotem powraca do swojej natury. Eliminując alienację człowieka, joga daje możliwość powrócić do swojej prawdziwej wszechogarniającej natury, która nie zna krańców ciała i miejscowości.