TOP 17 najbardziej pożytecznych tandemów żywnościowych

Każdy produkt spożywczy ma swoje przydatne właściwości, ale aby jeszcze bardziej pożytecznie wykorzystać jego właściwości, trzeba dobrać odpowiednią parę.

Naukowcy znaleźli kilka produktów, które wzmacniają wzajemne zalety i zapewniają doskonałą kombinację smakową.

Czy wiesz, że pomidor będzie bardziej pożyteczny, jeśli go jeść w połączeniu z oliwą z oliwek? Są to produkty, które lepiej działają, mając "partnera". W rezultacie, znając takie pary, będzieśz czerpać nie tylko przyjemność z jedzenia, ale zyskasz również ogromne korzyści dla organizmu. Wśród najlepszych połączeń należy wyróżnić najbardziej wartościowe wariacje.

1. Pomidory i oliwa z oliwek

tomaty

Tandem, który jest szczególnie popularny w kuchni włoskiej. Jednym z najzdrowszych olejów jest oliwa z oliwek, bogata w tłuszcze roślinne, ważna dla serca i utrzymania poziomu "zdrowego" cholesterolu. Aby zwiększyć korzyści z oliwy z oliwek jako partner zaleca się spożywanie pomidorów. Warto zauważyć, że oliwa z oliwek wzmacnia działanie antyoksydacyjne likopenu, który jest w pomidorach. Doskonałe danie, w których występują oba produkty – to sałatka "Caprese".

2. Awokado i szpinak

awokado

W składzie szpinaku są takie ważne dla organizmu substancje, jak luteina i witamina A. Ich przyswajaniu przez organizm sprzyjają tłuszcze roślinne, które w dużej ilości mieści awokado. Wielką zaletą jest to, że taki tandem ma pozytywny wpływ na pracę układu pokarmowego. Można przygotować sałatkę lub po prostu wymieszać składniki w blenderze, aby zrobić koktajl.

3. Kurkuma i pieprz czarny

pieprz

Popularna indyjska przyprawa kurkuma jest bardzo pożyteczna, ponieważ zawiera silny przeciwutleniacz, ale przy tym szybko się wchłania i organizm nie ma czasu, aby uzyskać niezbędne korzyści. Aby spowolnić proces i zwiększyć biodostępność kurkumy, zaleca się połączenie jej z czarnym pieprzem, w którym znajduje się piperyna. Używaj tych przypraw razem do przygotowania różnych potraw.

4. Produkty pełnoziarniste i czosnek (cebula)

czosnek

Lubisz pampuszki z czosnkiem, więc dowiedz się, że to danie nie tylko smaczne, ale również bardzo pożyteczne, lecz ciasta należy piec z mąki pełnoziarnistej. Taka mąka zawiera przydatne cynk i żelazo, ale substancje te przechodzą transformację chemiczną w organizmie, a wszystko ze względu na zawartość minerałów. Rozwiązać ten niedobór można za pomocą produktów, które są bogate w siarkę, a ona jest w cebuli i czosnku.

5. Brokuły i pomidory

brokuły

Lekarze stale prowadzą badania, aby znaleźć środek, który pomoże zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Jeden eksperyment opierał się na doborze diety: chore szczury podzielono na trzy grupy i karmiono ich pomidorami, brokułami i obydwoma produktami od razu. W rezultacie wyniki wykazały, że połączenie brokułów i pomidorów przyczyniło się do zmniejszenia guza na 52%.

6. Mięso i rozmaryn

mięso

Smażenie jest uważane za najbardziej szkodliwy sposób obróbki cieplnej, ale trudno odmówić sobie przyjemności cieszenia się soczystym i aromatycznym stekiem. W tym przypadku jest pomocna wskazówka – podczas smażenia mięsa połóż na patelnię gałązkę rozmarynu, co pomoże zapobiec tworzeniu się rakotwórczych substancji. Oprócz tego, aromatyczna przyprawa pomoże poprawić i urozmaicić smak mięsa.

7. Papryka słodka i czarna fasola

sałatka

W składzie fasoli jest dużo żelaza pochodzenia roślinnego, ale przy tym organizm przyswaja tylko 2-20%. Eksperymenty wykazały, że jeśli połączyć w jednym daniu czarną fasolą i czerwoną paprykę, w której jest dużo kwasu askorbinowego, to można zwiększyć przyswajalność żelaza, tylko wyobraź sobie, sześć razy. Przygotuj smaczne, obfite i zdrowe sałatki. Podobny efekt można uzyskać, łącząc wątróbkę, która jest bogata w żelazo, i pomidory.

8. Owsianka i sok pomarańczowy

kasza

Za najbardziej przydatne śniadanie uznana jest owsianka, ale aby uzyskać jeszcze więcej korzyści z niej, należy połączyć ją ze świeżo wyciśniętym, a nie kupowanym sokiem pomarańczowym. Takie połączenie jest doskonałym sposobem na oczyszczenie organizmu z toksyn, a wszystko dzięki obecności dużej ilości fenoli.

9. Zielona herbata i czarny pieprz

herbata

Mało kto próbował taki napój, ponieważ to połączenie jest dość nietypowe, korzyści z niego są ogromne. W składzie herbaty jest silny przeciwutleniacz, który w pełni ujawnia swoje właściwości przeciwnowotworowe, współpracując z piperyną, a ona jest w czarnym pieprzu. Picie takiej herbaty nie jest konieczne, ponieważ można jej używać jako marynaty, dodając dodatkowo imbir i czosnek.

10. Czerwona ryba i kapusta włoska

ryba

Badania naukowców wykazały, że na lepsze przyswajanie wapnia potrzebny jest witamin D, który ułatwia wchłanianie wapnia w przewodzie pokarmowym i normalizuje jego poziom we krwi. W tym celu należy przygotować sałatkę z kapusty i łososia. To świetna opcja na pożyteczną kolację.

11. Warzywa i jogurt

jogurt

Chcesz nasycić organizm witaminami i minerałami, wtedy zaleca się jeść warzywa same i razem z sosem jogurtowym. Ważne jest, aby wybrać naturalny produkt fermentacji mlecznych bez dodatków i barwników. To połączenie pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego i jest źródłem wapnia, który lepiej przyswaja się dzięki błonnikowi, który jest w warzywach.

12. Jarmuż i migdały

kapusta

W składzie tego warzywa są dużo pożytecznych witamin K i E, które są ważne dla układu odpornościowego, prawidłowego funkcjonowania serca, oprócz tego wykorzystują się w profilaktyce zachorowania na raka. Wymienione witaminy są rozpuszczalne w tłuszczach, w związku z tym potrzebują pary, na przykład, dobry tandem może się udać z migdałami, które są bogate w jednonienasycone tłuszcze. Na podstawie kapusty i migdałów można zrobić pyszne sałatki.

13. Cytryna i pietruszka

cytryna

W składzie świeżej pietruszki jest żelazo, które szybciej i lepiej przyswaja się przez organizm pod wpływem kwasu askorbinowego, a jego w dużych ilościach zawierają cytryny. Z tych dwóch składników można przygotować zdrowe koktajle.

14. Czarna czekolada i jabłko

czekolada

Chcesz gotować pyszne i zdrowe desery, wtedy połącz nieobrane jabłka z czerwoną skórką i czekoladę. To jest poczęstunek szczególnie przydatny dla osób, które mają problemy z układem sercowo naczyniowym. W czerwonej skórce jabłek są flawonoid i kwercetyna, które mają właściwości przeciwzapalne, a oto w czarnej czekoladzie jest kakao bogate w katechiny – antyoksydanty redukujące ryzyko rozwoju arteriosklerozy. Taka para pomoże poradzić sobie z istniejącymi zakrzepami.

15. Brukselka i wieprzowina

danie

Wieprzowina nie jest produktem, który warto jeść codziennie, ponieważ w jej składzie jest dużo tłuszczu. Lecz mięso to zawiera wiele pożytecznego selenu, który zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych. W celu zwiększenia skuteczności selenu, należy gotować wieprzowinę razem z brukselką, bogatą w składniki organiczne.

16. Łosoś i czosnek

rybka

Jeśli chcesz przygotować smaczną i aromatyczną rybę, dodaj do niej czosnek. Zgodnie z wynikami eksperymentów to danie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca i naczyń krwionośnych. W grupach, gdzie ludzie spożywali 900 mg czosnku i 12 g tranu, zaobserwowano obniżenie poziomu złego cholesterolu.

17. Zielona herbata i cytryna

herbatka

Często pijemy taki napój tylko podczas przeziębienia, ale lepiej robić to regularnie. Połączenie zielonej herbaty i cytryny jest dobrym środkiem do uzyskania energii, długowieczności i wzmocnienia odporności.

 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty