Uprawianie jogi w domowych warunkach

uprawianie jogi w domowych warunkach

Obejrzałeś mnóstwo filmów video o różnych asanach jogi, przeczytałeś dużo książek o filozofii i technice, jednak dotychczas nie spróbowałeś, co to jest joga. Twoje zbawienie – uprawiane jogi w domu, po pierwsze - najbardziej dostępny wariant, a po drugie – po prostu nie do wykonania. Gdy postanowiłeś uprawiać jogę w domu, napotykasz na różnorodne trudności w postaci ciągle zwiększającej się liczby spraw codziennych. W końcu plan uprawiania jogi w domu, pozostaje nierealizowany.

Jeśli natomiast zapomnisz o problemach codziennych, zachowaj w głowie kilka zasad ćwiczeń jogi w domu:

  1. Ćwicz nie 2-3 razy tygodniowo, a codziennie.
  2. Trening powinien nie być długi, ale codzienny.
  3. Musisz przyzwyczaić własne ciało do ćwiczeń, więc ono będzie wymagać od ciebie wykonania planu.
  4. Rozpoczynaj od wykonania prostych asan, a nie od razu od przekręconych.
  5. Odbieraj jogę jako prezent, który darujesz swojemu ciału.
Ćwiczenia

Proponujemy wykonanie ćwiczeń hathajogi w domu:

  1. Siadamy w wygodnym położeniu, aby ciężar ciała był na kościach pośladkowych. Pośladki wyciągamy, duży palec i wskazujący łączymy, nadgarstki opuszczamy na kolana. Kręcimy barkami, ciągniemy się do góry, wdychamy, wydychamy – zamykamy oczy. Relaksujemy się i przygotowujemy się do ćwiczeń.
  2. Otwieramy oczy. Wykonujemy rozgrzewkę stawów. Kręcimy głową, wdychamy-głowę kierujemy do tyłu, wydychamy - głowa do przodu. Kręcimy głową przez 4 razy w jedną i drugą stronę.
  3. Ręce złączone jak do modlitwy, wyciągamy je do góry. Barki opuszczamy do dołu, ciągniemy się do góry, na przemian, prawą i lewą ręką.
  4. Ręce składamy za plecami jak do modlitwy, wyciągamy je do góry. Wydychając, nachylamy się, ręce wyciągamy do góry.
  5. Rozprostowujemy plecy, ręce krzyżujemy i wyciągamy przed siebie, nadgarstki składamy jak do modlitwy, wydychając - wykręcamy ręce, wdychając – z powrotem. Wykonujemy owe ćwiczenie 7 razy, następnie zmieniamy rękę i powtarzamy to samo.
  6. Wyciągamy nogi do przodu, wyciągamy pośladki (siedzimy na kościach pośladkowych), udajemy, że kroczymy do przodu i tyłu. Nogi rozluźnione, polepszamy krwobieg w biodrach.
  7. Rękami opieramy się o podłogę, nogi wyciągamy, ściskamy palce nóg, następnie rozluźniamy. Powtarzamy to ćwiczenie z maksymalną siłą, stopy powinny być skierowane w różne strony, natomiast pięty powinny się łączyć.
  8. Kręcimy stopami w jedną i drugą stronę.
  9. Prawa noga zgięta w kolanie, pięta obok pośladków, lewa noga wyciągnięta do przodu, kolana trzymamy razem. Lewą nogę zginamy w kolanie, ręce kierujemy do tyłu. Powoli podnosimy prawe kolano z podłogi, nie rozginamy czubka prawej nogi. Wydychając - podnosimy kolano, wydychamy –opuszczamy do dołu. Wykonujemy 7 razy, następnie zmieniamy nogę.
  10. Krzyżujemy nogi, wyciągając je przed siebie, podnosimy się bez pomocy rąk, podczas wydychania.
joga w domowych warunkach ćwiczenia 1 joga w domowych warunkach ćwiczenia 2
 
Powiązane artykuły:
Tantra-joga - joga miłości
Tantra-joga – jeden z bardzo ciekawych rodzajów jogi. Mimo tego, że wielu ja odbiera jak fizyczny kompleks, są tu fazy duchownego rozwoju. Z artykułu dowiadujecie się o głównych cechach tantra-jogi.
Przeciwwskazania do uprawiania jogi
Masowość zajmowania jogą rośnie z każdym rokiem.Nawet można powiedzieć że z sekundą.Dlatego można częściej usłyszeć pytanie:jakie są przeciwwskazania do uprawiania jogi?Właśnie o tym opowiemy w naszym nowym artykule.
Pozycja kota w jodze
Ten artykuł opowie o korzyści "pozycji kota", która jest bardzo popularna w różnego rodzaju gimnastycznych kompleksach, a tym więcej w jej założycielce rodu – jodze. To bardzo prosta pozycja, którą mogą wykonywać nawet początkujący.
Rozumienie filozofii jogi
Zajmując się jogą wiele osób nawet nie podejrzewa,że prawidłowe tchnienie i nienaganne wykonanie nawet bardziej skomplikowanych asan to kropla w morzu jeśli nie pozna się prawdziwej filozofii jogi, która jest bardzo ciekawa i głęboka.
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty