Zapomnij o głodówkach: nowa modna dieta "Satiating diet"

Dziś panuje moda na piękną, zgrabną, wysportowaną sylwetkę. Właśnie dlatego istnieje wiele różnych diet, które niestety z wielu różnych powodów nie każdemu pasują. Najczęściej jednak rezygnujemy z diet ze względu na ciągłe uczucie głodu. Na szczęście pojawiła się wspaniała alternatywa – "Satiating diet", czyli dieta jedzenia do syta.

Dieta rodem z Kanady została opracowana przez naukowców z Uniwersytetu Laval. Przekonują, że "Satiating Diet" jest raczej trybem życia niż dietą w dosłownym znaczeniu tego słowa. Każdy, kto zdecyduje się na nową taktykę pozbycia się zbędnych kilogramów, nie będzie ciągle odczuwać głodu, który powoduje huśtawki nastroju i depresję.

"Satiating Diet" zakłada spożywanie produktów z wysoką zawartością błonnika oraz białka i produkty pełnoziarniste. Stosowanie "Satiating diet" pozwala w łatwy sposób zrzucić nadmiar kilogramów, nie odczuwając przy tym głodu.

wymiary
Zasady "Satiating Diet"

Dieta zakładająca jedzenie do syta, podobnie jak inne diety, wymaga przestrzegania niektórych zasad, które zapewnią rewelacyjne rezultaty. Zasady "Satiating Diet":

  • 4 małe owoce;
  • 4 porcje warzyw – mogą być zarówno gotowane, jak i surowe (1 porcja to 1\2 szklanki);
  • 4 porcje potraw, zawierające białko (najlepiej spożywać chude mięso i ryby, mięso drobiowe bez skórki. 1 porcja to 200 g. Może to być 1 jajko i 150 g warzyw strączkowych);
  • 5 porcji potraw, przygotowane z produktów zbożowych: quinoa (komosa ryżowa), gryka, owsianka, bulgur (1 porcja to 1\2 szklanki gotowanej kaszy);
  • 1 przekąska.
  • kasza

W jadłospisie "Satiating Diet" warto też uwzględnić ostre przyprawy, zawierające kapsaicynę, która przyspiesza metabolizm i zapewnia nasycenie. "Satiating Diet" uchodzi za zdrowszą wersję diety ketogenicznej, z jednym istotnym wyjątkiem: pozwala na spożywanie węglowodanów, podczas gdy inne diety ograniczają albo całkowicie zakazują ich spożycia. Podczas tej diety należy spożywać tylko te produkty, które nasz organizm toleruje. Najlepiej stawiać na produkty, które nie tylko zapewniają nasycenie, ale także dają możliwość rozkoszować się jedzeniem.

Sekrety odżywiania w "Satiating Diet"

dieta

Każdy z nas może z łatwością zacząć stosować "Satiating Diet", ponieważ jest oparta na pysznych i zdrowych produktach. Jednak jest jeden sekret: należy nauczyć się oceniać stopień swego głodu. W tym celu naukowcy opracowali skalę od 1 do 10. Możesz samodzielnie sporządzić taką skalę, ale też masz możliwość skorzystać z gotowej skali:

  1. Bardzo głodny.
  2. Jestem głodny i zaczynam uświadamiać sobie, że głód sprawia, że jestem podrażniony.
  3. Mam ochotę na to, aby coś zjeść, ale będę wybierać wyłącznie zdrowe produkty.
  4. Jestem głodny, więc zjem wszystko, co mam w lodówce.
  5. Zjadłem, ale nie mam uczucia pełności i ciężkości.
  6. Jestem najedzony.
  7. Jestem najedzony i czuję, że mam pełen żołądek.
  8. Przejadłem się i czuję, że zaraz pęknę.
  9. Przejadłem się tak, że nie mogę się ruszać, ani wypić łyka wody.
  10. Przejadłem się i czuję się fatalnie.

Dietetycy przekonują, że osoby, które chcą się pozbyć nadwagi i mieć smukłą sylwetkę, powinny spożywać pokarm tylko wtedy, kiedy dopada ich głód 3 i 4 stopnia. Natomiast przestać jeść należy przy punkcie 7, ale najlepiej przy 5.

ciastka

Kilka korzystnych rad:

  1. Zawsze analizuj swój stan emocjonalny. Większość z nas, kiedy się stresuje, zaczyna jeść, co powoduje otyłość i nadwagę. Zanim coś zjesz, dokładnie się zastanów, czy tak naprawdę jesteś głodny. Być może masz ochotę na kolejną czekoladkę tylko dlatego, że się stresujesz czy z kimś się pokłóciłeś?
  2. 8-godzinny sen. Potrzebny jest nam po to, by zmęczony organizm nie zmuszał nas do jedzenia, z którego pozyskuje energię.
  3. 200 ml wody przed posiłkiem. Zdrowy nawyk, który warto w sobie wyrobić.
  4. woda
  5. Kiedy się nudzimy, zaczynamy jeść. Właśnie dlatego, zamiast leżeć na kanapie i oglądać seriale, znajdź sobie jakieś ciekawe hobby. Kiedy jesteś czymś zafascynowany, nie czujesz głodu. Na dodatek zdobywasz nowe umiejętności, poznajesz nowych ludzi, doświadczasz pozytywnych emocji.

Przeciwwskazania dla podjęcia "Satiating Diet"

jedzenia

Osoby, cierpiące z powodu wrzodów żołądka oraz dwunastnicy i zapalenia błony śluzowej żołądka nie powinny stosować diety sycącej, gdyż jak już mówiliśmy wcześniej, przewiduje spożywanie ostrych przypraw, które mogą nasilić objawy choroby wrzodowej.

Przykładowy jadłospis w diecie sycącej:

Śniadanie: 1 jajko na twardo, pomidor, gruszka, zielona herbata.

Drugie śniadanie: sałatka na ciepło z kuskusem i olejem (może być quinoa lub bulgur), pieczony burak z przyprawami, chudy ser biały, pestki dyni, jabłko, kompot z suszu. Potrawy doprawiamy pieprzem.

Mała przekąska: kawa bez cukru, owsiane placki z białym serem.

Obiad: kasza gryczana, gotowana pierś z indyka z kalafiorem, sosem ze śmietanki i ostrymi przyprawami, sałatka z warzyw sezonowych i zieleniny z olejem, czarna herbata.

Podwieczorek: 1\2 szklanki chudego białego sera z suszonymi owocami, miodem lub cukrem waniliowym.

Kolacja: ryż z warzywami, pieczona chuda ryba; sałatka z kapusty, ogórków z sokiem z cytryny, zieleniną, ostrymi przyprawami; sok pomarańczowy.

obiad
 
 
 
Błąd w tekście? Zaznacz go i kliknij: Ctrl + Enter Systema Orphus© Orphus
Oferty pracy | Kontakty