Trenażer bieżnia - rodzaje bieżni

trenażer bieżnia

Wśród różnorodnych dyscyplin sportowych, bieganie wyróżnia się swoją prostotą, skutecznością i uniwersalnością. Uprawiać go może praktycznie każdy chętny, jeśli nie ma żadnych zastrzeżeń lekarskich.

Główne zadanie biegania - zwiększyć wytrwałość, polepszyć pracę układu sercowo-naczyniowego, wzmocnić mięśnie nóg, polepszyć nastrój.

Do uprawiania biegania, nie jest konieczne szukanie wygodnej dróżki do biegania na ulicy. Dzięki bieżni, można odczuć wszystkie zalety biegania, nie wychodząc z przytulnego domu.

Trenażery domowe mają mnóstwo zalet:

  • zawsze znajdują się w zasięgu ręki;
  • możesz ćwiczyć w dowolnym czasie;
  • ćwiczenia nie zależą od pogody;
  • trenażery mają mnóstwo ustawień, dzięki którym można polepszyć jakość treningów.

Rodzaje trenażerów bieżni do domu

Istnieje ogromna ilość trenażerów bieżni. Przede wszystkim, podzielić je można na mechaniczne i elektryczne.

Mechaniczne bieżnie są prostsze i tańsze. Główny mechanizm zaczyna pracować, dzięki pracy samego biegacza za pomocą nóg. Na takim urządzeniu, człowiek biegnie w miarę swoich sił i wytrwałości. Zazwyczaj, bieżnie te posiadają display, na którym widać czas biegania, szybkość, długość (kilometry) i ilość spalonych kalorii. Bardziej współczesny jest trenażer-elektryczna bieżnia. Główny mechanizm bieżni pracuje dzięki elektryczności. Bieżnia ta zmusza człowieka do biegania.

Na elektrycznych bieżniach można z góry ustalić szybkość biegania, dzięki czemu obciążenie będzie urozmaicone. Oprócz tego, wiele bieżni elektrycznych, może zmieniać kąt nachylenia, imitując bieganie po nachylonej powierzchni. Na trenażerach sportowych, bieżnia posiada system amortyzacji, więc bieganie jest bardziej komfortowe i zmniejsza się obciążenie stawów.

Co wybrać - bieżnię lub trenażer eliptyczny?

Trenażer eliptyczny należy do grupy trenażerów do biegania. Jest połączeniem trenażer bieżnia czy eliptyczny trenażersteppera i bieżni. Trenażer eliptyczny, daje możliwość wykonywania równomiernych, poślizgowych ruchów. Z tego więc powodu ten rodzaj trenażera, maksymalnie odpowiada następującym grupom osób:

  • tym, którzy chcą schudnąć;
  • seniorom;
  • ludziom z nadwagą;
  • ludziom, którzy mają chore stawy;
  • ludziom, które mają słabe zdrowie.

Aby wybrać trenażer do domu, należy poćwiczyć na każdym z nich. Będziesz miał taką możliwość na siłowni. Doceniwszy wygodę i skuteczność każdego z trenażerów, można zamówić najbardziej odpowiadający do wykonywania ćwiczeń w warunkach domowych.

 
Powiązane artykuły:
Przykładowy zestaw ćwiczeń porannej gimnastyki
Na dziś mało kto gotowy jest poświęcić swój poranny sen dlatego,żeby zrobić wczesną gimnastykę. Jesteście całkiem niemądre – ponieważ właśnie gimnastyka podaruje wam niebywałą rześkość i mocne zdrowie na cały dzień.
Hiperekstenzja domowym sposobem – jak poprawnie  wykonywać ćwiczenia?
Hiperekstenzja – pożyteczne ćwiczenia dla pleców i nóg nawet dla tych, kto ma problemy z grzbietem. Właśnie przy wykonaniu tego ćwiczenia wzmacniają się mięśnie pleców. Omówimy jak wykonać poprawnie w domowych warunkach.
Ćwiczymy robienie przerzutów – czyli jak nauczyć się robić salto?
Kto nie marzy umieć robić salto? Lecz wielu stopuje lęk. Oni myślą, że u nich nic nie wyjdzie. O tym, jak je poprawnie przeprowadzać i o tym jak uniknąć urazów opowiada się w tym artykule.
Wzmacniamy mięśnie i uczymy się utrzymywać równowagę – jak nauczyć się chodzić na rękach?
Nauczyć się chodzić na rękach marzy wiele osób. To nie tylko zabawne, ale i bardzo pożyteczne, ponieważ rozwija koordynację i mięśnie rąk. W tym artykule dokładnie jest opisana instrukcja nauczania chodzenia na rękach i techniki balansowania.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty